MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 10:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 29, 2008 5:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 4:40 pm
Posty: 8
Witam! Mam od 8 miesiecy A170cdi 2002r. 108tyś km. Wszystko było ok. Ostatnio rano po właczeniu silnika zaczał szarpać i bardzo nierówno pracowac. Bojąć sie, że to cos z silnikiem, odholowałem auto do warsztatu, mechanik po zaglądnięciu i kilku próbach uruchomienia i dodania gazu myslał, że to cos z alternatorem i napinaczem(nie znam sie). Ale potem nagle przestało szarpać. Wszystko w silniku ok ale jego zdaniem to moze być sprzęgło od klimatyzatora(słychac taki dziwny dźwięk najwiecej rano jak jest zimny lub wtedy gdy pokretło nawiewu jest na "0"). Mechanik kazał jeździć autem dopóki znowu nie zacznie szarpac, wtedy udać sie do serwisu gdzie robią klimy bo on sie tym nie zajmuje. Czy ktos wie co to może być? Czy moge dalej jeździć? Dzięki za każdą odpowiedź.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 7:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Na odległość niewiele da się stwierdzić...

Sądzę, że warto posłuchać czy podczas szarpnięcia nie wydobywają się
z okolicy kompresora żadne dziwne dźwięki. To samo z alternatorem...

Rozumiem, że nie jest to zwykłe falowanie obrotów lub zakłócenia w spalaniu na którymś z cylindrów silnika, tylko coś w rodzaju nagłych obciążeń?

Aha, moim zdaniem skoro mechanik stwierdził, że wg niego to kompresor
to nie ma co czekać tylko jechać na serwis.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 29, 2008 7:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Angus imię MacGyvera [zlosnik] [zlosnik] a nie umiesz sobie poradzić z autkiem?? ;) ;) ŻARCIK!!


Angus pisze:
odholowałem auto do warsztatu,
ASO??
To nie beczka, którą każdy umie naprawić, tylko wypchany usterkową elektroniką nowoczesny plastikowóz, zatem jeśli warsztat nie ma odpowiedniego oprzyrządowania to takie "naprawianie" jest jak wróżenie z fusów. Bez odpowiedniej dokumentacji i sprzętu nie da się w A-klasse na przykład wymienić sprzęgła (nie poradził sobie z tym ostatnio zaprzyjaźniony serwis Opla - nie chodziło o nasz A).

Zatem udaj się najlepiej z tym do ASO. Nawet jeśli usterka ustała, to odnotował ją komputer i po podpięciu ona wyjdzie (wyszła nawet moja zmiana trybu pracy centralnego zamka i dwukrotne uruchomienie alarmu
;) )

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 9:33 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 4:40 pm
Posty: 8
dzięki za zainteresowanie! Widać taki ze nie MacGyver ;)
to nie było żadne falowanie obrotów czy którys cylinder, tylko nagłe jakby obciążenie. auto szarpało jakby miało zgasnąć. Ile kosztuje takie sprawdzenie w ASO na komputerze? Nie chce mysleć ile trzeba będzie zabulić jakby było cos z klimą, słyszałem że to nieźle kosztuje?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 14, 2008 11:55 am 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 4:40 pm
Posty: 8
broneq Sprawdzenie na komputerze w ASO nic nie dało, komputer nie wykył mojej awari. Były jakieś stare błędy jeszcze za niemca typu niedomknieta klapa itp. Wzieli 200zł i kazali jeźdźić. Powiedział ile kosztuje ewentualna wymiana napinaczy(1600zł). Co to są te napinacze i co ma wspólnego sprzęgło klimatyzatora do szarpania silnika(to przypuszczał wczesniejszy "znajomy" mechanik).


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 14, 2008 6:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Angus pisze:
co ma wspólnego sprzęgło klimatyzatora do szarpania silnika(to przypuszczał wczesniejszy "znajomy" mechanik).


Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, ze jeśli fachowiec
podejrzewał kompresor klimatyzacji to może być tak, że
uszkodzone sprzęgło kompresora przyblokowuje się, a tym samym
zakłóca pracę silnika.

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 12:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
to raczej nie kompresor klimatyzacji,przyczyn szukałbym gdzie indziej
sprzęgło pali sie w kilkanaście sekund następnie go po prostu nie ma i nie występuje szarpanie tylko smród i dym
dziwne dźwięki mogą być od łożysk napinaczy np.
silniki CDI to niestety wielkie g i tu bym szukał przyczyny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl