MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 29, 2007 12:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 18, 2007 10:14 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bierutow/Olesnica
mam problem zeby je wymienic tak ciezko sie wykrecaja ze boje sie o gwint w glowicy,moze ktos mi doradzi czy uzyc jakis odrdzewiacz czy krecic w ciemno co robic?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 2:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Fakt w silnikach V8 jest ciezki dostep do swiec zaplonowych. Sprobuj gniazda swiec zalac WD40,CX80 itp. lub nafta na jakis czas ( 1-2 h ) . Przy odkrecaniu ciezko uszkodzic gwint, chociaz jak sa nieodpowiednie narzedzia , to i cuda sie moga zdarzac. Powodzenia.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 3:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
i najlepiej na zimnym silniku to robić..........

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Ja slyszalem o niezawodnym (podobno) sposobie. Otoz wkolo swiec naklada sie łój i jezdzi sie z tym jakis czas. Po tym zabiegu ponoc 100% udanej wymiany swieczek. Jest to sposob jakiegos mechanika "starej daty", ale wg tych co probowali skuteczny.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
Post: wt maja 29, 2007 8:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 1:34 am
Posty: 83
Lokalizacja: PO <---> CB
gustawW126500SE pisze:
mam problem zeby je wymienic tak ciezko sie wykrecaja ze boje sie o gwint w glowicy,moze ktos mi doradzi czy uzyc jakis odrdzewiacz czy krecic w ciemno co robic?


Dobry klucz i na zimnym silniku + stanowcza delikatność. Moja faworyta to nr 4 :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 8:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
I jak bedziesz odkręcał to polecam jak juz czujesz, że ciężko idzie wkręcać ją spowrotem co chwilę, a potem wykręcać, tak jest bezopieczniej.


Na górę
Post: wt maja 29, 2007 10:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Loco pisze:
Moja faworyta to nr 4 :lol:


Jak się ma klimkę, webasto i lpg to każda jedna sztuka staje się faworytą [zlosnik]
No... może za wyjątkiem 1 i 2. Do nich jest jakiś dostęp.
Po zdjęciu "harmonijki" filtru powietrza. Oczywiście :lol:

Wracając do tematu to dobry klucz, ostrożność i zimny silnik. Gwint powinien zostać zachowany.

Problemy z odkręcaniem świec rodzą się głównie wtedy, gdy poprzednik je za słabo dokręcił i poprzez uszczelkę przenika odrobina "produktów spalania" klajstrując gwint świecy i otworu świecy nagarem.
Również gdy ta sama świeca jest wielokrotnie wkręcana i wykręcana. W końcu uszczelka "siada"
Dlatego warto świece odpowiednio dokręcać.

Pozdrawiam.

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Post: wt maja 29, 2007 11:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Junak pisze:

Problemy z odkręcaniem świec rodzą się głównie wtedy, gdy poprzednik je za słabo dokręcił i poprzez uszczelkę przenika odrobina "produktów spalania" klajstrując gwint świecy i otworu świecy nagarem.


Bajki piszesz -przecież uszczelka jest nad gwintem świecy więc jak ma uszczelniać gwint przed spalinami z komory spalania-nie bardzo to sobie moge wyobrazić.

Swiece zapewne cięzko wykręcić ponieważ zapewne nie były dawno odkręcane i niezbyt fachowo zamontowane.

Najczęstsze błędy przy montarzu świec to wkręcanie ich na sucho i zbyt mocne dokręcanie tak aż ulega spłaszczeniu uszczelka.

Aby prawidłowo zamontować nowe świece smarujemy pastą miedzianą lekko gwint,wkręcamy świecę reką aż do zetknięcia sie uszczelki z głowicą i dokręcamy 1/6 obrotu (nie więcej) kluczem.

Tak robię to we wszystkich autach i nigdy nie miałem problemu z wykręceniem starej swiecy.

A jak wykręcić zapieczone?

Podstawa to dobry klucz -najlepiej specjalny zestaw do świec a nie przegubowy badziew sprzedawany w supermarketach,
świece lekko luzujemy i dokręcamy kilkakrotnie na tyle aby zluzować tę zgniecioną na ogół podkładkę i zalewamy gniazdo w głowicy naftą (tylko nafta a nie żadne wd 40) -następniego dnia na ogół da się wykręcić-jeżeli nie to operację powtarzamy do skutku.

Pracowac należy rozważnie ponieważ łatwo o duże straty-lepiej się pomęczyc kilka dni ze świecą niż zdejmować głowicę w celu naprawy gwintu świecy.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 29, 2007 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Jeśli nie ma szczelności na uszczelce świecy to spaliny sobie przenikają - przepływają przez gwint na "zewnątrz silnika". Wtedy również głowica w okolicy świec BYWA tłusta/czarna od nagaru, gdy połączenie jest szczelne - nie ma tego przepływu przez całą długość gwintu, jedynie kilka zwojów jest zabrudzonych. Nie umiem tego bardziej obrazowo napisać.

Za to polemizowałbym, że stosowanie smaru miedziowego do wkręcania świec do głowicy aluminiowej jest najlepszym rozwiązaniem. Miedź i aluminium przy odrobinie wilgoci tworzą mostek i bardzo przyjemnie korodują. Z tego samego powodu nie powinno się dawać miedzi do zakładania alufelg.
O wilgoć w otoczeniu gwintu świecy raczej nie trudno.
Między stal a stal smar miedziowy jest znakomity. Do aluminium jest to "śliski" temat.
Lepszy jest (z umiarem stosowany) smar grafitowy, dziś już prawie zapomniany 8)
Z braku smaru grafitowego szoferzy "mazali" gwint ołówkiem (a więc... grafitem) i takie śruby czy świece się nie zapiekały (zwykle [zlosnik] ).

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 9:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
georem pisze:
i najlepiej na zimnym silniku to robić..........

Czemu na zimnym silniku? Rozumiem że dokręcamy na zimnym, ale na ciepłym łatwiej jest odkręcić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Janfocus pisze:
na ciepłym łatwiej jest odkręcić...

Ale można niestety wyjąć świecę razem z gwintem...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:32 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Junak pisze:
Za to polemizowałbym, że stosowanie smaru miedziowego do wkręcania świec do głowicy aluminiowej jest najlepszym rozwiązaniem. Miedź i aluminium przy odrobinie wilgoci tworzą mostek i bardzo przyjemnie korodują. Z tego samego powodu nie powinno się dawać miedzi do zakładania alufelg.


Z ust mi to (niehigienicznie) wyjales!! [ok] [cool]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony śr lip 30, 2008 10:35 am przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:34 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Janfocus pisze:
Czemu na zimnym silniku? Rozumiem że dokręcamy na zimnym, ale na ciepłym łatwiej jest odkręcić...


Taką dostałem radę od doświadczonego w silnikach MB mechanika do którego mam zaufanie i tak robię:
- po co się parzyć, lubię komfortowe warunki pracy [zlosnik]
- fajki się lepiej ściąga ze świec,
i tyle mi wystarczy, nawet jeżeli jest powodów więcej..... [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 5:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak widać ilu mechaników tyle teorii. Mnie natomiast tłumaczono, że świece sondy lambda i śruby wydechu wykręcać na gorąco a przykręcać na zimno.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 5:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sonde tak - bo w stal wkrecona . Nagrzane aluminium natomiast jest bardzo miekkie....

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl