Chuck Norris pisze:
wlasnie tylko chyba 2,9 turbo diesel ma tak niskie obroty w dieslu
Nie tylko,
zdecydowana wiekszosc Chuck Norris pisze:
ja w swoim mam 6tys max a max mocy osiągana jest przy 5,5tys obrotów
Domyslam sie ze piszesz o 124 E250D...
Czyli praktycznie nigdy nie osiagasz mocy max
Chuck Norris pisze:
twoj az tak sie nie kręci dwuzaworowy klekot

no bo co można powiedziec o prawie 3litrowym dieslu ktory z turbiną ma zaledwie 129KM????
Troche szacunku dla silnika, ktory bez remontu robi 2 mln km
Chuck Norris pisze:
zresztą patrz na inne marki... diesle z turbem... zobacz czy one tez mają obrotomierz do 5tys... bo ja wiem ze duzo wiecej nawet niz 6tys
Myslisz ze jak obrotomierz jest np. do 6 tys. to znaczy ze silnik jest lepszy od tego co ma 5 tys ? ? ?
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Tak samo jak licznik do 220 i do 260 ? ? ? A to ciekawe podejście
Zreszta porownujac dane tech.
E250D
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min
Maximum speed 190 km/h
Accelerations 15,6 s
E290TD
Output 129 hp at 4000 /min
Maximum torque 300 Nm at 1800 - 2400 /min
Maximum speed 195 km/h
Accelerations 11,5 s
nie ma watpliwosci, ktory silnik prezentuje sie lepiej, 2.9TD ma o wiele wyzszy moment obrotowy, osiagany przy nizszych obrotach (im nizej max. moment obr. tym lepiej

) ma tez wyzsza moc max. osiagana przy nizszych obrotach (im nizej moc max. tym lepiej rowniez
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
)
Dodam jeszcze na koniec, ze po profesjonalym chipie dane tech. wynosza u mnie
Output 165 hp at 3978 / min
Maximum torque 370 Nm at 2260 / min
Max speed 215 km/h
Accelerations 9,0 s
Niezle, co
![[oczko]](./images/smilies/oczko.gif)