MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 15, 2008 7:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
tzn przy jakich obrotach turbina juz cos wnosi czyt. podnosi moc????

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 8:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
U mnie "kopa" najbardziej czuc od ok. 2 tys. obr.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 15, 2008 8:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
mowisz najbardziej... a kiedy juz daje sie tak najwczesniej wyczuc ze pompuje?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 16, 2008 6:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
No swist turbiny slychac juz w zasadzie od poczatku przyspieszania, ale dopiero od ok. 2 tys. naprawde czuc ze turbo daje... Moze u kogos jest inaczej :roll:

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 20, 2008 11:08 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 10:10 pm
Posty: 27
zgadzam się w 100%. tyle żę od 20.000 obrotów a nie od 2tys:) taka mała nieścisłość

_________________
MB W210 290TD 97'
MB W219 CLS 320CDI 07' (ojcowy)
Był:
MB D124 200D 86'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 12:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
envee pisze:
zgadzam się w 100%. tyle żę od 20.000 obrotów a nie od 2tys:) taka mała nieścisłość

To chyba kolega ma silnik z jakiegoś motocykla ;) bo silniki w MB kręcą się do okolic 6 tys. (diesle) i 8 tys. (benzyny).

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 12:45 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 10:10 pm
Posty: 27
sorry.pojebało mi się. źle pomnożyłem 20 x 100:) zwracam honor

_________________
MB W210 290TD 97'

MB W219 CLS 320CDI 07' (ojcowy)

Był:

MB D124 200D 86'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 1:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Turbosprezarka kreci sie caly czas od uruchomienia silnika, slychac jest jej swist przy dodaniu gazu, ale dopiero jak sie "rozkreci" (u mnie czuc to od ok. 2 tys. obr) wzrasta cisnienie doladowania (u mnie cisnienie jest zwiekszone przez chipa) i silnik sie zbiera [zlosnik]
A propo "krecenia sie" silnika Mike_THE_GR8 jak moze sie diesel MB krecic do 6 tys. obr. jak ma obrotomierz do 5 tys. (2.9TD) a od 4,5 tys. jest czerwone pole [zlosnik] ?
A benzyny - przewaznie obrotek jest do 7 tys. a czerwone pole jest od 6 tys. (no, w 300E-24 mial do 8 tys. i czerwone pole od 7 tys.)
Podsumowujac i uogolniajac silniki diesla MB kreca sie do 4,5 tys. a benzyny do 6 tys.
U mnie w 2.9 max. obroty dokladnie 4,442obr/min.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 5:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
trocin a skąd wymarałeś tego chipa? mój kolega sie pyta bo też by chciał coś podobnego zainstalować... gdzie to montowałeś?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 21, 2008 6:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 22, 2008 3:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 20, 2007 9:46 am
Posty: 20
trocin pisze:
Turbosprezarka kreci sie caly czas od uruchomienia silnika, slychac jest jej swist przy dodaniu gazu, ale dopiero jak sie "rozkreci" (u mnie czuc to od ok. 2 tys. obr) wzrasta cisnienie doladowania (u mnie cisnienie jest zwiekszone przez chipa) i silnik sie zbiera [zlosnik]
A propo "krecenia sie" silnika Mike_THE_GR8 jak moze sie diesel MB krecic do 6 tys. obr. jak ma obrotomierz do 5 tys. (2.9TD) a od 4,5 tys. jest czerwone pole [zlosnik] ?
A benzyny - przewaznie obrotek jest do 7 tys. a czerwone pole jest od 6 tys. (no, w 300E-24 mial do 8 tys. i czerwone pole od 7 tys.)
Podsumowujac i uogolniajac silniki diesla MB kreca sie do 4,5 tys. a benzyny do 6 tys.
U mnie w 2.9 max. obroty dokladnie 4,442obr/min.


W 290 max moment zaczyna się od 1800 obr/min , a więc dość nisko.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 22, 2008 4:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
wlasnie tylko chyba 2,9 turbo diesel ma tak niskie obroty w dieslu
ja w swoim mam 6tys max a max mocy osiągana jest przy 5,5tys obrotów
jak nie wierzysz to spojrz w dane techniczne... twoj az tak sie nie kręci dwuzaworowy klekot :)
no bo co można powiedziec o prawie 3litrowym dieslu ktory z turbiną ma zaledwie 129KM???? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> zresztą patrz na inne marki... diesle z turbem... zobacz czy one tez mają obrotomierz do 5tys... bo ja wiem ze duzo wiecej nawet niz 6tys

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 22, 2008 5:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn gru 03, 2007 7:05 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Białystok
a przypadkiem ta max moc nie jest przy 5 tys obr a nie 5,5 :?: :P

_________________
było: kilka 126p, polonez i maruti 800
jest: fsm 126p '89 "rajdooffka"
Seat Marbella '90 843ccm "nicniemający małopalący"
marzenia:
w110 190D
R107 z V8


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 22, 2008 6:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
zgadza się

Cytuj:
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min


ale przy 5000 a u niego 5000 to max :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!

---------------------------------------------------------

S210 E290 TDT 97

W124 E250D 93

W124 230E 85 LPG ex

W201 200E 85 LPG ex

W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 6:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Chuck Norris pisze:
wlasnie tylko chyba 2,9 turbo diesel ma tak niskie obroty w dieslu

Nie tylko, zdecydowana wiekszosc
Chuck Norris pisze:
ja w swoim mam 6tys max a max mocy osiągana jest przy 5,5tys obrotów

Domyslam sie ze piszesz o 124 E250D...
Czyli praktycznie nigdy nie osiagasz mocy max :lol:

Chuck Norris pisze:
twoj az tak sie nie kręci dwuzaworowy klekot :)
no bo co można powiedziec o prawie 3litrowym dieslu ktory z turbiną ma zaledwie 129KM????

Troche szacunku dla silnika, ktory bez remontu robi 2 mln km 8)

Chuck Norris pisze:
zresztą patrz na inne marki... diesle z turbem... zobacz czy one tez mają obrotomierz do 5tys... bo ja wiem ze duzo wiecej nawet niz 6tys

Myslisz ze jak obrotomierz jest np. do 6 tys. to znaczy ze silnik jest lepszy od tego co ma 5 tys ? ? ? [zlosnik] Tak samo jak licznik do 220 i do 260 ? ? ? A to ciekawe podejście :lol:

Zreszta porownujac dane tech.
E250D
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min
Maximum speed 190 km/h
Accelerations 15,6 s

E290TD
Output 129 hp at 4000 /min
Maximum torque 300 Nm at 1800 - 2400 /min
Maximum speed 195 km/h
Accelerations 11,5 s

nie ma watpliwosci, ktory silnik prezentuje sie lepiej, 2.9TD ma o wiele wyzszy moment obrotowy, osiagany przy nizszych obrotach (im nizej max. moment obr. tym lepiej :lol: ) ma tez wyzsza moc max. osiagana przy nizszych obrotach (im nizej moc max. tym lepiej rowniez [zlosnik] )

Dodam jeszcze na koniec, ze po profesjonalym chipie dane tech. wynosza u mnie
Output 165 hp at 3978 / min
Maximum torque 370 Nm at 2260 / min
Max speed 215 km/h
Accelerations 9,0 s
Niezle, co [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl