MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

290 turbodiesel przy jakich obrotach załącza sie turbina???
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35014
Strona 1 z 3

Autor:  Chuck Norris [ wt lip 15, 2008 7:53 pm ]
Tytuł:  290 turbodiesel przy jakich obrotach załącza sie turbina???

tzn przy jakich obrotach turbina juz cos wnosi czyt. podnosi moc????

Autor:  trocin [ wt lip 15, 2008 8:22 pm ]
Tytuł: 

U mnie "kopa" najbardziej czuc od ok. 2 tys. obr.

Autor:  Chuck Norris [ wt lip 15, 2008 8:23 pm ]
Tytuł: 

mowisz najbardziej... a kiedy juz daje sie tak najwczesniej wyczuc ze pompuje?

Autor:  trocin [ śr lip 16, 2008 6:13 am ]
Tytuł: 

No swist turbiny slychac juz w zasadzie od poczatku przyspieszania, ale dopiero od ok. 2 tys. naprawde czuc ze turbo daje... Moze u kogos jest inaczej :roll:

Autor:  envee [ ndz lip 20, 2008 11:08 pm ]
Tytuł: 

zgadzam się w 100%. tyle żę od 20.000 obrotów a nie od 2tys:) taka mała nieścisłość

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn lip 21, 2008 12:30 am ]
Tytuł: 

envee pisze:
zgadzam się w 100%. tyle żę od 20.000 obrotów a nie od 2tys:) taka mała nieścisłość

To chyba kolega ma silnik z jakiegoś motocykla ;) bo silniki w MB kręcą się do okolic 6 tys. (diesle) i 8 tys. (benzyny).

Autor:  envee [ pn lip 21, 2008 12:45 am ]
Tytuł: 

sorry.pojebało mi się. źle pomnożyłem 20 x 100:) zwracam honor

Autor:  trocin [ pn lip 21, 2008 1:10 pm ]
Tytuł: 

Turbosprezarka kreci sie caly czas od uruchomienia silnika, slychac jest jej swist przy dodaniu gazu, ale dopiero jak sie "rozkreci" (u mnie czuc to od ok. 2 tys. obr) wzrasta cisnienie doladowania (u mnie cisnienie jest zwiekszone przez chipa) i silnik sie zbiera [zlosnik]
A propo "krecenia sie" silnika Mike_THE_GR8 jak moze sie diesel MB krecic do 6 tys. obr. jak ma obrotomierz do 5 tys. (2.9TD) a od 4,5 tys. jest czerwone pole [zlosnik] ?
A benzyny - przewaznie obrotek jest do 7 tys. a czerwone pole jest od 6 tys. (no, w 300E-24 mial do 8 tys. i czerwone pole od 7 tys.)
Podsumowujac i uogolniajac silniki diesla MB kreca sie do 4,5 tys. a benzyny do 6 tys.
U mnie w 2.9 max. obroty dokladnie 4,442obr/min.

Autor:  Chuck Norris [ pn lip 21, 2008 5:42 pm ]
Tytuł: 

trocin a skąd wymarałeś tego chipa? mój kolega sie pyta bo też by chciał coś podobnego zainstalować... gdzie to montowałeś?

Autor:  trocin [ pn lip 21, 2008 6:13 pm ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

Autor:  Czacza [ pt sie 22, 2008 3:53 pm ]
Tytuł: 

trocin pisze:
Turbosprezarka kreci sie caly czas od uruchomienia silnika, slychac jest jej swist przy dodaniu gazu, ale dopiero jak sie "rozkreci" (u mnie czuc to od ok. 2 tys. obr) wzrasta cisnienie doladowania (u mnie cisnienie jest zwiekszone przez chipa) i silnik sie zbiera [zlosnik]
A propo "krecenia sie" silnika Mike_THE_GR8 jak moze sie diesel MB krecic do 6 tys. obr. jak ma obrotomierz do 5 tys. (2.9TD) a od 4,5 tys. jest czerwone pole [zlosnik] ?
A benzyny - przewaznie obrotek jest do 7 tys. a czerwone pole jest od 6 tys. (no, w 300E-24 mial do 8 tys. i czerwone pole od 7 tys.)
Podsumowujac i uogolniajac silniki diesla MB kreca sie do 4,5 tys. a benzyny do 6 tys.
U mnie w 2.9 max. obroty dokladnie 4,442obr/min.


W 290 max moment zaczyna się od 1800 obr/min , a więc dość nisko.

Autor:  Chuck Norris [ pt sie 22, 2008 4:40 pm ]
Tytuł: 

wlasnie tylko chyba 2,9 turbo diesel ma tak niskie obroty w dieslu
ja w swoim mam 6tys max a max mocy osiągana jest przy 5,5tys obrotów
jak nie wierzysz to spojrz w dane techniczne... twoj az tak sie nie kręci dwuzaworowy klekot :)
no bo co można powiedziec o prawie 3litrowym dieslu ktory z turbiną ma zaledwie 129KM???? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> zresztą patrz na inne marki... diesle z turbem... zobacz czy one tez mają obrotomierz do 5tys... bo ja wiem ze duzo wiecej nawet niz 6tys

Autor:  kielek [ pt sie 22, 2008 5:23 pm ]
Tytuł: 

a przypadkiem ta max moc nie jest przy 5 tys obr a nie 5,5 :?: :P

Autor:  Chuck Norris [ pt sie 22, 2008 6:14 pm ]
Tytuł: 

zgadza się

Cytuj:
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min


ale przy 5000 a u niego 5000 to max :)

Autor:  trocin [ ndz sie 24, 2008 6:17 pm ]
Tytuł: 

Chuck Norris pisze:
wlasnie tylko chyba 2,9 turbo diesel ma tak niskie obroty w dieslu

Nie tylko, zdecydowana wiekszosc
Chuck Norris pisze:
ja w swoim mam 6tys max a max mocy osiągana jest przy 5,5tys obrotów

Domyslam sie ze piszesz o 124 E250D...
Czyli praktycznie nigdy nie osiagasz mocy max :lol:

Chuck Norris pisze:
twoj az tak sie nie kręci dwuzaworowy klekot :)
no bo co można powiedziec o prawie 3litrowym dieslu ktory z turbiną ma zaledwie 129KM????

Troche szacunku dla silnika, ktory bez remontu robi 2 mln km 8)

Chuck Norris pisze:
zresztą patrz na inne marki... diesle z turbem... zobacz czy one tez mają obrotomierz do 5tys... bo ja wiem ze duzo wiecej nawet niz 6tys

Myslisz ze jak obrotomierz jest np. do 6 tys. to znaczy ze silnik jest lepszy od tego co ma 5 tys ? ? ? [zlosnik] Tak samo jak licznik do 220 i do 260 ? ? ? A to ciekawe podejście :lol:

Zreszta porownujac dane tech.
E250D
Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min
Maximum speed 190 km/h
Accelerations 15,6 s

E290TD
Output 129 hp at 4000 /min
Maximum torque 300 Nm at 1800 - 2400 /min
Maximum speed 195 km/h
Accelerations 11,5 s

nie ma watpliwosci, ktory silnik prezentuje sie lepiej, 2.9TD ma o wiele wyzszy moment obrotowy, osiagany przy nizszych obrotach (im nizej max. moment obr. tym lepiej :lol: ) ma tez wyzsza moc max. osiagana przy nizszych obrotach (im nizej moc max. tym lepiej rowniez [zlosnik] )

Dodam jeszcze na koniec, ze po profesjonalym chipie dane tech. wynosza u mnie
Output 165 hp at 3978 / min
Maximum torque 370 Nm at 2260 / min
Max speed 215 km/h
Accelerations 9,0 s
Niezle, co [oczko]

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/