MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
290 turbodiesel przy jakich obrotach załącza sie turbina??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35014 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Chuck Norris [ wt lip 15, 2008 7:53 pm ] |
Tytuł: | 290 turbodiesel przy jakich obrotach załącza sie turbina??? |
tzn przy jakich obrotach turbina juz cos wnosi czyt. podnosi moc???? |
Autor: | trocin [ wt lip 15, 2008 8:22 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie "kopa" najbardziej czuc od ok. 2 tys. obr. |
Autor: | Chuck Norris [ wt lip 15, 2008 8:23 pm ] |
Tytuł: | |
mowisz najbardziej... a kiedy juz daje sie tak najwczesniej wyczuc ze pompuje? |
Autor: | trocin [ śr lip 16, 2008 6:13 am ] |
Tytuł: | |
No swist turbiny slychac juz w zasadzie od poczatku przyspieszania, ale dopiero od ok. 2 tys. naprawde czuc ze turbo daje... Moze u kogos jest inaczej ![]() |
Autor: | envee [ ndz lip 20, 2008 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
zgadzam się w 100%. tyle żę od 20.000 obrotów a nie od 2tys:) taka mała nieścisłość |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ pn lip 21, 2008 12:30 am ] |
Tytuł: | |
envee pisze: zgadzam się w 100%. tyle żę od 20.000 obrotów a nie od 2tys:) taka mała nieścisłość
To chyba kolega ma silnik z jakiegoś motocykla ![]() |
Autor: | envee [ pn lip 21, 2008 12:45 am ] |
Tytuł: | |
sorry.pojebało mi się. źle pomnożyłem 20 x 100:) zwracam honor |
Autor: | trocin [ pn lip 21, 2008 1:10 pm ] |
Tytuł: | |
Turbosprezarka kreci sie caly czas od uruchomienia silnika, slychac jest jej swist przy dodaniu gazu, ale dopiero jak sie "rozkreci" (u mnie czuc to od ok. 2 tys. obr) wzrasta cisnienie doladowania (u mnie cisnienie jest zwiekszone przez chipa) i silnik sie zbiera ![]() A propo "krecenia sie" silnika Mike_THE_GR8 jak moze sie diesel MB krecic do 6 tys. obr. jak ma obrotomierz do 5 tys. (2.9TD) a od 4,5 tys. jest czerwone pole ![]() A benzyny - przewaznie obrotek jest do 7 tys. a czerwone pole jest od 6 tys. (no, w 300E-24 mial do 8 tys. i czerwone pole od 7 tys.) Podsumowujac i uogolniajac silniki diesla MB kreca sie do 4,5 tys. a benzyny do 6 tys. U mnie w 2.9 max. obroty dokladnie 4,442obr/min. |
Autor: | Chuck Norris [ pn lip 21, 2008 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
trocin a skąd wymarałeś tego chipa? mój kolega sie pyta bo też by chciał coś podobnego zainstalować... gdzie to montowałeś? |
Autor: | trocin [ pn lip 21, 2008 6:13 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight= |
Autor: | Czacza [ pt sie 22, 2008 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
trocin pisze: Turbosprezarka kreci sie caly czas od uruchomienia silnika, slychac jest jej swist przy dodaniu gazu, ale dopiero jak sie "rozkreci" (u mnie czuc to od ok. 2 tys. obr) wzrasta cisnienie doladowania (u mnie cisnienie jest zwiekszone przez chipa) i silnik sie zbiera
![]() A propo "krecenia sie" silnika Mike_THE_GR8 jak moze sie diesel MB krecic do 6 tys. obr. jak ma obrotomierz do 5 tys. (2.9TD) a od 4,5 tys. jest czerwone pole ![]() A benzyny - przewaznie obrotek jest do 7 tys. a czerwone pole jest od 6 tys. (no, w 300E-24 mial do 8 tys. i czerwone pole od 7 tys.) Podsumowujac i uogolniajac silniki diesla MB kreca sie do 4,5 tys. a benzyny do 6 tys. U mnie w 2.9 max. obroty dokladnie 4,442obr/min. W 290 max moment zaczyna się od 1800 obr/min , a więc dość nisko. |
Autor: | Chuck Norris [ pt sie 22, 2008 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
wlasnie tylko chyba 2,9 turbo diesel ma tak niskie obroty w dieslu ja w swoim mam 6tys max a max mocy osiągana jest przy 5,5tys obrotów jak nie wierzysz to spojrz w dane techniczne... twoj az tak sie nie kręci dwuzaworowy klekot ![]() no bo co można powiedziec o prawie 3litrowym dieslu ktory z turbiną ma zaledwie 129KM???? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> zresztą patrz na inne marki... diesle z turbem... zobacz czy one tez mają obrotomierz do 5tys... bo ja wiem ze duzo wiecej nawet niz 6tys |
Autor: | kielek [ pt sie 22, 2008 5:23 pm ] |
Tytuł: | |
a przypadkiem ta max moc nie jest przy 5 tys obr a nie 5,5 :?: ![]() |
Autor: | Chuck Norris [ pt sie 22, 2008 6:14 pm ] |
Tytuł: | |
zgadza się Cytuj: Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min
Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min ale przy 5000 a u niego 5000 to max ![]() |
Autor: | trocin [ ndz sie 24, 2008 6:17 pm ] |
Tytuł: | |
Chuck Norris pisze: wlasnie tylko chyba 2,9 turbo diesel ma tak niskie obroty w dieslu Nie tylko, zdecydowana wiekszosc Chuck Norris pisze: ja w swoim mam 6tys max a max mocy osiągana jest przy 5,5tys obrotów Domyslam sie ze piszesz o 124 E250D... Czyli praktycznie nigdy nie osiagasz mocy max ![]() Chuck Norris pisze: twoj az tak sie nie kręci dwuzaworowy klekot ![]() no bo co można powiedziec o prawie 3litrowym dieslu ktory z turbiną ma zaledwie 129KM???? Troche szacunku dla silnika, ktory bez remontu robi 2 mln km ![]() Chuck Norris pisze: zresztą patrz na inne marki... diesle z turbem... zobacz czy one tez mają obrotomierz do 5tys... bo ja wiem ze duzo wiecej nawet niz 6tys
Myslisz ze jak obrotomierz jest np. do 6 tys. to znaczy ze silnik jest lepszy od tego co ma 5 tys ? ? ? ![]() ![]() Zreszta porownujac dane tech. E250D Output 113 hp / 83 kW at 5000 /min Maximum torque 173 Nm at 2000 - 4600 /min Maximum speed 190 km/h Accelerations 15,6 s E290TD Output 129 hp at 4000 /min Maximum torque 300 Nm at 1800 - 2400 /min Maximum speed 195 km/h Accelerations 11,5 s nie ma watpliwosci, ktory silnik prezentuje sie lepiej, 2.9TD ma o wiele wyzszy moment obrotowy, osiagany przy nizszych obrotach (im nizej max. moment obr. tym lepiej ![]() ![]() Dodam jeszcze na koniec, ze po profesjonalym chipie dane tech. wynosza u mnie Output 165 hp at 3978 / min Maximum torque 370 Nm at 2260 / min Max speed 215 km/h Accelerations 9,0 s Niezle, co ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |