MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

E250 turbodiesel ->brak mocy ->przepływomierz
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35121
Strona 1 z 1

Autor:  ruszu [ pn lip 21, 2008 9:31 pm ]
Tytuł:  E250 turbodiesel ->brak mocy ->przepływomierz

witam [zlosnikz]
Mam kolejny problem ze swoim W124. Od dłuższego czasu cierpi na brak mocy i potworny apetyt na paliwo. Mechanicy sprzedawali mi rożne cudowne rady-nic nie pomogło. Ogólnie stanęło na tym ze mam cos ze sterowaniem pompą wtryskową i turbiną. Zacząłem po kolei zaślepiać obwody podciśnień sprawdzać rurki i nic nie znalazłem. Przed urlopem rzutem na taśmę odłączyłem przepływomierz powietrza. Auto odżyło, nie jest idealnie ale w porównaniu z tym co było to niebo a ziemia. I teraz pytanie: czy ten przepływomierz można jakoś naprawić?regenerować?? czytałem ze można przemywać nitro,ale nie chce go zabić na amen-nowy 1700pln. A może można jeździć bez niego-na fotkach na allegro widzę ze starsze 250turbodiesel nie maja tego ustrojstwa. Miał ktoś taki problem-proszę o pomoc

Autor:  TReneR [ wt lip 22, 2008 9:19 am ]
Tytuł: 

Regenerowac sie go nie da niestety. Wymyc zawsze mozna - moze kanalik powietrzny do druta platynowego jest przytkany. Niestety przeplywomierze wraz z wiekiem zmieniaja swoja harakterystyke. Co mozna zrobic, jezeli przeplywomierz nie jest jeszcze calkiem martwy to przeprogramowac mape wtrysku na hamowni, a wzasadzie zmienic wspolczynnik zaleznosci czasu wtrysku od napiecia z przeplywomierza (ale to tez nie jest tani zabieg).
Ale z cena nowego to chyba troche przesadziles?
http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474 ... 355,0.html

Autor:  Chuck Norris [ wt lip 22, 2008 11:47 am ]
Tytuł: 

ale tam takiego nie ma...

Autor:  TReneR [ wt lip 22, 2008 1:03 pm ]
Tytuł: 

Moze i nie ma - ale rzad cen tych co sa sugeruje, ze 1.7kzl to sporo za duzo. Poza tym jak nie ma to wystarczy wyslac maila z zapytaniem, moze sciagna.

Autor:  Chuck Norris [ wt lip 22, 2008 1:04 pm ]
Tytuł: 

pewnie pytał w ASO i konkretnie oryginał a tu masz jakieś podróby no i najważniejsze ze takiej jak potrzebuje nie ma...

Autor:  ruszu [ wt lip 22, 2008 8:06 pm ]
Tytuł: 

witam
nr przeplywomierza wg BOSCH 0281002034
nie pytalem w ASO jeszcze. jedyne miejsce gdzie znalazlem ten przeplywomierz BOSCHA to http://www.leja.com.pl/inkontrahent.php?g=61&q=&r=0&rg=0&s=1
dlatego zależy mi tak na naprawie starego.....
pzdr

Autor:  kompressor [ wt lip 22, 2008 8:23 pm ]
Tytuł: 

na allegro masz tego bez liku

dobry zamiennik będzie działał bez zarzutu- sprawdzone

Autor:  ruszu [ śr lip 23, 2008 5:20 pm ]
Tytuł: 

bez liku jest.......tylko nie do mojego modelu :cry:

a wygląda to tak:

Obrazek

moze ktos takie cudo rozbierał....jak nie to bede pierwszy :evil:

pzdr

Autor:  Marcin C. [ czw lip 24, 2008 1:34 pm ]
Tytuł: 

Ja kiedyś taki boscha rozbierałem po strzale, gdy miałem VW na gazie. Tylko pytanie, po co chcesz go rozebrać, bo u mnie np. klapa w środku się wygięła i się przestała ruszać, więc go na siłę rozebrałem, wyprostowałem klapę, wyszlifowałem trochę, złożyłem zalepiając silikonem.
Ty na początek oderwij te górne czarne denko i zobacz pod nim czy pasek potencjometru się nie przedarł.

Autor:  TReneR [ czw lip 24, 2008 1:42 pm ]
Tytuł: 

Ach - to jeszcze wersja z klapa - czyli wsrodku nie ma mostka z drutem platynowym... taki to sie pewnie da naprawic, jezeli tylko sciezki potencjometru nie sa wytarte zbytnio (mozna lekko przesunac zlizgacze na bok).

Autor:  ghost2255 [ czw lip 24, 2008 11:21 pm ]
Tytuł: 

jak ścieżki potencjometru będą wytarte, to mozna przesunąć płytkę rozpiłowując otwory z okrągłych na podłużne.

Poszukaj na forum AUDI 80, tam kiedyś widziałem manual takiej naprawy z rysunkami i zdjęciami.

Autor:  ruszu [ pt lip 25, 2008 8:28 pm ]
Tytuł: 

witam
dzięki za porady reczywiście na forum Audi wszystko jest pokazane krok po kroku. Jutro od szóstej bede z tym walczył. dam znać jak poszło
pozdrawiam

Autor:  ruszu [ sob lip 26, 2008 6:59 pm ]
Tytuł: 

witam:(
coś jest nie tak....klapka chodzi płynnie, nie zacina się. Oporność jakoś dziwnie bo na starym ustawieniu płytki wolnych obrotach ma 1100om potem rosnła na 1200 i sie nie zmieniała, przesunąłem płytkę i teraz na wolnych ma około 550om, potem przy wzroście obrotów skacze na 1200om i zaczyna spadac. Efekt jest taki ze jak włączam przepływomierz to tak jakbym zaczepiał lawetę z drugim w124 na niej:( może ktoś wie skąd sciagnąć charakterystykę tego ustrojstwa, chciałbym wiedzieć jak ma sie zmieniać ta rezystancja

pzdr

Autor:  TReneR [ pn lip 28, 2008 12:47 pm ]
Tytuł: 

Moze jest przerwa na sciezce potencjometru - wtedy niestety na smietnik.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/