MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Piatka w automacie CE30024V
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35140
Strona 1 z 2

Autor:  Mic [ wt lip 22, 2008 2:39 pm ]
Tytuł:  Piatka w automacie CE30024V

Witam,

Przyznam sie ze jestem nowicjuszem jezeli chodzi o MB. Mam pytanie : nie moge doliczyc sie piatego biegu w automacie (wiem ze przy wolnym ruszaniu rusza z 2 ale i tak wydaje mi sie ze konczy na 4)

Probowalem zejsc manualnie przy 120km/h zeby zredukowal na 4 i nic

Wiem ze moze wydawac sie to glupie ale to moj pierwszy automat :)

Slyszalem ze bywaja problemy z ostatnim biegiem w tych 5-biegowych automatach.

Czy jest jakas pewna metoda ?



Generalnie przy 100km/h silnik ma okolo 2,4k obrotow ale podejrzewam ze to zaden wyznacznik.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt lip 22, 2008 2:56 pm ]
Tytuł: 

daj Vin- (numer nadwozia) i foto wybierak skrzyni biegow.Moze wszystko jest ok a moze skrzynia kiedys padła i ktos dał 4.....

Autor:  Mic [ wt lip 22, 2008 3:02 pm ]
Tytuł: 

Witam

Wg VIU jest 5 biegowa,

425 5-speed automatic transmission (с 01.02.1988)

wybierak tez ma zejscie manualne na 4<>D pozatym auto ma 115kkm co prawda nie mam ksiazki serwisowej ale wszystko wskazuje ze 150kkm nie dojezdzil.



Pozdrawiam

Autor:  BrunoGiamatti [ wt lip 22, 2008 3:11 pm ]
Tytuł: 

Hmmm a jak wyglądają obroty przy np 130km/h ?? Może faktycznie ktoś wrzucił automatyczną IV po awarii.. a tak ogólnie to zgodny z VIN jest?? nie jakaś dłubanka?
Mogłeś od razu dac fotki swojego samochodu w temacie mu poświęconym no i poruszyc ten temat tam.
Gratuluje zakupu!! I witam w gronie

Autor:  Mic [ wt lip 22, 2008 3:33 pm ]
Tytuł: 

Przepraszam ale jeszcze sie gubie troche w formum , myslalem ze w dobrym miejscu jestem.

Tak wszystko sie zgadza co do vinu,
WDB1240511B804871

Chociaz dekoder wszystkiego nie pokazuje, np nie wywalil podgrzewanych foteli , ale to juz chyba poprostu pierdola. Wszystko co wychodzi z vinu jest.

Poza tym : rotating emergency flasher, front (red light) - nie wiem kompletnie o czym mowa ;p (co to jezdzilo jako E-rka ? :)

Nie wiem gdzie jest wybity nr skrzyni i czy sie zgadza z numerem dekodowanym. Jak ktos podpowie to biegne lezec pod auto ;p

Przy 130 ma okolo 3 tys teraz dokladnie nie powiem.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

Autor:  zegarek [ wt lip 22, 2008 4:25 pm ]
Tytuł: 

Mic pisze:
Przy 130 ma okolo 3 tys teraz dokladnie nie powiem.


To zdecydowanie nadbieg.

Autor:  TReneR [ wt lip 22, 2008 4:41 pm ]
Tytuł: 

Mic pisze:
Poza tym : rotating emergency flasher, front (red light) - nie wiem kompletnie o czym mowa ;p (co to jezdzilo jako E-rka ? :)


To zdaje sie blyskacz za grilem - widac w jakiejs sluzbie samochod jezdzil :-)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt lip 22, 2008 4:41 pm ]
Tytuł: 

no to po kolei sobie zrob test-wybierak na 1 i jest 1 bieg potem na 2 i jest dwa i tak az do 5.Jesli na wybieraku jest najpierw dwa to daj na 2 i gaz do dechy powinien ruszyc i zmienic na 2.

Autor:  Mic [ wt lip 22, 2008 5:38 pm ]
Tytuł: 

Dziekuje za pomoc, wieczorem wyjade i moze sie dolicze tych biegow :) <br>Dodano po 41 minutach.:<br> rotating emergency flasher, front (red light) znalazlem :)
to bylo do 72 roku :) Chodzi tu o to ze samochod w wersji Sportline wychodzil :)

Uff, tylko w sumie po co komu CE chyba tylko jako scigant na autostrade ;p

Autor:  MercBeginner [ wt lip 22, 2008 5:47 pm ]
Tytuł: 

A nie lepiej rozpędzić się do np 110km/h i zredukować na blokadę 4?

Jak zredukuje to wszystko jasne ;)

Autor:  Mic [ wt lip 22, 2008 5:59 pm ]
Tytuł: 

No wlasnie nie redukuje przy takim manewrze :(

Autor:  zegarek [ wt lip 22, 2008 6:20 pm ]
Tytuł: 

Alpaq pisze:
A nie lepiej rozpędzić się do np 110km/h i zredukować na blokadę 4?

Mic pisze:
No wlasnie nie redukuje przy takim manewrze :(


A to nie dobrze, bo jakbyś miał 4-o biegową, to powinien zredukować na 3.
A jak byś miał 5-cio to na 4-ke.

Z tego by wynikało, że obojętne jaką masz skrzynie, to jest coś zepsute lub, że nie wrzuca Ci wyższego biegu niż 3.

Autor:  Mic [ wt lip 22, 2008 6:54 pm ]
Tytuł: 

Poprubuje dzisiaj , chociaz przy 100km/h moze redukcja jest tylko nie jest widoczna bo jezeli to jest nadbieg to roznica w obrotach przy tej predkosci bylaby jakas minimalna skoro on trzyma okolo 2,5k obrotow normalnie a przy 100 ma 2,4.

Nie moge teraz wyjsc i przetestowac :/ meczy mnie to... ale wieczorem jade liczyc jeden ... dwa .. trzy ... jeden ... dwa.... trzy .... piec (oby) :P

Autor:  MercBeginner [ wt lip 22, 2008 7:43 pm ]
Tytuł: 

Przy jakich obrotach automat zmienia biegi? (przy ostrym ruszaniu i przy spokojnej jeździe)

Może masz tak naciągniętą linkę, że zmieni Ci na piątkę przy 150km/h :p

Co do tego co powiedział kolega Zegarek - to na pewno nie jest 3 bieg
przy 130km/h i obr. 3000 :)

Jeśli rzeczywiście jest zainstalowana skrzynia 4-biegowa to i
sterowanie jest podpięte tak, aby redukowała zgodnie z wybranym
programem - tak więc przy ustawieniu na blokadę do 4 biegu nic
się dziać nie będzie. Zredukuje dopiero przy blokadzie do 3-go...
To wszystko zależy jak to ktoś popodłączał.

Autor:  Mic [ wt lip 22, 2008 11:59 pm ]
Tytuł: 

No i robilem testy, cos jednak jest nie tak.
Musze podjechac na kanal i zobaczyc czy skrzynia rzeczywiscie nie zostala zmieniona...

100km/h - 2,4tys
130km/h - 3 tys

Naliczylem 4 biegi , zmiana z D -> 4 nie robi nic w dol idzie elegancko
Musze podjechac do jakiegos magika od automatow we Wroclawiu zeby zerkna moze to jest kwestia regulacji.... Generalnie tragedi nie ma ale denerwuje mnie to ze jest cos nie tak...

Przy ostrej jezdzie ciagnie obrotami do konca prawe, przy spokojnej 4 zapina okolo 70km/h

Przy naprawde spokojnej jezdzie biegi zrzuca przy 2tys obrotow.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/