MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Tempomat MB-126se/ v8- POMOCY !!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35179
Strona 1 z 1

Autor:  czarek12 [ śr lip 23, 2008 10:58 pm ]
Tytuł:  Tempomat MB-126se/ v8- POMOCY !!!

BARDZO, nawet SUPER BARDZO PILNIE potrzebny schemat połączenia tempomatu do MB-126 .fabrycznie jest zamontowany ale z niewiadomych przyczyn w czasie pomykania autobaną , coś się stało i mało co nie wylądowałem w krzakach przy około 130km/ h dostał zwarcia ,pedał do dechy i uratowało mnie wyłączenie zapłonu kluczykiem.Jak się okazało sfajczyło się wszystko po kolei ,wymieniłem włącznik przy kierownicy(nówka) komputer sterownik (używka ale sprawna) oraz siłownik elektryczny , no i co ano psińco ,jak nie działał tak nie działa. Może ktoś z Kolegów coś pomoże doradzi ( dodam jeszcze ze sterownik (komputer)tempomatu posiada KLUCZ KODOWY ???

Autor:  czarek12 [ pt lip 25, 2008 9:34 pm ]
Tytuł: 

KOLEDZY !!! Człowiek potrzebuje POMOCY!!! a Wy nic, czyżby na forum nikt nic nie wie. No przecież jakiś fachowiec musi być ? [totalszok]

Autor:  Mirmur [ pt lip 25, 2008 10:40 pm ]
Tytuł: 

Podaj mi na PW Twój adres mailowy to wyślę Ci schemat podłączeń tempomatu W126 560SEL.

Pozdrawiam.

Autor:  Janfocus [ pn wrz 15, 2008 12:30 pm ]
Tytuł: 

Witam, gdzie znajdę kompa od tempomatu w 126?

Pozdrawiam
js

Autor:  Mirmur [ pn wrz 15, 2008 12:59 pm ]
Tytuł: 

Poszukaj sterownika tempomatu pod osłoną w okolicy kolumny kierowniczej. Aluminiowa płaska puszka.

Pozdrawiam.

Autor:  Janfocus [ pn wrz 15, 2008 1:09 pm ]
Tytuł: 

thx :)

Autor:  czarek12 [ śr wrz 17, 2008 9:52 pm ]
Tytuł: 

Koledzy problem z tempomatem pozostał i temat nadal aktualny.Części składowe wymienione wszystkie tj. komp ( z kluczem kodowym ) włącznik i siłownik (element wykonawczy) W dalszym ciągu nie działa, może faktycznie trzeba w jakiś sposób zaprogramować ( zakodować ) ten sterownik z kluczem kodowym. Jeśli radio ma kod to może to ustrojstwo też .Może ma ktoś jakiś pomysł ??? :o

Autor:  ukaniu [ śr wrz 17, 2008 10:16 pm ]
Tytuł: 

Nie trzeba programować, klucz kodowy ustala specyficzne parametry sterownika takie jak np. szybkość działania regulacji i inne (tam jest prosty regulator PID) - co by auto przyspieszało płynnie i regulowało prędkość łagodnie z silnikiem 200 jak i 500 bo oba potrzebują innego wciśnięcia gazu aby podobnie przyspieszać.
Co to znaczy nie działa?
Są impulsy z czujnika prędkości? włącznik nie podaje sygnału o wciśniętym hamulcu?
Tam trzeba podłączyć w kilku miejscach oscyloskop i zobaczyć co się dzieje z sygnałami. Z za klawiatury na pytanie "czego nie działa" raczej nikt nie odpowie - nie da się :(

Autor:  kit [ czw wrz 18, 2008 6:22 pm ]
Tytuł: 

Jak by był potrzebny schemat tempomatu to moge poszukać tyle, że potrzebowałbym rok produkcji auta i pierwsze 6 cyfr numerów silnika.

klucz kodowy można sprawdzić omomierzem:
Obrazek

Autor:  czarek12 [ czw wrz 18, 2008 8:21 pm ]
Tytuł: 

serdeczne dzięki, gdyby kolega "KIT" mógł to bardzo proszę . MB 126 420 SE 1988r nr. silnika 11696512034002 :lol:

Autor:  kit [ czw wrz 18, 2008 9:03 pm ]
Tytuł: 

Nie jestem pewien, będzie to ten schemat:
Obrazek

albo ten:
Obrazek

Autor:  czarek12 [ pt wrz 19, 2008 2:22 pm ]
Tytuł: 

Serdeczne dzięki za schematy, w wekend będę walczył z tematem dalej, może koledzy się orientują czy można czymś oprucz oscyloskopu zbadać impulsy wychodzące np. omomierzem , jeśli tak to w jaki sposób ???

Autor:  Xytras [ pt wrz 19, 2008 3:31 pm ]
Tytuł: 

Impulsy obserwuje się na oscyloskopie tak jak Ci już wyżej kolega pisał. Omomierz służy jak już to do pomiaru rezystancji...
Pewnie odpowiednio szybkim woltomierzem można by zauważyć jakieś sygnały, ale jakie to już pieron wie :lol:

Autor:  czarek12 [ pt wrz 19, 2008 10:27 pm ]
Tytuł: 

No to już teraz " dupa blada" pozostał dobry warsztat lub serwis ( bryyy-już 2-razy musiałem odwiedzić i mam niemiłe wspomnienia na fakturze do kasy ) Będę jeszcze próbował coś wyrzeżbić sam :lol: :lol: :lol:

Autor:  jackie01 [ czw lip 30, 2009 12:26 am ]
Tytuł: 

Kolego kit lub ktos dobrej woli moglby podac wartosci rezystancji klucza o numerze 005 545 42 32 - nie ma go w tabeli :/

Edit: czym moze skutkowac zastosowanie klucza o innym numerze ? Jak to sie odbija na pracy silownika itd ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/