MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Słaby ??? 300TD
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35249
Strona 1 z 1

Autor:  szymon.dziawer [ pn lip 28, 2008 10:32 pm ]
Tytuł:  Słaby ??? 300TD

Witam
Dziś przejechałem się autem kolegi - 300 w wolnossącym diable z bodajże 87 roku. Poza tym, że zdecydowanie widać na nim ząb czasu i kilka niezbyt fachowych napraw blacharskich, a stabilność zawieszenia można przyrównać do poduszkowca, to wydał mi się o wiele żwawszy od mojej Czarnej Wdowy - także w 300. Oczywiście są to subiektywne odczucia, ale...
Co Waszym zdaniem może być przyczyną takiego stanu? Poza tym, że moje auto jest w kombi (tamto w sedanie) i ma skrzynię biegów ze wstecznym "do siebie" - tamto "od siebie", to ma jeszcze takie ustrojstwo, które jest podobno jakimś dopalaczem spalin. Czy może mieć to jakiś wpływ na osiągi - jeśli tak, to jak duży, i czy ewentualnie jest sens toto cudo demontować???
Jakie moga być jeszcze inne przyczyny "wolności" mojego wozu. Do dziś nie zaprzątało to nigdy mojej głowy, i w sumie mi nie przeszkadzało, no ale to chyba pierwsza inna niż moja 300 jaką jeździłem.
Vin Czarnej Wdowy:
WDB1241901F241983
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  Mor [ wt lip 29, 2008 8:33 am ]
Tytuł: 

szymon.dziawer pisze:
które jest podobno jakimś dopalaczem spalin

To chyba raczej recyrkulacja spalin - podaje część spalin (w zależności od obciążenia silnika) do kolektora dolotowego. Pseudoekologia i nie poprawia w żadnej mierze osiągów.
Obrazek

Autor:  Milosh [ wt lip 29, 2008 10:34 am ]
Tytuł: 

Wersja S ma inne przelozenie mostu niz sedan, wiec to na dziendobry zmienia postac rzeczy co do osiagow. Poza tym sedan jest chyba o 130kg lzejszy niz kombi co tez nie pozostaje bez znaczenia (w sumie jest taka roznica jakbys jechal pustym albo z 2 dodatkowymi pasazerami, co moze byc juz odczuwalne).

Mialem kiedys 250D w kombi i tez wydawal mi sie zamulony. Bylem u pompiarza, itp. Z motorem wszystko bylo ok. Te typy tak maja :(

Nie masz co sobie wyrywac wlosow z glowy tak jak ja [zlosnik] . Po prostu tak jest i nic na to nie poradzisz.

Autor:  szymon.dziawer [ wt lip 29, 2008 4:12 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję za pomoc. Mor - oczywiście chodzi o to ustrojstwo z Twojego schematu.
Prawie mnie przekonaliście, jednak miałem wrażenie, że jak mam inne przełożenie w kombi (krótsze) to sztuka powinna być zrywniejsza, lub równie szybka mimo nieco wyższej masy. Nie ma wyjścia. Trzeba będzie z kumplem stanąć "na ćwiartkę" w celu weryfikacji. Nasuwa się jednak pytanie, czy to przystoi?
[zlosnik]
Pozdrawiam

Autor:  TomcioPaluszek [ wt lip 29, 2008 6:27 pm ]
Tytuł: 

Zawór recyrkulacja spalin jest bardzo często całkowicie zaślepiany przez użytkowników samochodów różnych marek i bardzo często chwalą sobie takie zaślepienie. Auto ponoć odżywa.

Zawór ten ponoć ma ekologiczne działanie, ale dodatkowo muli auto, zasyfia spalinami dolot, tworzy tam nagar itd...

Jakbyś odkręcił ten zawór to zajrzyj w dolot jaki tam syf jest po tylu latach eksploatacji auta.

Autor:  MercBeginner [ śr lip 30, 2008 12:56 am ]
Tytuł: 

System EGR obniża temperaturę spalania mieszanki.

Autor:  szeryf [ śr lip 30, 2008 10:33 am ]
Tytuł: 

To fakt, ze obniza, ale zamiast uszczelki 374 nalezy wstawic zaslepke z blaszki i autko bedzie bardziej zadowolone. Oczywiscie wczesniej wskazane jest oczyscic od srodka caly kolektor ssący bo pewnie bedzie zaropialy spalinami.

Autor:  szymon.dziawer [ czw paź 23, 2008 12:53 pm ]
Tytuł: 

Wciąż borykam się z dychawicznością mojej 300. Zastąpienie uszczelki 374 blaszką, owszem pewnie by pomogło, ale czy na pewno? Bo pozostaje jeszcze kwestia marnego przelotu obudowy filtra powietrza. Czy samo zaślepienie nie spowoduje jeszcze większego zamulenia, bo rzecz jasna spaliny nie trafią już do kolektora ssącego, ale samego powietrza będzie jeszcze mniej (tylko to z filtra, bez tego przepalonego, które ma w sobie jednak jakiś ładunek do dopalenia) - bilans może się nie zgodzić.
Dlatego postanowiłem usunąć w ogóle ten zawór wraz z obudową filtra i poszukuję obudowy filtra do W124 300D do wersji bez recyrkulacji.
Może ma ktoś cos takiego na zbyciu?
Pozdrawiam
Szymon

Autor:  laudan [ czw paź 23, 2008 3:42 pm ]
Tytuł: 

Wymien jeszcze caly kolektor dolotowy, bo ten co masz jest caly zaklejony. Sa tacy, ktorzy to czyszcz, ale pozniej domywaja sie z tej lepkiej mazi przez kilka tygodni [zlosnik]

Roznice w osiagach kombi, sedan znajdziesz na stronce. Wyciagniecie EGR troche pomoze, ale pewnie nie odczyjesz tego pod noga. Ja najpierw bym sprawdzil, czy zawory chodza. Po 2 mozna pozaslepiac ich zasilanie w podcisnienie i tez zobaczysz jak auto jezdzi z wylaczonym EGRem. Puszka do 6 cylindrow bez EGR jest dluzsza i ma inny filtr powietrza.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/