MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASB nie zmienia biegów.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35436
Strona 1 z 2

Autor:  JaKon [ pt sie 08, 2008 10:10 am ]
Tytuł:  ASB nie zmienia biegów.

WItam pojawił się taki problem skrzynka nie chce płynnie zmieniać biegów,
ciągnie na wysokie obroty i czasami zapnie niższy bieg a czasami wcale, zdarza się że, jakby zawiesi się na 2ce i wcale nie chce wpiąć trojki, czasami zapnie trojkę normalnie, czasami jak się pociągnie po obrotach i puści całkiem gaz.. bardzo rzadko 4ke... olej był wymieniany około 15tkt temu, skrzynka chodziła idealnie. nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny...

Autko SEC 560, skrzynia 722.3 normalna 4 biegowa bez funkcji E i S
To co już ustaliliśmy to:
nie ma to związku z cięglem zmiany biegów przy jakiś obrotach, naciągaliśmy je... rozluźnialiśmy, odpięliśmy całkowicie, bez różnicy, choć gdy je naciągaliśmy mocniej niż standard to było czuć różnice ze gdy się jechało na 3vce to przy lekkim dodaniu gazu redukowała bieg..
Czyli na regulacje odpowiada

Wygląda jakby chodzila ok, ale jej się po prostu coś kiełbasiło nie wiadomo czemu...

Odnośnie obserwacji zauważyłem ze na zimnym jakby lepiej sobie radziła ze zmienianiem, a jak juz sie zagrzeje, to szaleje i robi cuda....

Czy warto liczyć ze wymiana oleju może cos pomóc??? może olej się przypalił i stracił właściwości??


usterka występuje od ostatnich cieplych dni... i ani sie nie pogarsza, ani nie polepsza... w upalne dni nie szlo jezdzic bo chodzial tylko 2ka, teraz jak jest chlodniej nawet wpina 4ke.

Autor:  yagood [ pt sie 08, 2008 12:24 pm ]
Tytuł: 

witaj,
nie chcę zostać posądzony o naganianie klientów, ale zadzwoń do tego gościa 604 639 207 i z nim pogadaj(warsztat od automatów)
ja bym stawiał na tarczki, ale zaznaczam nie jestem fachowcem.
ze skrzyniami kieruje się pod wskazany adres
pozdr

Autor:  JaKon [ pt sie 08, 2008 2:59 pm ]
Tytuł: 

Tarczki nie sa przyczyna na sto procent... wiem jaki objaw daja zuzyte tarczki....ale przy tarczkach biegi sie zmieniaja tylko skrzynka sie slizga i nie ciagnie....
YAgood na kogo sie powolac i napisz kto to jest? moze znam warsztat.

Autor:  Cremek [ pt sie 08, 2008 3:13 pm ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
Tarczki nie sa przyczyna na sto procent... wiem jaki objaw daja zuzyte tarczki....ale przy tarczkach biegi sie zmieniaja tylko skrzynka sie slizga i nie ciagnie....


Dokladnie a w tej sytuacji postawilbym na podcisnienia...

Autor:  JaKon [ pt sie 08, 2008 3:38 pm ]
Tytuł: 

kurcze nic nigdzie nie grzebalismy zeby cos. rozlacvzyc przy podcisnieniach, a blad z podcisnieniem kojarzy mi sie z agresywnym (szarpiacym) zmienianiem biegow a nie z przeciaganiem biegow na wysokie obroty... ale sam chce sie mylic...

Autor:  Mirmur [ pt sie 08, 2008 4:17 pm ]
Tytuł: 

JaKon masz rację, bo rozłączone podciśnienie przy ASB skutkuje podobnym efektem jak nie używanie sprzęgła przy manualu, czyli potężne szarpnięcia przy zmianie biegów. Cremek nie napisał, że brak podciśnienia tylko, że stawia na podciśnienie. Ja bym na próbę pokręcił modulatorem zapamiętując ilość obrotów.

Pozdrawiam.

Autor:  JaKon [ pt sie 08, 2008 4:54 pm ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Ja bym na próbę pokręcił modulatorem zapamiętując ilość obrotów

w lewo czy w prawo?? jak nim krecic trzeba go rozebrac pier w czy jak?

Autor:  Mirmur [ pt sie 08, 2008 5:20 pm ]
Tytuł: 

Na modulatorze pod zaślepką powinien być miniaturowy kluczyk w kształcie litery T. Jak biegi szarpią kręcisz w lewo a jak się ślizgają kręcisz w prawo. Najlepiej robić próby kręcąc, co 360o. Tak naprawdę to modulator powinien być ustawiony przez kogoś, kto ma sprzęt i wiedzę. Ty po prostu sprawdź czy coś to daje, bo przyczyn może być jeszcze kilka. Regulacji zewnętrznych ASB jest kilka np. w dieslu jest ich 5. Ruszałeś wcześniej linką od ASB, a ona jest dość czuła na regulacje.

Pozdrawiam.

Autor:  JaKon [ pt sie 08, 2008 9:38 pm ]
Tytuł: 

Wymiana oleju, przyniosła efekt który przerósł wszelkie oczekiwania :oops: :oops: :oops:
, skrzynia chodzi idealnie, nie ma szrpniec przeciagniec, podregulowalem tylko linke asb zeby zminial voprzy 2300obr. w starym filtrze byl nagromadzony syf ktory solidnie go blokowal.... poprzednia wymiana byla robiona niby niedawno bo 15tkm ale byla robiona po remoncie, i syfy po remoncie uzbieraly sie w filtrze, zapomnielismy o tym szukajac usterki ze jak zalewalismy ja po remoncie to byla gadka ze po 5tkm wymiana, ale sie zapomnialo skoro dobrze chodzilo...
teraz jest bajeczka... ale dzieki za podpowiedzi beda dla potomnych...

Autor:  ukaniu [ pt sie 08, 2008 10:46 pm ]
Tytuł: 

Mam nadzieje, że skrzynia ilością szlamu w filtrze nie informuje Cię o tym, że jej coś dolega. Ten osad się nie bierze z nikąd.

Autor:  Cremek [ sob sie 09, 2008 10:19 am ]
Tytuł: 

Mirmur pisze:
Na modulatorze pod zaślepką powinien być miniaturowy kluczyk w kształcie litery T. Jak biegi szarpią kręcisz w lewo a jak się ślizgają kręcisz w prawo. Najlepiej robić próby kręcąc, co 360o. Tak naprawdę to modulator powinien być ustawiony przez kogoś, kto ma sprzęt i wiedzę. Ty po prostu sprawdź czy coś to daje, bo przyczyn może być jeszcze kilka. Regulacji zewnętrznych ASB jest kilka np. w dieslu jest ich 5.
Pozdrawiam.


A czy w W124 jest podobnie jesli chodzi o regulacje modulatora ?

Autor:  Mirmur [ sob sie 09, 2008 11:17 am ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
A czy w W124 jest podobnie jesli chodzi o regulacje modulatora ?


Jest podobnie, ale nie należy pochopnie kombinować z regulacją ASB, więc zachowaj ostrożność.

Pozdrawiam.

Autor:  Mor [ sob sie 09, 2008 11:23 am ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
Autko SEC 560, skrzynia 722.3 normalna 4 biegowa bez funkcji E i S

To masz wyjątkową 560-tkę, bo wszystkie z fabryki miały w tym modelu E/S... Sprawdzałaś po VIN w EPC, czy nie powinien ten guzik występować na wybieraku i czy sterowanie E/S na skrzyni? Wbrew pozorom to jest na temat, bo może skrzynia nie z tego auta i nie wytrzymuje obciążeń dla tego silnika.

Autor:  JaKon [ sob sie 09, 2008 11:44 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Mam nadzieje, że skrzynia ilością szlamu w filtrze nie informuje Cię o tym, że jej coś dolega. Ten osad się nie bierze z nikąd.


Przecież napisałem ze jest to pierwsza wymiana po naprawie, a usterka która wymogła naprawę miała prawo tak nasyfić w skrzyni... wiec o jej stan jestem spokojny, skoro po wymianie oleum wszystko wrocilo do normy...
Po prostu daliśmy ciala i nie zrobilismy wtornej wymiany ktora sie powinna zrobic krótko po naprawie czegos co mialo prawo nasyfic w skrzyni.


Mor pisze:
To masz wyjątkową 560-tkę, bo wszystkie z fabryki miały w tym modelu E/S... Sprawdzałaś po VIN w EPC, czy nie powinien ten guzik występować na wybieraku i czy sterowanie E/S na skrzyni? Wbrew pozorom to jest na temat, bo może skrzynia nie z tego auta i nie wytrzymuje obciążeń dla tego silnika.


Jesli chodzi o to to skrzynki w 560 byly te same co 500 moze wewnetrznie sie czyms róznily, ale skrzynka ktora siedzi u mnie jest fabryczna i zgodna z vin, a nie wierze zeby ktos bawil sie w wymiane wybieraka... bo to wedlug tego co napisales jedyne wytlumaczenie braku E i S... na skrzynce tez nie widac by bylo cos niepodlaczone lub cokolwiek wiec zakladam ze jednak byly... autko nie mialo duzego przebiegu jak je kupilem, i bylem 2gim wlascicielem , mialem stosy faktur na naprawy, wiec zakladam ze jednak byly wyjatki... tak samo jak nie mam tylnej rolety a podobno byl stanardem, grzanych siodełek też... rocznik 88 wersja najmocniejsza. 300 ps
Wiec jak juz pare razy sami sie przekonalismy nigdy nie wiadomo w MB i nie ma reguł...
Myślę że EPC nie bedzie w tej kwestii wiarygodne gdyż wikszoć miała już tą funkcję.... A Vin nic o tym nie mówi, jedynie numerskrzynki mógłby sprawe wyjasnic ale nie wiem jak to zweryfikowac czy ta skrzynka miala ta funkcje, a pozaym nielogicznym byloby sadzic ze ktos kiedys zmienil wybierak na standardowy jesli mial taka funkcje.

<br>Dodano po 6 minutach.:<br> VIN WDB1260451A434234
Model 560 SEC
Chassis 1260451A434234
Engine 117968 12 056530
Transmission 722350 03 134706
Order 0 8 513 19604
Approx. year 1988
Lights BOSCH
Cab 03203
Dealer Belgium (513)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
251 Becker Radio Mexico cassette, full stereo, electronic (с 01.04.1980 по 30.11.1990)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
442 airbag in steering wheel (с 01.02.1980 по 31.10.1993)
471 acceleration skid control (ASR) (с 01.07.1984)
601 oil for rear axle with limited-slip differential, in canisters and containers (с 01.01.1964 по 31.01.1990)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

Autor:  zegarek [ ndz sie 10, 2008 1:22 am ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
(...) tak samo jak nie mam tylnej rolety a podobno byl stanardem, grzanych siodełek też...


Standardem raczej nie było, bo w mojej 560 mam jak byk w VINie te dwie rzeczy:

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/