MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 08, 2008 10:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
WItam pojawił się taki problem skrzynka nie chce płynnie zmieniać biegów,
ciągnie na wysokie obroty i czasami zapnie niższy bieg a czasami wcale, zdarza się że, jakby zawiesi się na 2ce i wcale nie chce wpiąć trojki, czasami zapnie trojkę normalnie, czasami jak się pociągnie po obrotach i puści całkiem gaz.. bardzo rzadko 4ke... olej był wymieniany około 15tkt temu, skrzynka chodziła idealnie. nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny...

Autko SEC 560, skrzynia 722.3 normalna 4 biegowa bez funkcji E i S
To co już ustaliliśmy to:
nie ma to związku z cięglem zmiany biegów przy jakiś obrotach, naciągaliśmy je... rozluźnialiśmy, odpięliśmy całkowicie, bez różnicy, choć gdy je naciągaliśmy mocniej niż standard to było czuć różnice ze gdy się jechało na 3vce to przy lekkim dodaniu gazu redukowała bieg..
Czyli na regulacje odpowiada

Wygląda jakby chodzila ok, ale jej się po prostu coś kiełbasiło nie wiadomo czemu...

Odnośnie obserwacji zauważyłem ze na zimnym jakby lepiej sobie radziła ze zmienianiem, a jak juz sie zagrzeje, to szaleje i robi cuda....

Czy warto liczyć ze wymiana oleju może cos pomóc??? może olej się przypalił i stracił właściwości??


usterka występuje od ostatnich cieplych dni... i ani sie nie pogarsza, ani nie polepsza... w upalne dni nie szlo jezdzic bo chodzial tylko 2ka, teraz jak jest chlodniej nawet wpina 4ke.

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 12:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
witaj,
nie chcę zostać posądzony o naganianie klientów, ale zadzwoń do tego gościa 604 639 207 i z nim pogadaj(warsztat od automatów)
ja bym stawiał na tarczki, ale zaznaczam nie jestem fachowcem.
ze skrzyniami kieruje się pod wskazany adres
pozdr

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 2:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Tarczki nie sa przyczyna na sto procent... wiem jaki objaw daja zuzyte tarczki....ale przy tarczkach biegi sie zmieniaja tylko skrzynka sie slizga i nie ciagnie....
YAgood na kogo sie powolac i napisz kto to jest? moze znam warsztat.

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 3:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
JaKon pisze:
Tarczki nie sa przyczyna na sto procent... wiem jaki objaw daja zuzyte tarczki....ale przy tarczkach biegi sie zmieniaja tylko skrzynka sie slizga i nie ciagnie....


Dokladnie a w tej sytuacji postawilbym na podcisnienia...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 3:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
kurcze nic nigdzie nie grzebalismy zeby cos. rozlacvzyc przy podcisnieniach, a blad z podcisnieniem kojarzy mi sie z agresywnym (szarpiacym) zmienianiem biegow a nie z przeciaganiem biegow na wysokie obroty... ale sam chce sie mylic...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 4:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
JaKon masz rację, bo rozłączone podciśnienie przy ASB skutkuje podobnym efektem jak nie używanie sprzęgła przy manualu, czyli potężne szarpnięcia przy zmianie biegów. Cremek nie napisał, że brak podciśnienia tylko, że stawia na podciśnienie. Ja bym na próbę pokręcił modulatorem zapamiętując ilość obrotów.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 4:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Mirmur pisze:
Ja bym na próbę pokręcił modulatorem zapamiętując ilość obrotów

w lewo czy w prawo?? jak nim krecic trzeba go rozebrac pier w czy jak?

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 5:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Na modulatorze pod zaślepką powinien być miniaturowy kluczyk w kształcie litery T. Jak biegi szarpią kręcisz w lewo a jak się ślizgają kręcisz w prawo. Najlepiej robić próby kręcąc, co 360o. Tak naprawdę to modulator powinien być ustawiony przez kogoś, kto ma sprzęt i wiedzę. Ty po prostu sprawdź czy coś to daje, bo przyczyn może być jeszcze kilka. Regulacji zewnętrznych ASB jest kilka np. w dieslu jest ich 5. Ruszałeś wcześniej linką od ASB, a ona jest dość czuła na regulacje.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 9:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Wymiana oleju, przyniosła efekt który przerósł wszelkie oczekiwania :oops: :oops: :oops:
, skrzynia chodzi idealnie, nie ma szrpniec przeciagniec, podregulowalem tylko linke asb zeby zminial voprzy 2300obr. w starym filtrze byl nagromadzony syf ktory solidnie go blokowal.... poprzednia wymiana byla robiona niby niedawno bo 15tkm ale byla robiona po remoncie, i syfy po remoncie uzbieraly sie w filtrze, zapomnielismy o tym szukajac usterki ze jak zalewalismy ja po remoncie to byla gadka ze po 5tkm wymiana, ale sie zapomnialo skoro dobrze chodzilo...
teraz jest bajeczka... ale dzieki za podpowiedzi beda dla potomnych...

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 10:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Mam nadzieje, że skrzynia ilością szlamu w filtrze nie informuje Cię o tym, że jej coś dolega. Ten osad się nie bierze z nikąd.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2008 10:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Mirmur pisze:
Na modulatorze pod zaślepką powinien być miniaturowy kluczyk w kształcie litery T. Jak biegi szarpią kręcisz w lewo a jak się ślizgają kręcisz w prawo. Najlepiej robić próby kręcąc, co 360o. Tak naprawdę to modulator powinien być ustawiony przez kogoś, kto ma sprzęt i wiedzę. Ty po prostu sprawdź czy coś to daje, bo przyczyn może być jeszcze kilka. Regulacji zewnętrznych ASB jest kilka np. w dieslu jest ich 5.
Pozdrawiam.


A czy w W124 jest podobnie jesli chodzi o regulacje modulatora ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2008 11:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Cremek pisze:
A czy w W124 jest podobnie jesli chodzi o regulacje modulatora ?


Jest podobnie, ale nie należy pochopnie kombinować z regulacją ASB, więc zachowaj ostrożność.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2008 11:23 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
JaKon pisze:
Autko SEC 560, skrzynia 722.3 normalna 4 biegowa bez funkcji E i S

To masz wyjątkową 560-tkę, bo wszystkie z fabryki miały w tym modelu E/S... Sprawdzałaś po VIN w EPC, czy nie powinien ten guzik występować na wybieraku i czy sterowanie E/S na skrzyni? Wbrew pozorom to jest na temat, bo może skrzynia nie z tego auta i nie wytrzymuje obciążeń dla tego silnika.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2008 11:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
ukaniu pisze:
Mam nadzieje, że skrzynia ilością szlamu w filtrze nie informuje Cię o tym, że jej coś dolega. Ten osad się nie bierze z nikąd.


Przecież napisałem ze jest to pierwsza wymiana po naprawie, a usterka która wymogła naprawę miała prawo tak nasyfić w skrzyni... wiec o jej stan jestem spokojny, skoro po wymianie oleum wszystko wrocilo do normy...
Po prostu daliśmy ciala i nie zrobilismy wtornej wymiany ktora sie powinna zrobic krótko po naprawie czegos co mialo prawo nasyfic w skrzyni.


Mor pisze:
To masz wyjątkową 560-tkę, bo wszystkie z fabryki miały w tym modelu E/S... Sprawdzałaś po VIN w EPC, czy nie powinien ten guzik występować na wybieraku i czy sterowanie E/S na skrzyni? Wbrew pozorom to jest na temat, bo może skrzynia nie z tego auta i nie wytrzymuje obciążeń dla tego silnika.


Jesli chodzi o to to skrzynki w 560 byly te same co 500 moze wewnetrznie sie czyms róznily, ale skrzynka ktora siedzi u mnie jest fabryczna i zgodna z vin, a nie wierze zeby ktos bawil sie w wymiane wybieraka... bo to wedlug tego co napisales jedyne wytlumaczenie braku E i S... na skrzynce tez nie widac by bylo cos niepodlaczone lub cokolwiek wiec zakladam ze jednak byly... autko nie mialo duzego przebiegu jak je kupilem, i bylem 2gim wlascicielem , mialem stosy faktur na naprawy, wiec zakladam ze jednak byly wyjatki... tak samo jak nie mam tylnej rolety a podobno byl stanardem, grzanych siodełek też... rocznik 88 wersja najmocniejsza. 300 ps
Wiec jak juz pare razy sami sie przekonalismy nigdy nie wiadomo w MB i nie ma reguł...
Myślę że EPC nie bedzie w tej kwestii wiarygodne gdyż wikszoć miała już tą funkcję.... A Vin nic o tym nie mówi, jedynie numerskrzynki mógłby sprawe wyjasnic ale nie wiem jak to zweryfikowac czy ta skrzynka miala ta funkcje, a pozaym nielogicznym byloby sadzic ze ktos kiedys zmienil wybierak na standardowy jesli mial taka funkcje.

<br>Dodano po 6 minutach.:<br> VIN WDB1260451A434234
Model 560 SEC
Chassis 1260451A434234
Engine 117968 12 056530
Transmission 722350 03 134706
Order 0 8 513 19604
Approx. year 1988
Lights BOSCH
Cab 03203
Dealer Belgium (513)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
251 Becker Radio Mexico cassette, full stereo, electronic (с 01.04.1980 по 30.11.1990)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
442 airbag in steering wheel (с 01.02.1980 по 31.10.1993)
471 acceleration skid control (ASR) (с 01.07.1984)
601 oil for rear axle with limited-slip differential, in canisters and containers (с 01.01.1964 по 31.01.1990)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 10, 2008 1:22 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
JaKon pisze:
(...) tak samo jak nie mam tylnej rolety a podobno byl stanardem, grzanych siodełek też...


Standardem raczej nie było, bo w mojej 560 mam jak byk w VINie te dwie rzeczy:

540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl