MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmierzyłem kompresję - martwić się? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35499 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Szumek [ wt sie 12, 2008 1:29 am ] |
Tytuł: | Zmierzyłem kompresję - martwić się? |
Jakiś czas temu zmierzyłem kompresję w moim 300SE. Oto wyniki: I - 13 II - 13,5 III - 14 IV - 13,5 V - 10 ![]() VI - 13 W warsztacie, w którym czasem praktykuję, do pomiaru jest radziecki przyrząd ![]() Przy wykręcaniu świec okazało się, że na II cylindrze świeca jest zalana olejem, pozostałe świece wyglądały ok. Czasem nie pracuje na drugim garze. Samochód lekko kopci i zużywa około 0,25 l oleju na 1000 km, zalany jest mineralnym 15W40. Czy z powyższych danych wynika, że są powody do zmartwień? Tzn. dużych zmartwień? |
Autor: | TReneR [ wt sie 12, 2008 9:16 am ] |
Tytuł: | |
A zrobiles "probe olejowa" na V-tym cylindrze? Wyszlo by czy to pierscienie czy zawory. Tragedii nie ma, ale ja bym z tak roznica nocy nie dosypial ![]() |
Autor: | kruszyn [ wt sie 12, 2008 9:27 am ] |
Tytuł: | |
u mnie w M110 było tak (i jeździł chociaż to już była porażka) ![]() z tego co pamiętam 13 to jest dobry wynik. Gorzej że masz takie wahnięcie na 5 ... coś tam jest nie tak ale nie mam na tyle wiedzy żeby się wypowiadać co ... Co do spalania oleju wydaje mi się że nie ma tragedii ![]() |
Autor: | Janfocus [ wt sie 12, 2008 10:37 am ] |
Tytuł: | |
kruszyn pisze: u mnie w M110 było tak (i jeździł chociaż to już była porażka) Pierwsze M110 8cylindrowe ![]() Szumek pisze: Czy z powyższych danych wynika, że są powody do zmartwień? Tzn. dużych zmartwień?
jeździć puki chodzi, ew. sparwdzić próbe olejową, bo jesli to zawory to juz sparwa decyzji czy ściągać głowicę i robić... Jak dla mnie skoro silnik chodzi i zjada olej i lekko kopci, to nie warto go ruszać -jeździć aż nie stanie lub nie wywali uszczelki pod głowicą... |
Autor: | witek-sec [ wt sie 12, 2008 11:02 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Samochód lekko kopci i zużywa około 0,25 l oleju na 1000 km
Jak lekko kopci, to albo przecinek źle postawiłeś ,albo jedno 0 za dużo. 0,25 na 1000 km to jeszcze się w normach mieści. Ile tych pomiarów robiłeś ? Bo może na V jakiś błąd pomiaru ? |
Autor: | Szumek [ wt sie 12, 2008 11:08 am ] |
Tytuł: | |
Robiłem jeden pomiar. Najbardziej martwi mnie drugi cylinder i świeca zalana olejem. ![]() |
Autor: | Prezeslaw [ wt sie 12, 2008 11:41 am ] |
Tytuł: | |
Ja mam M102 2.3 8v i takie ciśnienia: 12 10 4 (i to niecałe) 12 Jak jest zimny to pali tylko na trzy gary. Ale jak się rozgrzeje to śmiga jak głupi na LPG i Pb. Pali 9l/100km na autostradzie z pełnym obciążeniem przy 150, a rozpędza się do 190 i leci dalej (tylko sumienie mnie gryzie, żeby go do nadświetlnej kołysać). I wiecie co? W poniedziałek robię remont głowicy. A sama świeca na II garze nie jest kopnięta u Ciebie? |
Autor: | Szumek [ wt sie 12, 2008 1:22 pm ] |
Tytuł: | |
Było założone 6 nowych świec niedawno, ale dla pewności wymienię jutro tą na drugim garze. ![]() |
Autor: | kruszyn [ śr sie 13, 2008 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: Było założone 6 nowych świec niedawno, ale dla pewności wymienię jutro tą na drugim garze.
![]() Proponuję bo sam wymieniałem kpl BRC i jedną w bardzo dziwny sposób szlak trafił ![]() |
Autor: | Szumek [ czw sie 14, 2008 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Założyłem nową świeczkę, przestał "kopać" na załączonym D, przybyło koni. ![]() Mam nadzieję, że to tylko wina świecy, ta, którą wyjąłem, praktycznie nie miała przerwy... Tyle, że nadal kopci mocno, ale nie na czarno, tylko na niebiesko. Do regulacji wtrysku przystąp? ![]() |
Autor: | Mirmur [ czw sie 14, 2008 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: Tyle, że nadal kopci mocno, ale nie na czarno, tylko na niebiesko. Do regulacji wtrysku przystąp?
![]() Spala olej. Najwięcej na tym cylindrze gdzie padła świeca. Pozdrawiam. |
Autor: | Szumek [ czw sie 14, 2008 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Tzn. z tego co sobie przypominam zaczął kuleć po wymianie świec, ja tamtej wymiany akurat sam nie robiłem i widocznie montowali jak leci, bez patrzenia na te nowe. Gdy ją wyjąłem dzisiaj, to mechanik stwierdził, że była wadliwa. Kopcił już wcześniej, ale to wygląda jak kopcenie na "ssaniu", no i świece są "zimne", co wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Tak na marginesie, to padła sonda lambda, w przyszłym tygodniu zakładam nową. Kopci tak, jak wtedy, gdy odpiąłem elektronikę od KE i chodził na samej mechanicznej części wtrysku, spalając tyle, ile tylko mógł. ![]() Choć nie wątpię, że olej też spala. ![]() |
Autor: | Janfocus [ pt sie 15, 2008 11:02 am ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: Kopcił już wcześniej, ale to wygląda jak kopcenie na "ssaniu", no i świece są "zimne", co wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Tak na marginesie, to padła sonda lambda, w przyszłym tygodniu zakładam nową. Na zimnym silniku z reguły mocniej kopci gdy pali olej bo szczelność motoru jest mniejsza, jeśli zaś kopci czarnym to wystarczyć powinna regulacja KE. Zbyt bogata mieszanka (czyli ciemno brązowe świece lub czarne, ale nie oleiście) to oczywiście wskazuje na regulacje KE (pod warunkiem że świece które wsadzono wcześniej były prawidłowej ciepłoty). Mam nadzieję że nie naciągają Cię na te sondę L. Szumek pisze: Kopci tak, jak wtedy, gdy odpiąłem elektronikę od KE i chodził na samej mechanicznej części wtrysku, spalając tyle, ile tylko mógł.
Gdy chodzi na mechanicznej części wcale nie spala tyle ile chce, ale właściwą dawkę -elektronika w KE wprowadza tylko małą poprawkę i kilka dodatkowych funkcji. Generalnie spalanie nie powinno się różnić o więcej niż 10-15% |
Autor: | Szumek [ pt sie 15, 2008 12:59 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Mam nadzieję że nie naciągają Cię na te sondę L. Wynika z odczytu ze złącza diagnostycznego, a następnie kontroli samej sondy. Janfocus pisze: Gdy chodzi na mechanicznej części wcale nie spala tyle ile chce, ale właściwą dawkę -elektronika w KE wprowadza tylko małą poprawkę i kilka dodatkowych funkcji. Generalnie spalanie nie powinno się różnić o więcej niż 10-15%
U mnie widać jest źle wyregulowany, bo bez elektroniki gaśnie poniżej 1800 obr/min, poza tym z rury wydechowej czuć litry niedopalonej benzyny... |
Autor: | Janfocus [ pt sie 15, 2008 1:42 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: bo bez elektroniki gaśnie poniżej 1800 obr/min, poza tym z rury wydechowej czuć litry niedopalonej benzyny...
czyli ewidentnie zalewa Ci silnik -imbus w rękę i będzie git ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |