MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 3:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 12, 2008 1:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jakiś czas temu zmierzyłem kompresję w moim 300SE.

Oto wyniki:
I - 13
II - 13,5
III - 14
IV - 13,5
V - 10 :-?
VI - 13

W warsztacie, w którym czasem praktykuję, do pomiaru jest radziecki przyrząd ;) dlatego może zawyżać, dla porównania podam, że w Oplu Calibrze, wersja "wieś tjuning", z LPG, wykazywało 10 na każdym garze...

Przy wykręcaniu świec okazało się, że na II cylindrze świeca jest zalana olejem, pozostałe świece wyglądały ok. Czasem nie pracuje na drugim garze.

Samochód lekko kopci i zużywa około 0,25 l oleju na 1000 km, zalany jest mineralnym 15W40.

Czy z powyższych danych wynika, że są powody do zmartwień? Tzn. dużych zmartwień?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 9:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A zrobiles "probe olejowa" na V-tym cylindrze? Wyszlo by czy to pierscienie czy zawory.
Tragedii nie ma, ale ja bym z tak roznica nocy nie dosypial :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 9:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
u mnie w M110 było tak (i jeździł chociaż to już była porażka)

Obrazek

z tego co pamiętam 13 to jest dobry wynik. Gorzej że masz takie wahnięcie na 5 ... coś tam jest nie tak ale nie mam na tyle wiedzy żeby się wypowiadać co ...

Co do spalania oleju wydaje mi się że nie ma tragedii :) te silniki palą i będą paliły olej nawet nowe.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 10:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kruszyn pisze:
u mnie w M110 było tak (i jeździł chociaż to już była porażka)


Pierwsze M110 8cylindrowe [zlosnik] <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Szumek pisze:
Czy z powyższych danych wynika, że są powody do zmartwień? Tzn. dużych zmartwień?

jeździć puki chodzi, ew. sparwdzić próbe olejową, bo jesli to zawory to juz sparwa decyzji czy ściągać głowicę i robić...
Jak dla mnie skoro silnik chodzi i zjada olej i lekko kopci, to nie warto go ruszać -jeździć aż nie stanie lub nie wywali uszczelki pod głowicą...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 11:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Samochód lekko kopci i zużywa około 0,25 l oleju na 1000 km

Jak lekko kopci, to albo przecinek źle postawiłeś ,albo jedno 0 za dużo. 0,25 na 1000 km to jeszcze się w normach mieści.
Ile tych pomiarów robiłeś ? Bo może na V jakiś błąd pomiaru ?

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 11:08 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Robiłem jeden pomiar.
Najbardziej martwi mnie drugi cylinder i świeca zalana olejem. :-?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 11:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Ja mam M102 2.3 8v i takie ciśnienia:
12
10
4 (i to niecałe)
12

Jak jest zimny to pali tylko na trzy gary. Ale jak się rozgrzeje to śmiga jak głupi na LPG i Pb. Pali 9l/100km na autostradzie z pełnym obciążeniem przy 150, a rozpędza się do 190 i leci dalej (tylko sumienie mnie gryzie, żeby go do nadświetlnej kołysać). I wiecie co? W poniedziałek robię remont głowicy.


A sama świeca na II garze nie jest kopnięta u Ciebie?

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 1:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Było założone 6 nowych świec niedawno, ale dla pewności wymienię jutro tą na drugim garze. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 9:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Szumek pisze:
Było założone 6 nowych świec niedawno, ale dla pewności wymienię jutro tą na drugim garze. :)

Proponuję bo sam wymieniałem kpl BRC i jedną w bardzo dziwny sposób szlak trafił :P

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2008 8:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Założyłem nową świeczkę, przestał "kopać" na załączonym D, przybyło koni. :)
Mam nadzieję, że to tylko wina świecy, ta, którą wyjąłem, praktycznie nie miała przerwy...
Tyle, że nadal kopci mocno, ale nie na czarno, tylko na niebiesko.
Do regulacji wtrysku przystąp? ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2008 10:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Szumek pisze:
Tyle, że nadal kopci mocno, ale nie na czarno, tylko na niebiesko. Do regulacji wtrysku przystąp? ;)


Spala olej. Najwięcej na tym cylindrze gdzie padła świeca.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2008 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Tzn. z tego co sobie przypominam zaczął kuleć po wymianie świec, ja tamtej wymiany akurat sam nie robiłem i widocznie montowali jak leci, bez patrzenia na te nowe.

Gdy ją wyjąłem dzisiaj, to mechanik stwierdził, że była wadliwa.

Kopcił już wcześniej, ale to wygląda jak kopcenie na "ssaniu", no i świece są "zimne", co wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Tak na marginesie, to padła sonda lambda, w przyszłym tygodniu zakładam nową.

Kopci tak, jak wtedy, gdy odpiąłem elektronikę od KE i chodził na samej mechanicznej części wtrysku, spalając tyle, ile tylko mógł. ;)

Choć nie wątpię, że olej też spala. [zlosnik]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Szumek pisze:
Kopcił już wcześniej, ale to wygląda jak kopcenie na "ssaniu", no i świece są "zimne", co wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Tak na marginesie, to padła sonda lambda, w przyszłym tygodniu zakładam nową.

Na zimnym silniku z reguły mocniej kopci gdy pali olej bo szczelność motoru jest mniejsza, jeśli zaś kopci czarnym to wystarczyć powinna regulacja KE.
Zbyt bogata mieszanka (czyli ciemno brązowe świece lub czarne, ale nie oleiście) to oczywiście wskazuje na regulacje KE (pod warunkiem że świece które wsadzono wcześniej były prawidłowej ciepłoty).
Mam nadzieję że nie naciągają Cię na te sondę L.

Szumek pisze:
Kopci tak, jak wtedy, gdy odpiąłem elektronikę od KE i chodził na samej mechanicznej części wtrysku, spalając tyle, ile tylko mógł.

Gdy chodzi na mechanicznej części wcale nie spala tyle ile chce, ale właściwą dawkę -elektronika w KE wprowadza tylko małą poprawkę i kilka dodatkowych funkcji. Generalnie spalanie nie powinno się różnić o więcej niż 10-15%

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 12:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Janfocus pisze:
Mam nadzieję że nie naciągają Cię na te sondę L.


Wynika z odczytu ze złącza diagnostycznego, a następnie kontroli samej sondy.

Janfocus pisze:
Gdy chodzi na mechanicznej części wcale nie spala tyle ile chce, ale właściwą dawkę -elektronika w KE wprowadza tylko małą poprawkę i kilka dodatkowych funkcji. Generalnie spalanie nie powinno się różnić o więcej niż 10-15%


U mnie widać jest źle wyregulowany, bo bez elektroniki gaśnie poniżej 1800 obr/min, poza tym z rury wydechowej czuć litry niedopalonej benzyny...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 1:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Szumek pisze:
bo bez elektroniki gaśnie poniżej 1800 obr/min, poza tym z rury wydechowej czuć litry niedopalonej benzyny...

czyli ewidentnie zalewa Ci silnik -imbus w rękę i będzie git :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl