MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 11:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
RATUNKU, POMOCY.. jak mam odkręcić śrubę spuszczania oleju w misie olejowej, gdy ta śruba jest całkowicie obrobiona, praktycznie jest okrągła i wszystkie klucze nasadowe, oczkowe, płaskie zeskakują, kręcą się w koło, a śruba ani myśli drgnąć.... <br>Dodano po 2 minutach.:<br> p.s. jaki jest gwint na tej śrubie lewy czy prawy..?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 11:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
albo przecinakiem i młotkiem, albo wymiana oleju przez bagnet.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
a jakieś dospawanie drugiej śrubki..???


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 12:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Tzw. ruski klucz jak kolega Bary radzi (chyba, że miska aluminiowa to nie polecam)
albo
superbzorr pisze:
a jakieś dospawanie drugiej śrubki

można wsadzić na obrobiony łeb śruby nakrętkę i "przyłapać" spawem.
Gwint normalny czyli prawy.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 1:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Można spróbować naciąć miejsce dla dużego śrubokręta lub przecinaka (brzeszczot lub szlifierka z cienką tarczą) i odkręcać jakimś kluczem zaciskowym (np. kluczem do rur) ale jak śruba jest już tak wyrobiona to raczej siedzi tak mocno, że raczej przyłapanie nakrętki jak radzi kit

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 3:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Witam

Mialem ten sam problem. Koles z migomatem za 10 pln sprawe zalatwil w 3 minuty.

Pozdrawiam

Worek

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 3:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie zapomnij odlaczyc akumulatora przed spawaniem (ja jeszcze zdejnuje wtyczke z ECU).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 4:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
co to jest ECU?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 4:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Komputer silnika (zakladam, ze byc moze, bo nie zdradziles nam jaki to silnik...).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lip 16, 2007 6:08 pm
Posty: 190
nie komputera chyba nie mam, to jest silnik 2,5 diesel bez turbiny z 90 roku :)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 23, 2008 12:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Klucz zaciskowy z regulacją podobny do kombinerek tylko trochę większy.Ostatnio odkręcałem tą śrubę przy jego pomocy.tego klucza używam od około 20 lat i jest super na wszelkie obrobione nakrętki i nie tylko.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 24, 2008 1:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
morsem dasz rade napewno i młotem tez możesz wlić

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 29, 2008 11:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
wielki3333 pisze:
młotem tez możesz wlić

Oczywiście, zastosuj się do tych wszystkich wspaniałych rad kolegów kowali i wal młotem i przecinakiem po delikatnej misce olejowej...
A potem ( albo lepiej od razu) załóż tu nowy temat pt. "dlaczego cieknie mi spod sruby spustowej oleju w misce"....

XXI wiek.... [wscieklosc]

Już rada z dospawaniem nakrętki do łba śruby jest najrozsądniejsza. Koniecznie potem wymień śrubę na nową.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 12:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Jak zmieniałem w CE olej to widać, że wcześniej jakiś kowal się dobrał do śruby spustowej [zlosnik] . Wykręcić wykręciłem lekko, wkręcić wkręciłęm normalnie .. wlewam olej a tu pół śruby było na ziemi a drugie pół w gwincie.
Można próbować francuzami itp kluczami no albo tak przyspawać.
Powodzenia.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 30, 2008 12:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 16, 2007 1:23 pm
Posty: 146
Numer GG: 2480923
Lokalizacja: Kraków
Witam, w najgorszym wypadku odkręcić misę i zrobić to porządnie z dobrym dostępem ;) gdyby dospawanie nie dało rady... Przy okazji nową uszczelkę złożyć na pastę uszczelniającą, jeśli poci się spod misy najlepiej od razu taki zabieg.. [zlosnik]

_________________
Serwis motocykli, sprzedaż części,
www.tech-moto.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl