MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:19 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 18, 2008 4:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Witam

Właśnie zakupiłem i wymieniłem sobie "poskramiacze" M117 w SEL-u [cool] .
Producent TRW/Lucas, czy to dobre jest? - jeszcze nie wiem, jak pojeżdżę trochę podzielę sie wrażeniami.
Jakie jest Wasze zdanie na temat tego producenta?
Obrazek


Klocki zużyte (zaczęła świecić kontrolka), tarcze też osiągnęły minimalną grubość, poza tym przy ostrzejszym hamowaniu z powyżej 100km/h czuć było drgania.
Obrazek


Wyjąłem klocki, odkręciłem zacisk (2 śruby klucz 19) i powiesiłem go na stabilizatorze za pomocą druta. Zdjąłem piastę (ściągnąłem osłonę, odkręciłem nakrętkę zaciskową (imbus 5mm) i wyjąłem koszyk z wałkami 1go łożyska.
Piasta zeszła łatwo. Jako, że nie miałem akurat w pobliżu imadła przykręciłem ją do koła. Wsadziłem szmatkę aby nie dostały się śmieci do łożyska. Odkręciłem starą tarczę (imbus 10mm) i wyczyściłem powierzchnię piasty stykającą się z tarczą.
Nową tarczę przykręciłem 115 Nm
Obrazek


Pozostało składanie. Po przykręceniu piasty i zacisku (zacisk 115 Nm) wyczyściłem rozpuszczalnikiem powierzchnię tarczy ze środka konserwującego a następnie założyłem klocki (po wcześniejszym posmarowaniu pastą miedziową, wyczyszczeniu zacisków i wciśnięciu tłoczków).
Obrazek


Pozostało założyć czujniki zużycia. Nie polecam podróbek, te które kupiłem nie dały się wcisnąć ze względu na grubą uszczelkę, poza tym styk wtyczki był luźny. Na szczęście miałem w zapasach używane acz sprawne, oryginalne czujniki.
Obrazek


Koło przykręciłem 110 Nm.

Wiem, że to w sumie prosta robota, ale może kiedyś komuś się przyda taki opis.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 8:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
Cytuj:
Jakie jest Wasze zdanie na temat tego producenta?

jeżdzę na nich 1,5 roku - nie mam zastrzeżeń

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 10:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W sprawie renomowanych producentów do których akurat nalezy ATE, nie wymieniony tu ale tak napisze.

Klocki komplet do beczki 160zł, rok czasu, jakieś 6-7 tysiecy na liczniku.
Klocki sypią jak poje....przez ten okres zużycie wszystkich równe 80%.
Pali się już kontrolka.

Kiedyś, czyli jakoś w 2000 roku kupiłem klocki, tez komplet dałem za nie 60zł .
Później już nie zmieniałem z tyłu wcale, az do stycznia 2007 kiedy rozbiłem auto , a z przodu raz na nowe chyba po 26zł na koło.


Pytanie do kolegi Kita, masz teraz tzw. "miekki" pedał, jakby efekt zapowietrzonych hamulców?
Czy jest tak jak było?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 18, 2008 10:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
THC pisze:
Klocki komplet do beczki 160zł, rok czasu, jakieś 6-7 tysiecy na liczniku.
Klocki sypią jak poje....przez ten okres zużycie wszystkich równe 80%.
Pali się już kontrolka.

ja mam w 126 z przodu ATE klocki i tarcze i po 7tyś. owszem są wyżłobienia na tarczy, ale klocki mają się dobrze, sypią się owszem ale nie widzę tu jakiś nadzwyczajnych oznak zużycia, poza tym 126 jednak ciężki jest a ja często hamuję ze znacznych prędkości...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 19, 2008 10:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
THC pisze:
masz teraz tzw. "miekki" pedał, jakby efekt zapowietrzonych hamulców?
Czy jest tak jak było?


Był miękki zaraz po złożeniu wszystkiego, ale to normalne bo tłoczki były na maxa wciśnięte. Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca pedał się utwardził i teraz jest ok jak było wczesniej.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 20, 2008 4:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
TRW - dawniej LUKAS -co do klocków właśnie założyłem nówki przód +tył i po 2000km jest OK ( przód 55pln tył 50pln w HURCIE ) Co do polskiej produkcji to na długo zapamiętam wybieganie mojego wilka ok.5 minut przed moim powrotem do domu z powodu przerażliwego pisku hamulców mojej smoczycy. Tarcze mam z zeszłego roku jakiś włoski produkt co do TRW nie mam wyrobionego zdania ale jeśli firmówki to będą napewno OK

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl