MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

co o tym myślicie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35634
Strona 1 z 1

Autor:  tomek_p [ śr sie 20, 2008 1:47 pm ]
Tytuł:  co o tym myślicie

oddałem mojego merca do mechanika bo miał nie równe obroty,slaby był i skakało mu ciśnie oleju i okazało się ze na 2 cylindrze jest ciśnienie
8 a na reszcie tak 28 powiedział mi ze to najprawdopodobniej panewka na korbowodzie.

Co o tym myślicie??

Autor:  TReneR [ śr sie 20, 2008 1:51 pm ]
Tytuł: 

Ja mysle, ze chodzi o silnik diesla? :-)
I mysle, ze zapewne chodzi Ci o kompresje na drugim cylindrze?
Jezeli tak - to ja nie wiem co ma panewka do sprezania (no moze miec troche, jezeli sa duze luzy...ale bylo by slychac mocne stukanie)

Autor:  Janfocus [ śr sie 20, 2008 1:52 pm ]
Tytuł: 

tomek_p pisze:
Co o tym myślicie??

jakoś nie widze związku panewki korbowodu do sprężania -chyba jakiś wkręt...
pytanie o kompresję na 2 gim garku, to pytanie o zawory a potem o pierścienie (układ tłok-cylinder),
ja bym podjechał na pomiar z próba olejową...
Ciśninie oleju mogło skakac od skaczących obrotów, był słaby bo nie pali na 2gim cyl.

Autor:  tomek_p [ śr sie 20, 2008 1:54 pm ]
Tytuł: 

mówił ze możne być wtopiona w korbowód a jak nie to co możne być nie tak

Autor:  Janfocus [ śr sie 20, 2008 1:56 pm ]
Tytuł: 

tomek_p pisze:
mówił ze możne być wtopiona w korbowód

może, ale co to ma do kompresji?
tomek_p pisze:
jak nie to co możne być nie tak

j.w.

Autor:  tomek_p [ śr sie 20, 2008 2:02 pm ]
Tytuł: 

ale na wolnych obrotach było dobrze a kiedy zchodził z wyższych obrotów to było wrażenie jakby chodził na 4 z 6 i za chwile znowu lepiej.

a kiedy było by coś nie tak z pierścieniami to cały czas było by złe ale nie jestem ekspertem wiec sie nie kluce

Autor:  TReneR [ śr sie 20, 2008 2:10 pm ]
Tytuł: 

Teoretycznie - tak jak napisalem wczesniej, przy wywalonej panewce, zmniejsza sie skok tloka, co za tym idzie cisnienie sprezania. Ale przy tak duzej roznicy cisnien ( 8 i 28 ) roznica skoku musialal by byc bardzo duza - no i taka wywalona panewke napewno bylo by slychac - walilo by jak mlotem w skrzynii korbowej...
Zreszta nic prostszego - zwalic miske i sprawdzic luzy. Ja jednak stawialbym na zawory, pierscienie, dziure w tloku.

Autor:  Janfocus [ śr sie 20, 2008 2:37 pm ]
Tytuł: 

tomek_p pisze:
a kiedy było by coś nie tak z pierścieniami to cały czas było by złe ale nie jestem ekspertem wiec sie nie kluce

aby zapalić rope wystaczy 20atm. Jak cylinder ma 8atm na "wolnych" (prędkość rozrusznika) to gdy obroty wzrastają dynamiczne ciśninie wzrasta i przy pewnej prędkości obrotowej i 2gi cylinder moze mieć ponad 20atm i zaczyna pracować...
Fakt że panewka by tłukła, a gdyby jej nie było cisninie oleju by dramatycznie leciało

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/