MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Potrzebuje informacji o cenie czesci https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35704 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Cremek [ pn sie 25, 2008 3:06 pm ] |
Tytuł: | Potrzebuje informacji o cenie czesci |
Witam, Poniewaz mam do wymiany prawdopodobnie (diagnozowane przez znajomego mechanika) sprzeglo alternatora (nie wiedzialem ze jest cos takiego ![]() ![]() |
Autor: | TReneR [ pn sie 25, 2008 3:08 pm ] |
Tytuł: | |
Sprzeglo alternatora?!!! ![]() |
Autor: | Cremek [ pn sie 25, 2008 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
No tez sie zdziwilem generalnie chodzi o to, ze jak jest zimno na dworze lub wilgotno to po odpaleniu auta slychac piszczenie polaczone z delikatnym stukaniem, zanika natychmiast po dodaniu gazu do obrotow powiedzmy 1500 - zanika rowniez po 2-3 minutach od odpalenia i nie pojawia sie do nastepnego ranka. Pasek wymieniany niedawno, napinacz sprawdzony i w porzadku, wymieniony amortyzator paska tez niedawno bo piszczalo, teraz halas jest wlasnie od strony alternatora ale on tez byl jakies pol roku temu rozbierany do wymiany szczotek i sprawdzony, wyczyszczony. Problem w tym ze efekt ustaje bardzo szybko i szansa dojechania do jakiegokolwiek mechanika zakonczy sie tym , ze stwierdza ze przeciez wszystko jest OK i kaza spadac dlatego przywiozlem na miejsce jednego z mojej miejscowosci i on rzucil taka diagnoze ale to dziwne troche dla mnie... ja mam pecha do dziwnych usterek i jeszcze wiekszego do dziwnych mechanikow... ![]() |
Autor: | Janfocus [ pn sie 25, 2008 3:39 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: sprzeglo alternatora
wydało się -masz VW ![]() |
Autor: | roadrunner [ pn sie 25, 2008 3:51 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Cremek pisze: sprzeglo alternatora wydało się -masz VW ![]() no dokladanie w W124 raczej nie znajdziesz czegos takiego Cremek pisze: Problem w tym ze efekt ustaje bardzo szybko i szansa dojechania do jakiegokolwiek mechanika zakonczy sie tym , ze stwierdza ze przeciez wszystko jest OK
To zostaw auto na noc i rano po zdiagnozowaniu odbierz. |
Autor: | jachimek [ pn sie 25, 2008 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Janfocus napisał:
Cremek napisał: sprzeglo alternatora wydało się -masz VW no dokladanie w W124 raczej nie znajdziesz czegos takiego panowie ale to czy ktos ma VW czy Mercedesa to chyba akurat w tym przypadku mało ważne... bo Mercedes i VW mają alternator czy rozrusznik Boscha ![]() |
Autor: | Cremek [ pn sie 25, 2008 4:01 pm ] |
Tytuł: | |
jachimek pisze: wiec akurat to nie robi różnicy a jesli chodzi o to "sprzęgło" to myśle ze poprosty regler sie rozlatuje:)
No OK a czy to jest naprawialne czy od razu wymieniac alternator czy regenerowac czy jak ? - i co to jest regler ? ![]() |
Autor: | Mirmur [ pn sie 25, 2008 4:52 pm ] |
Tytuł: | |
Regler to po niemiecku regulator. W tym przypadku chodzi o regulator napięcia alternatora. Szukając w forumowej wyszukiwarce wiadomości na temat regulatora pamiętaj, aby wpisać też jego nazwę po niemiecku. Pozdrawiam. |
Autor: | jachimek [ pn sie 25, 2008 4:55 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek widze ze mieszkasz niedaleko Częstochowy, moge Ci wskazac kilku mechaników którzy Ci to naprawią w rozsądnych pieniadzach jak Cos to zadzwoń 508 270 718 do uslug ![]() |
Autor: | TReneR [ pn sie 25, 2008 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
Regulator napiecia niby ma piszczec? Chyba bardziej kolo pasowe jezeli zwichrowane... |
Autor: | roadrunner [ pn sie 25, 2008 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
jachimek pisze: panowie ale to czy ktos ma VW czy Mercedesa to chyba akurat w tym przypadku mało ważne... bo Mercedes i VW mają alternator czy rozrusznik Boscha
Oba tez moga miec kolor czerwony co nie znaczy ze sa w nich te same rozwiazania. |
Autor: | Mirmur [ pn sie 25, 2008 5:09 pm ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie piszczy Ci pasek. Pozdrawiam. |
Autor: | Cremek [ pn sie 25, 2008 5:42 pm ] |
Tytuł: | |
Mirmur pisze: Prawdopodobnie piszczy Ci pasek.
Pozdrawiam. Nie ma takiej opcji pasek nie wydaje plastikowych odglosow wiem bo piszczal wczesniej przed wymiana amortyzatora - tutaj na samym poczatku jak sie to zaczelo dziac podejrzenia padly na wentylator chlodnicy ale zostalo to wyeliminowane bo zadnych luzow nie ma i kreci sie jak trzeba - co do kola pasowego na alternatorze - zadnych oznak zuzycia, luzow itp. |
Autor: | TReneR [ wt sie 26, 2008 9:44 am ] |
Tytuł: | |
No to lozyska w alternatorze. |
Autor: | Marcin S [ wt wrz 02, 2008 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
w W124 nie ma i nigdy nie było sprzęgła alternatora. i nie ma sprzegła jak to sie określa potocznie, tylko jest to "gumowy" zrywalny krązek, który w razie zatarcia się wirnika alternatora się zrywa, umożlliwiając awaryjny zjazd z autostrady/dojazd do najbliższego mechanika o ile wystarczy akumulator. Spytacie po co to - zerwanie paska jest niszczące osprzęt a w dość dużej kompresji pod maską...to nie jest trudne . Nie wiem jaki masz alternator, ale pozostaje łożysko, bo rozebranie alternatora bez wymiany łożysk, nie daje gwarancji że będzie ok. Piszczenie łożysk nie oznacza że mają luz, i odwrotnie. Nie wiem jaki masz alternator, starszy typ (łopatki wiatraka z przody alternatora) czy ten nowszy 70A( łopaki w środku obudowy), bo o ile ten pierwszy to kwestia 30zł za oba łożyska, to w przypdku tego drugiego 56zł za oba, Ciesz się że to nie jest coś nowego np: V8 400CDI gdzie aby wyjąc alternator trzeba rozebrać ćwiartke komory silnika ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |