MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 26, 2008 9:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Witam i proszę o pomoc.

Od kilku miesięcy zdarzało się czasami, że autko nie chciało odpalić, pomimo, że wszystkie kontrolki się zapalały i pompa paliwa chodziła. Pomagało ruszenie lewarkiem (automat z blokadą) i za drugim razem odpalało. Zdarzało się to głównie, gdy samochód stał na pochyłym terenie i "wisiał" na biegu. Dzisiaj nagle przestał odpalać i pomimo wielokrotnego "wajchowania" lewarkiem nie odpalił. Kontrolki się świecą, pompa odpala i nic.

Profilaktycznie sprawdziłem bezpieczniki w głównej skrzynce i na srebrnym przekaźniku oraz przelutowałem srebrny przekaźnik i nic.

Po przeczytaniu informacji jakie wypluła szukajka stawiam na czujnik położenia dźwigni biegów, tylko że nie znalazłem jego lokalizacji (gdzieś przy lewarku? w środku czy pod autem?).

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły odnośnie tej usterki? Gdzie zajrzeć i co sprawdzić? Mile widziane zdjęcia.

Dzięki za pomoc.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Wszystko wskazuje na ten czujnik. Przymocowany jest przy skrzyni biegów, z lewej strony, musisz wejść pod auto i go zobaczysz. Nie duży, coś jak paczka fajek, wchodza do niego 4 kabelki. Poszukaj, ja tez o tym pisałem, bo wymniałem w W123.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Obrazek
Obrazek

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 8:41 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
W związku z powyższym mam kilka pytań:

1. Czy mogą być jakieś ewentualne inne przyczyny takiego zachowania auta i jak to zweryfikować?

2. Jest jakiś sposób sprawdzenia działania tego czujnika?

3. Jeżeli okaże się, że to ten czujnik to jaka jest jego orientacyjna cena?

4. Czy da się go rozebrać i jakoś naprawić?

5. Wymianę dam radę sam zrobić czy musi mechanik bo np. trzeba potem coś poustawiać?

Dzięki za pomoc.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 10:19 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Po zdjęciach widzę, że w W123 i W116 jest inny ten moduł.

Wit pisze:
W związku z powyższym mam kilka pytań:

1. Czy mogą być jakieś ewentualne inne przyczyny takiego zachowania auta i jak to zweryfikować?
2. Jest jakiś sposób sprawdzenia działania tego czujnika?
3. Jeżeli okaże się, że to ten czujnik to jaka jest jego orientacyjna cena?
4. Czy da się go rozebrać i jakoś naprawić?
5. Wymianę dam radę sam zrobić czy musi mechanik bo np. trzeba potem coś poustawiać?
Dzięki za pomoc.


Najłatwiej sprawdzić czy to na pewno ten czujnik, w ten sposób, że na włączonym zapłonie ustawić wajchę na R, gdy nie świecą światła cofania to czujnik uszkodzony.
Do W123 kosztował w Aso jakieś 4 lata temu op. 220 zł.
Da się go rozebrać i naprawić - najprościej przeczyścić styki i nasmarować. Raczej zrobisz to samemu.

Zastanawiam się tylko, czy to co pisze ma zastosowanie do takiego czujnika, jak na zdjęciach powyżej. Ja w W126 i W123 miałem trochę inny, z tym kółkiem kręcącym się za pomocą blaszki prowadzącej z wybieraka. Tu wygląda to inaczej, ale być może zasada działania jest taka sama. Ktoś od W126 musi to potwierdzić.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 10:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wit pisze:
Od kilku miesięcy zdarzało się czasami, że autko nie chciało odpalić, pomimo, że wszystkie kontrolki się zapalały i pompa paliwa chodziła. Pomagało ruszenie lewarkiem (automat z blokadą) i za drugim razem odpalało.

jak rozumiem rozrusznik w ogóle nie kręci? Tak pytam dla uściślenia, bo "nie zapala" kojazy mi się z czymś innym...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 12:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Rozrusznik w ogóle nie zakręci, przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje :cry: chociaż kontrolki wszystkie dalej się świecą.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 12:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Wit pisze:
Rozrusznik w ogóle nie zakręci, przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje chociaż kontrolki wszystkie dalej się świecą.

czyli faktycznie wyłacznik przy skrzyni...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 1:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
najprościej sprawdzić to tak, ze jeśli wyłącznik jeszcze styka, skręcic kluczyk do pozycji rozruch tak jakbys zapalal, i ruszac wajcha moze w którymś miejscu zaskoczy... a pozatym spróbuj wajchę dopchnąć do przodu na maksa, mi czasami tak sie zdazalo w 126..

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 1:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Wczoraj tak kombinowałem z 5 minut i nic. Muszę go uruchomić chociaż na chwilę bo mi zastawia zjazd do garażu w piwnicy i nie mogę drugiego merca wyprowadzić dla zrobienia miejsca na remont i do jazdy.
Wajchę do przodu na maksa hmmmmmm tego chyba nie próbowałem bo jeździłem raczej po N D 3 i 2. Zobaczę zaraz po pracy.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 2:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Awaryjnie możesz pominąć czujnik aby odpalić silnik.
Trzeba by zdjąć wtyczkę z czujnika (najpierw trzeba obrócić ten biały plastik- zabezpieczenie zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
Do wtyczki między innymi powinny dochodzić przewody fioletowy i fioletowo-biały - trzeba je zmostkować.
Druga możliwość to dostanie się do kostki w kabinie. Trzeba zdjąć "mechatą" osłonę konsoli środkowej (po prawej stronie nogi kierowcy).
Obrazek
I dobrać się do kostki X49/1 X49/2 i tam zewrzeć te dwa przewody.
Oczywiście przy odpalaniu należy pamiętać o ustawieniu dźwigni na P lub N.

Co do czujnika to go nie rozbierałem ale pewnie się da.
Jeśli chodzi o jego regulację to:
- przykręcamy go (ale nie mocno) dwoma śrubami (żółte strzałki)
- przykręcamy dźwigienkę i ustawiamy ją w pozycję N
- wkładamy np. wiertło o średnicy 4mm w otwór zaznaczony czerwoną strzałką. ruszamy tak czujnikiem aby wiertło weszło w otwór w jego obudowie
- dokręcamy śruby mocujące (żółte strzałki) i wyciągamy wiertło.

Obrazek
Zdjęcie przedstawia skrzynię z MB W126 560 `87

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 3:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Wit pisze:
Wajchę do przodu na maksa hmmmmmm tego chyba nie próbowałem bo jeździłem raczej po N D 3 i 2. Zobaczę zaraz po pracy.

Jak już nic nie pomagało to w ten sposób radziłem sobie póki nie wyminiłem czujnika, zawsze skutkowało....

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2008 8:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Niestety powajchowałem kilka minut i zero odzewu. Dzisiaj włażę pod auto, rozbieram i czyszczę ustrojstwo, może się uda. Jak nie to 180zł nowe na zamówienie :-? .

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw sie 28, 2008 9:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wit pisze:
(...)Zdarzało się to głównie, gdy samochód stał na pochyłym terenie i "wisiał" na biegu(...)


Nie chciałbym "kopać leżącego" ale instrukcja użycia automatycznej skrzyni biegów nie dopuszcza "wiszenia na biegu"!
Do unieruchomienia samochodu na pochyłym terenie służy hamulec pomocniczy zwany ręcznym i - jako zabezpieczenie - załączenie jeszcze przy włączonym silniku tryby "P". Silnik w samochodzie z automatem może byc włączany/wyłaczany tylko przy trybach N i P, a dodatkowo nie jest zalecane zmienianie pozycji lewarka biegów gdy silnik nie pracuje.
Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2008 1:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
Oczywiscie te zalecenia powinno sie stosowac.

Ale jako ciekawostke moge podac, ze ostatnio po wizycie w chyba najwiekszej stacji MB w Polsce (W-wa) ktos z serwisu parkujac tylem prostopadle do kraweznika (tuz przed oddaniem mi samochodu) tak najechal tylnymi kolami na kant kraweznika, ze samochod napieral do przodu - wiec stal jakby na spadku. I wylaczyl i dal mi klucz. I gdy wsiadlem i wlaczylem to ledwo moglem wyrwac z pozycji "P". Cud, ze nic sie nie polamalo (tak mysle, jak dotad). Gratulujemy wyobrazni i kultury technicznej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl