MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

gaśnie czasem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35757
Strona 1 z 1

Autor:  bilek [ śr sie 27, 2008 10:17 pm ]
Tytuł:  gaśnie czasem

Witajcie, podobnych tematów jest już kilka na forum, ale w żadnym nie znalazłem nic konkretnego.
Mianowicie, podczas jazdy auto po prostu gaśnie, najczęściej jak zdejmę nogę z gazu. Ostatnio zdażyło mi się to na rondzie i wyłączyło mi się wspomaganie kierownicy :) uwierzcie ciężko było.
Czasami zdaży się to raz na miesiąc, a czasmi 2 razy w dziesięćminut.
Ostatnio zaobserwowałem, że zdarzyło się to po włączeniu kontrolki ASRu. Bądź co bądź nie bierzcie tego jako sugestię, może to był tylko przypadek.
Proszę o pomoc,

P.S.wyczytałem jeszcze na tym forum, że może to byc zależne od mieszanki oktanowej i ustawienia opcji Economy lub Sport
P.P.S.dodam, że tankuję najczęściej na stacjach BP i SHELL, tak więc o syfie w paliwie chyba nie ma mowy

Autor:  Janfocus [ śr sie 27, 2008 10:43 pm ]
Tytuł: 

bilek pisze:
Ostatnio zaobserwowałem, że zdarzyło się to po włączeniu kontrolki ASRu. Bądź co bądź nie bierzcie tego jako sugestię, może to był tylko przypadek.

zapalająca się kontrolka ASR/ABS często świadczy o spadku napięcia w instalacji, być może masz gdzieś zwarcie w elektryce i stąd takie zachowanie. Sprawdź napięcie aku i ładowanie.
Inną przyczyną może być duża ilość lewego powietrza -czy auto równo chodzi na wolnych?
Przyczyn gaśnięcia może być jeszcze kilka od silnika krokowego wolnych, przez cewkę i układ wysokiego -parę innych przyczyn też się znajdzie...
Napisz coś więcej czy są jakieś inne objawy nieprawidłowej pracy silnika...

Autor:  BrunoGiamatti [ śr sie 27, 2008 10:47 pm ]
Tytuł: 

bilek pisze:
Economy lub Sport

Economy i Standard ;)
Może być tak jak Janfocus mówi z tym spadkiem napięcia. Miałem tak w CE, że zaczęły palić się kontrolki i zdechł...
Masz LPG??

Autor:  bilek [ śr sie 27, 2008 11:21 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Sprawdź napięcie aku i ładowanie.
czy auto równo chodzi na wolnych?


napięcie na aku idealne, a jeślii chodzi o obroty to na Neutralu lub Parkingu są większe niż na Drive, nie zawsze sąrówne

BrunoGiamatti pisze:
Masz LPG??

Na szczęście nie mam :)

Autor:  Janfocus [ śr sie 27, 2008 11:28 pm ]
Tytuł: 

bilek pisze:
a jeślii chodzi o obroty to na Neutralu lub Parkingu są większe niż na Drive

jeśli są większe o 100obr to w normie (650 +100/-50), rozumiem że ładowanie tez sprawdziłeś pod obciążeniem -odnośnie aku...
Chodzi równo na wolnych, nie szarpie, wkręca się od samego dołu (bez dziury) -nie za dożo napisałeś jak chodzi silnik... <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
bilek pisze:
dodam, że tankuję najczęściej na stacjach BP i SHELL, tak więc o syfie w paliwie chyba nie ma mowy

jak wiemy marka stacji nie gwarantuje jakości...

Autor:  bilek [ śr sie 27, 2008 11:34 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
rozumiem że ładowanie tez sprawdziłeś pod obciążeniem -odnośnie aku...

sprawdzałem w ASO, panowie powiedzieli że jest super, tym bardziej że aku nowy jest, tzn ma miesiąc
Janfocus pisze:
nie za dożo napisałeś jak chodzi silnik...

jak dla mnie ok, nie szarpie, idzie równo od dołu, jak mu dam w "deche" też sobie radzi bez zbędnych szarpnięć i zaników mocy czy paliwa.
Forumowy kolega Hogben jeździł tym Mesiem i też nie zauważył jakichś niepokojących oznak.

Jedna rzecz mnie martwi, ten ASR. Jak daje mu w palnik, to zapala się kontrolka i już nie gaśnie, a jak po odpaleniu wyłczam ASR, to i tak po kilku minutach się załącza...
Sam ju nie wiem

Autor:  Janfocus [ śr sie 27, 2008 11:41 pm ]
Tytuł: 

bilek pisze:
zapala się kontrolka i już nie gaśnie

te kontrolki akurat tak mają -po zapaleniu pala się aż do wyłączenia zapłonu (mówię o tej z napisem ASR), u mnie zawsze zapalały się razem z ABS -problem był w zasilaniu (aku, regulator)...

Autor:  BrunoGiamatti [ czw sie 28, 2008 7:40 am ]
Tytuł: 

bilek pisze:
Janfocus napisał:
rozumiem że ładowanie tez sprawdziłeś pod obciążeniem -odnośnie aku...

sprawdzałem w ASO, panowie powiedzieli że jest super, tym bardziej że aku nowy jest, tzn ma miesiąc

To też nie musi o niczym świadczyć... Panowie w ASO lubią różne rzeczy opowiadać .. a nowy aku wcale nie znaczy, że czyści z problemów cały samochód.
Pod obciążeniem może nagle tracić ładowanie i dupa... Sprawdził bym regulator a może nawet sam alternator. Jak już mówiłem w CE miałem podobny przypadek... i wtedy sobie nie poradził z obciążeniem w postaci otwieranych i zamykanych okien.
Pozdrawiam

Autor:  bilek [ czw sie 28, 2008 8:09 pm ]
Tytuł: 

jeśli chodzi o obciążenie to sprawdzałem chyba porządnie. tzn, włączona klima, podgrzewanie foteli i światła

Autor:  BrunoGiamatti [ czw sie 28, 2008 10:34 pm ]
Tytuł: 

No niby tak ale mimo wszystko moze to być nie wymierne .. gdyż wystarczy jakiś bodziec albo cokolwiek .. (jak u mnie .. otwieranie szyb... czy nawet jakaś inna głupota niezależna od pasażerów czy kierowcy)

Autor:  bilek [ pt sie 29, 2008 4:16 pm ]
Tytuł: 

ważna rzecz jaką dziś odkryłem,

gaśnie zawsze po włączeniu kontrolki ASR. Dziś dodałem ostro gazu zapalił się wspomniany ASR i po minucie auto gaśnie, pomyślałem że spróbuje drugi raz wcisnąć "do dechy". Efekt jak się domyślacie - włącza się kontrolka ASR, po minucie auto gaśnie.
Proszę podpowiedzcie, czy powinienem wymienić czujnik ASR, czy może zacząć od sprawdzenia/przeczyszczenia istniejącego (jeśli tak to gdzie go szukać i jak odszczurzyć?)

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, te powyżej i te poniżej tego posta

Autor:  Janfocus [ pt sie 29, 2008 4:35 pm ]
Tytuł: 

kontrolką ASR nazywasz trójkąt z wykrzyknikiem czy lampkę na desce z napisem ASR?
Jeśli trójkąt z wykrzyknikiem, to ten gdy sie pali faktycznie odcinane jest paliwo, zaś po złapaniu przyczepności powinien odpuścić i podawać paliwo. Wtedy nie gasnięcie tego trójkata jest błedem. Ja bym wyjął przekaźnik od ABS/ASR i zobaczył czy będzie gasł... -tylko ostrożnie z gazem i hamulcem w podłodze ;)

Autor:  bilek [ pt sie 29, 2008 7:47 pm ]
Tytuł: 

kontrolką ASR nazywam tą kontrolkę z napisem ASR, natomiast trójkącik ten na środku zegarków w ogóle się nie zapala jak koła "mielą"

Autor:  Janfocus [ sob sie 30, 2008 10:55 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
kontrolką ASR nazywam tą kontrolkę z napisem ASR, natomiast trójkącik ten na środku zegarków w ogóle się nie zapala jak koła "mielą"

w takim razie już wiemy gdzie jest usterka :), dalej polecam test z odpięciem przekaźnika od abs/asr -podejrzewam że ma (asr) jakieś zwarcie i dlatego gasi Ci motor lub na stałe zuboża mieszankę i wynik jest ten sam...

Autor:  stanleym126 [ ndz sie 31, 2008 12:22 pm ]
Tytuł: 

bilek pisze:
trójkącik ten na środku zegarków w ogóle się nie zapala jak koła "mielą"


Może żarówka jest spalona,albo wcale jej tam nie ma co ostatnio zauważyłem u znajomego w C klasie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/