MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 01, 2008 1:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
witam kolegów!

mam problem mianowicie spalila mi sie popka centralnego i jak sie okazalo po jej wymontowaniu nie moge znalezc takiej samej. moze ktos z was ma taka albo czy mozna gdzies dostac redukcje jakies na złączki bo wszystkie maja okragla i prostokatna a u mhnie sa dwie prostokatne. dolaczam zdjecie do wgladu prosze o pomoc bo to otwieranie drzwi od strony pasdazera juz zaczyna byc irytujace.


http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... _Obraz.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 1:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
a mniejszego zdjecia nie miales? Dla zmylenia zapewne chodzi ci o zlacza do okablowania (prostokatne?) <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Taka?
http://www.allegro.pl/item424381259_mer ... zamka.html

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 7:23 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Ta pompka ma inne sterowanie - dwoma "minusami"
W 124 ma sterowanie jednym kabelkiem, na którym zmienia sie polaryzacja.
Złączki na nic się nie przydadzą - ta pompka w całości się nie nada.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 01, 2008 11:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
niestety trener ale ta pompka co wyslales link ma jedno wejcie na wezyk a moja ma dwie chociaz wiem ze slabo to widac na zdjeciach <br>Dodano po 3 minutach.:<br> oto nr mojej pompki 2028000148 wogole moze ktos wie dlaczego zaczyna sie symbolem 202 a nie 124??


a oto moj VIN jakby cos pomogł

WDB1240221J057160 <br>Dodano po 23 minutach.:<br> z rozkodowania nr VIN dowiedzialem sioe ze moje auto posiada ASD czy ktos mi powie dokladnie co to jest??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 12:30 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
santo pisze:
z rozkodowania nr VIN dowiedzialem sioe ze moje auto posiada ASD czy ktos mi powie dokladnie co to jest??


CZY TO NAPARWDĘ TAKA SZTUKA WBIĆ DO WYSZUKIWARKI "ASD"???

W jednym z moich postów jest link do dokładnego opisu tego urządzenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 7:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
wpisywałem i nie znalazłem satysfakcjonujacej odpowiedzi. czy to jest ta pseudo kontrola trakcji?? <br>Dodano po 18 minutach.:<br> a jak chce otworzyc jakis link ktory ty Gerri zamiesciles to mi wyskakuje ze nie jestem uprawniony do otworzenia go


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 7:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
santo pisze:
a jak chce otworzyc jakis link ktory ty Gerri zamiesciles to mi wyskakuje ze nie jestem uprawniony do otworzenia go


Tu:

http://www.mercmania.pl/forum/topics22/2945.htm

masz następny link


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 8:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Trzeba miec konto na mercmanii

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 9:40 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Ja pie....lę :(
A gdzie nie trzeba mieć konta? Moze tam też już ten temat opisywałem? [smiech]

Zresztą: zawsze można się zapisać... [oczko] <br>Dodano po 47 minutach.:<br> ZASADA DZIAłANIA SYSTEMU ASD by GERII.

Zarówno ABS, jak i ASD posługują się trzema, tymi samymi czujnikami: dwa z przodu, jeden, na wale napędowym z tyłu. Opcja działania ABS jest przeważnie ogólnie znana, skupię się na ASD. Pierwszym warunkiem zadziałania układu jest brak sygnału z hamulca, czyli z wyłącznika nad pedałem, układ wtedy wie, że auto nie hamuje, ew. rusza. Drugi warunek to odczytany z czujników poślizg kół tylnych względem kół przednich, przykładowo przednie koła stoją, np. zaspa lub lód , któreś z tylnych się kręci, lub obydwa, układ nie wie które, bo czyta sygnał z wału napędowego, ale dla zadziałania układu nie jest to istotne. Istotne jest to, że w tym momencie działają na układ napędowy wyłącznie siły pochodzące od silnika, bo brak jest sygnału hamowania, czyli nie ma sił pochodzących od hamulca. Jeżeli tylko prędkość obrotowa kół będzie odczytana w zakresie 2-38 km/h zostanie załączona blokada tylnego mostu całkowita, trzeba dodać że tylny most ASD bez sygnału blokady pracuje cały czas z blokadą na poziomie 35 procent, czyli z blokadą częściową, dopiero sygnał uaktywnia blokadę pełną. Blokada zostanie załączona w tym zakresie prędkości, jeżeli różnica średniej prędkości kół przednich w porównaniu do tylnych będzie większa niż 2 km/h. W zakresie 38-100 km/h przy różnicy prędkości 2km/h blokada nie zadziała, zostanie natomiast zaświecony trójkąt ostrzegawczy, przy prędkości pow. 100 km/h różnica prędkości zostaje zmieniona z 2 km/h na 2procenty z prędkości rzeczywistej, co oczywiście powoduje jedynie komunikat w postaci trójkąta na tablicy wskaźników. Ponieważ poszczególne elementy tylnego mostu obliczone są na wytrzymanie max sił pochodzących od silnika, i w zasadzie takie jest ich przeznaczenie, przy niekontrolowanym załączeniu blokady w przypadku pojawienia się sił pochodzących od hamulca, które są dużooooooo większe może nastąpić przekroczenie wyliczonej wytrzymałości półosiek i elementów tylnego mostu. Przykład? Zalecenie fabryczne: w przypadku badania hamulca pomocniczego na stanowisku rolkowym: Zapłon nie powinien być załączony! Ponieważ rolki kręcą się zazwyczaj pow. 3 km na godzinę, przednie koła stoją, tylne się kręcą, blokada się załącza, i dalej jest tak: jeżeli jedna strona jest sprawna to siła hamująca zostaje przekazana bezpośrednio z tarczy hamulca na koło. Jeżeli jednocześnie druga strona jest niesprawna, to ponieważ blokada się załączyła, całkowita siła potrz ebna do wyhamowania rolek musi zostać przeniesiona z koła ze sprawnym hamulcem, poprzez półośki i dyferencjał do koła z hamulcem uszkodzonym, a jak już wspomniałem siły hamujące są dużo większe niż siły pochodzące od silnika, co w połączeniu z bardzo dużym współczynnikiem przyczepności rolek może doprowadzić do nieprzyjemnych konsekwencji typu chrrrruuuuppp
Przepraszam za pewną niespójność zeznań, z przyjemnością, w miarę wolnego czasu, postaram się rozwiać wszelkie powstałe i zasygnalizowane wątpliwości.
Pzdr. Gerri

Ciśnienie w ukladzie ASD wynosi 38 atm

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 10:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sie 23, 2008 12:27 pm
Posty: 47
wielkie dzieki Gerri za wyjaśnienie sprawy z ASD jak dla mnie bardzo dogłębnie.

ale wracajac do mojego problemu z centralnym może jest ktos mi w stanie pomóc.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl