MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 10:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 02, 2008 10:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Witam!
Dawno nie pisałem ale za dużo na głowie miałem, SEC już sprzedany teraz przyszła kolej na SE. No i niestety jest z nim problem, mianowicie skrzynia działała bez zarzutów, potem gościu jeździł bardzo mało i rzadko, po przestoju ok 2 miesięcy znowu sie przejechał było ok, i po niedługim czasie automat przy zmianie na 4 bieg tylko wrzucał obroty i nie jechał, tak jak by go nie było, ale był wrzucany. I w takim stanie go kupiłem, odrazu wymieniłem filtr uszczelke i olej, ale nic sie nie zmieniło, zrobiłem dzisiaj prawie 100 km i testowałem, okazało sie że jak wrzuca ten 4 bieg i puszcze gaz to auto delikatnie przychamowuje silnikiem tak jak powinno być, ale jak wciskam gaz to już nie, a najlepsze ze jak konkretnie dałem gazu to dało sie odczuć bardzo delikatne ciągnięcie na 4 biegu, ale to tylko jak był trzymany przez chwile na wysokich obrotach. Troszke pojeździłem powoli na 3 i automat przestał wogóle wrzucać 4 bieg, ciagle jeździ na 3 i co bym nie zrobił nie wrzuca 4. od 1 do 3 chodzi bardzo ładnie, auto ma prawdziwy przebieg 160 tyś wiec wątpie że mogłoby sie coś zużyć, tym bardziej że nagle porzestał jechac na 4 i tak samo nagle przestał go wyrzucać. Gdzie szukac przyczyny?
A tak pozatym to autko jest śliczne w duzo lepszym stanie niż SEC 560 którego miałem 3 miesiące. Naprawno niedługo sie nim pochwale, kupiłem go wczoraj:)
Proszę o pomoc!

_________________
Teraz 126 260 SE
SEC 560
W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 3:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Znajomy w W140 mial podobny problem też wymienił olej filtr i nic. Okazało się że sterowanie bylo zawalone opiamiłkami i co za tym idzie zaworki sie pozawieszaly a mianowicie jeden (odpowiedzialny za 4 bieg) Polecam sprawdzenie tego gdyż może to być to.
POZAWIESZANE ZAWORKI = BRAK BIEGÓW :)
Bynajmniej tak mu koleś od automatów powiedział a z tego co wiem to mózg w tych sprawach w okolicach Piły.

Pozdrawiam

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 4:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Mozna sobie przy okazji tarczki popalic - przy tak zatkanych zaworach tarczki sa bardzo slabo dociskane...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 5:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Witam!
Dziekuje za wstępne info, ale gdzie to streowanie? Trzeba odkrecić miske od skrzyni i tam jest jakaś płyta sterująca tak? Proszę napiszcie dokładnie co mam zrobić to spróbuje. Jak wyczyścic te sterowanie? Dzisiaj przeglądałem podciśnienia i jakaś 4 pinową wtyczke przeczyciłem, ale nic to nie zmieniło.
Aha, i czy może być jeszcze jakas inna przyczyna? Bo olej był ładny czysty, nie było żadnego szlamu ani opiłków. No i skrzynia ma naprawde niewielki przebieg i reszta biegów chodzi super, i jeszcze jedno, wie ktoś może jak jest załączany 4 bieg? Elektrycznie czy inaczej? Bo podobno w nowszych 5 bieg jest jakos elektrycznie załączany. Jeszcze ciekawa sprawa, rano pojechałem do pracy i automat normalnie wrzucał 4 bieg, oczywiście nie jechał na nim ale wrzucał i to bardzo szybko, a dzień wcześniej ojak pisałem nie wrzucał wogóle 4.

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 6:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Cytuj:
Trzeba odkrecić miske od skrzyni i tam jest jakaś płyta sterująca tak?


Po tym co napisałeś stwierdzam że nie widziałeś nigdy sterowania skrzynią w MB. Jak byś widział to wiedziałbyś że to nie obieranie cebuli tylko sprawa dla kolesia który ma pojecie. Lepiej poszukaj dobrego mechanika bo sam raczej tego nie zrobisz :(

Powodzenia w szukaniu mechanika :)

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 7:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Heh, masz racje nie widziałem nigdy tego na oczy ale jestem twardy i staram sie wszystko robić sam, jak narazie z dobrym skutkiem. Ogólnie pracuje na warsztacie wiec warunki są i jeśli tylko bede wiedział jak sie do tego można zabrać to napewno chce spróbować:) To chociaż powiedzcie czy żeby to wyczyścic trzeba duzo w skrzyni rozebrać czy nie. Jeśli rzeczywiście dużo to bede szukał kogoś mądrego:)

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 8:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Mecenas_sztuki pisze:
Heh, masz racje nie widziałem nigdy tego na oczy ale jestem twardy i staram sie wszystko robić sam, jak narazie z dobrym skutkiem. Ogólnie pracuje na warsztacie wiec warunki są i jeśli tylko bede wiedział jak sie do tego można zabrać to napewno chce spróbować:) To chociaż powiedzcie czy żeby to wyczyścic trzeba duzo w skrzyni rozebrać czy nie. Jeśli rzeczywiście dużo to bede szukał kogoś mądrego:)


gwarantuje Ci ze jak to bedziesz wykrecał i posypią Ci sie kulki i sprezynki na ziemie oraz takie zaworki to powiesz "o k#$a-dobrze koledzy mowili" tylko ma tam ktos dostep z wiedzą i to duzą oraz rownie wielkim doswiadczeniem w MB.Innaczej unieruchomisz auto na amen.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 03, 2008 10:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
No tak, tylko w innym temacie czytałem że można to wyjąć bez rozkładania tego i wtedy nic sie nie wysypuje i można to wyczyścic jakąś naftą i potem powietrzem. Czyli wywnioskowałem że można ten element wyciągnąć w całości bez rozpoławiania go i wtedy te całe kuleczki i spręzynki nie wypadną. Jak sie myle to poprawiajcie i podsyłajcie pomysły co jeszcze może być przyczyną. Jeszcze jedna sprawa, auto było sprawne i po wyjeździe ze stacji przeglądów nie było już 4 biegu, czy jest możliwość że gościu na rolkach do spradzania hamulców coś mógł uszkodzić? Dziwna sprawa że stało sie to tak nagle w jednej chwili, i nie że auto stało ileś czasu itp. tylko poprostu wjechało, a po 15 minutach wyjechało i już 4 nie było. <br>Dodano po 1 godzinach. 13 minutach.:<br> Wybaczcie że tak męcze ale chce mieć pewność że to nie żadna pierdoła zanim pojade do speca i wywale 2000zł.

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2008 7:03 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
raczej nie ma takiej mozliwosci-to juz raczej 2 bieg lub wsteczny,ewentualnie jak by P wsadził na rolkach to by uszkodził blokade ale 4 bieg to raczej nie.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2008 4:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Więc nowe fakty mam, dzisiaj powalczyłem chwilke i strowanie zostało wyciągnięte no i wyczyszczone, ale oczywicie tylko w całości, bez rozpołowienia. Całe wykąpałem w nafcie tak jak czytałem w innym poscie i troszke kompresorem popsikałem wiec teoretycznie jest wyczyszczony bardzo ładnie i wogóle nie wyglądał źle, nie było żadnych opiłków itp. Olej niestety był przypalony, napewno bardziej niż za pierwszym razem jak był wymieniany dwa dni temu, potejrzewam że przypalił sie podczas testowania. W każdym razie wszystko wewnątrz wygląda super i tak samo dobrze wyglądało przy pierwszej wymianie wiec nie może to być spowodowane zużyciem czegoś czy tym podobnymi sprawami. W każdym razie sterowanie założyłem z powrotem , zalałem nowy olej i wszystko działa tak jak wcześciej czyli ślizga sie 4 bieg. Ale widzicie, nic nie popsułem:) Sprawdzałem jeszcze podciśnienia i nie wiem co jeszcze innego moze być...A co z tym ciegnem od wybierania biegów? Może być coś z tym nie tak?

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2008 7:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
potrzbujesz przeczytać i przetrawić ten temat:
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/6969.htm
Potem będziesz miał pojęcie o ilości możliwości jakie moga powodować dane uszkodzenie a potem albo sobie odpuścisz albo zaczniesz drążyć.
Osobiście uważam, że bez rozbierania samej przekłądni nie da się sprawdzić czy np nie jest spalone sprzęgło K2 a może uszkodzone tylko jego sterowanie. Automat prawie zawsze wygląda idealnie czysty w środku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2008 8:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Dzieki za link, zaraz sie zaloguje i bede szukał. Wiem że męcze ale sami widzicie że jestem chętny do pracy i potrafie wiele zrobić sam jak tylko dostaje jakieś wskazówki, wiec szukam i robie co tylko sie da żeby dojść do tego sam. Wiadomo, prościej byłoby oddać do mechanika i zapłacić, niestety nie mam kasy wiec zanim nie wyczerpie swoich możliwości to sie nie poddam! Wiec dziekuje za wszystkie wskazówki i prosze o dalsze jesli jakieś macie. Mam też jakąś wiedze w zakresie SEC-ów ponieważ dużo sie ze swopim namęczyłem wiec chętnie pomoge jeśli ktoś bedzie miał potrzebe, nie chce być darmozjadem:)

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2008 8:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 26, 2008 8:12 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Pszczyna
http://budowa.automat.pl/budowa/ Myślę że ten adres też może ci się przydać.

_________________
124 220CE - 92 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 04, 2008 10:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
Szczerze mówiąc mocno mi pomogłeś wiec jest punkcik:) Dużo z tej strony można ciekawego wyczytać. Dzieki!
Sprzęgło biegu bezpośredniego i wstecznego? Może to być to?

przykład budowy

Sprzęgło biegu bezpośredniego i biegu wstecznego bardzo często występuje w konstrukcjach skrzyń trzy-biegowych. Rzadziej można go spotkać w niektórych rozwiązaniach skrzyń cztero-biegowych. Jest to sprzęgło, które najczęściej wraz z hamulcem niskiego biegu i biegu wstecznego w pozycji dźwigni 'R' (wsteczny bieg) realizuje program jazdy do tyłu, a samodzielnie lub przy współpracy ze sprzęgłem do jazdy w przód (forward) w pozycji dźwigni zmiany biegów 'D', realizuje trzecie (bezpośrednie) przełożenie skrzyni.
Nadmierne zużycie tarczek tego sprzęgła, lub nieszczelności w obwodzie siłownika tworzące niepełne spięcie pakietu powodują w zależności od konstrukcji skrzyni : spadek prędkości maksymalnej dla 3-go przełożenia, poślizg przy zmiane 2-3 przełożenia, zbyt miękkie załączanie wstecznego biegu, lub jego brak. "Zgrzanie" tarczek i separatorów w wyniku nadmiernej temperatury wytworzonej wskutek poślizgu tych elementów może objawić się - w zależności od konstrukcji konkretnego typu skrzyni: jazdą tylko do przodu na jednym przełożeniu, lub tylko do tyłu w każdym położeniu dźwigni zmiany biegów.

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 05, 2008 5:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 6:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Legnica
No i moge zakończyć temat...byłem dzisiaj u speca, przejechał sie, powiedział że trzeba rozebrać wymienić wszystkie uszczelki, tarczki od 4 biegu bo są spalone i jeszcze regenerować konwerter bo on to zawsze robi i tyle. Czyli to czego sie spodziewałem, niestety cena: 4000 - 4500 PLN!!!!!

Dzisiaj akurat nie lubie swojego nowego auta, ale może jutro bedzie lepiej.
A przy okazji szukam skrzynie do 2,6 87 rok...

_________________
Teraz 126 260 SE

SEC 560

W201 2,3


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl