MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

peknieta tuleja
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35894
Strona 1 z 1

Autor:  tomek_p [ pt wrz 05, 2008 6:06 pm ]
Tytuł:  peknieta tuleja

Witam

właśnie wróciłem od mechanika okazało sie ze w moim mercedesie jest pęknięta tuleja w bloku i nie wiem czy opłaca mi sie naprawiać ten silnik czy kupić nowy dodam ze jest to silnik 300 turbo co o tym sadzicie. [beksa1]

Autor:  adi [ pt wrz 05, 2008 6:07 pm ]
Tytuł: 

Ja jestem za tym zeby robić silnik. Zrobisz - bedziesz wiedział co masz. Kupisz inny to nie bedziesz pewny co i jak. No chyba, że będziesz wiedział od kogo kupujesz.

Autor:  tomek_p [ pt wrz 05, 2008 6:12 pm ]
Tytuł: 

a jesteś mi w stanie powiedzieć tak + /- ile by kosztowały części mój mechanik powiedział ze najlepiej było by wymiecie wszystkie tuleje bo sa na końcu krawędzie a ta która pękła to się urwała tak mniej więcej 2 cm przed jej końcem. czy z tamtym tez sie możne tak stać

Autor:  adi [ pt wrz 05, 2008 6:43 pm ]
Tytuł: 

w poniedzialek bede w pracy to napisze Ci za ile moge Ci cały komplet sprzedac (pracuje w hurtowni wiec... ;-) ) :) Napisz mi jeszcze nr vin na pw :)

Autor:  jac [ sob wrz 06, 2008 10:21 am ]
Tytuł: 

Zdecydowanie robić silnik i tak jak powiedział mechanik wymieniać wszystkie tuleje. koszt remontu będzie zbliżony do ceny jaką musiałbyś zapłacić za używany silnik, ale w niewiadomo jakim stanie. Tak zrobisz i będziesz wiedział co masz tak jak powiedział adi.

Autor:  tomek_p [ sob wrz 06, 2008 5:55 pm ]
Tytuł: 

tylko ze gdybym wymienił wszystkie tuleje to razem z nimi trzeba było by wymienić tłoki a na to wszystko nie wiem czy wystarczyło by mi 4tys na części chyba zrobie tak ze wymienie 2 tuleje i z nimi tloki bo na tym 2 miałem ciśnie nie 25 ale nie wiem 1napewno jeszcze zobacze jak bedzie wyglądać głowica bo poszła do sprawdzenia

Autor:  roadrunner [ sob wrz 06, 2008 6:22 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
tylko ze gdybym wymienił wszystkie tuleje to razem z nimi trzeba było by wymienić tłoki


Mozna tez tuleje dopasowac do tłoków o ile tłoki sie nadają.

Autor:  tomek_p [ sob wrz 06, 2008 7:14 pm ]
Tytuł: 

mój mechanik tez mi o tym mówił ze to jest ruletka i możne chwycić tłok najbardziej mnie interesuje teraz cena kutego tłoka do 124zwykly kosztuje 200zl

Autor:  jac [ sob wrz 06, 2008 10:30 pm ]
Tytuł: 

Jak dla mnie mniej niż wymiana kompletu to rzeźba. tłoki można zmierzyć pod względem zużycia, w układzie cylinder tłok przedewszystkim zużywają się pierścienie i tuleje cylindrowe, które robią się owalne więc jeżeli tłoki mieszczą się w normie to wystarczy wstawić nowe tuleje i założyć na tłoki nowe pierścienie, a jeżeli zajdzie potrzeba to można założyć pierścienie wyższe od orginału, a rowki w tlokach przetoczyć na nowy wymiar.

Inne wyrobienie kazdej z tulei cylindrowych nie pozwoli na równomierną pracę silnika.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz wrz 07, 2008 8:08 am ]
Tytuł: 

jac pisze:
Jak dla mnie mniej niż wymiana kompletu to rzeźba. tłoki można zmierzyć pod względem zużycia, w układzie cylinder tłok przedewszystkim zużywają się pierścienie i tuleje cylindrowe, które robią się owalne więc jeżeli tłoki mieszczą się w normie to wystarczy wstawić nowe tuleje i założyć na tłoki nowe pierścienie, a jeżeli zajdzie potrzeba to można założyć pierścienie wyższe od orginału, a rowki w tlokach przetoczyć na nowy wymiar.

Inne wyrobienie kazdej z tulei cylindrowych nie pozwoli na równomierną pracę silnika.


to co mowisz to jest dopiero kombinacja i rzezba [szalone] Panowie jak dobrze poszukac to znajdzie sie uzywany oryginał w okolicach 3000zł i po sprawie. Remont musi byc tylko na zasadzie nowe tłoki -nowe tuleje-nowe wszystko.A to koszt okolo 6-7tys minimum. Ja bym szukał drugiego silnika...

Autor:  roadrunner [ ndz wrz 07, 2008 10:45 am ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Remont musi byc tylko na zasadzie nowe tłoki -nowe tuleje-nowe wszystko


Musi nie musi to głownbie kwestia zasobnosci portfela. tłoki zuzywaja sie najmniej i w niewielkim stopniu sie owalizuja dorobienie tuleji pod stare tloki to zaden problem bo i tak do nowych tłokow trzeba ja szlifowac wiec robota ta sama. Kupisz używke i możesz trafic silnik jak dzwon albo padakę.

MERCEDES 4 EVER pisze:
A to koszt okolo 6-7tys minimum.


Nawet na nowych tłokach remont powinien zamknąc sie w 4-4,5kpln.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz wrz 07, 2008 2:29 pm ]
Tytuł: 

Runner -chyba jak sobie sam bedziesz to robił.Sam mechanik to minimum 1000-2000.Obrobka głowicy,uszczelki,płyny ,oleje-łancuch,czasami popychacze....

Autor:  jac [ ndz wrz 07, 2008 9:24 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
to co mowisz to jest dopiero kombinacja i rzezba Panowie jak dobrze poszukac to znajdzie sie uzywany oryginał w okolicach 3000zł i po sprawie. Remont musi byc tylko na zasadzie nowe tłoki -nowe tuleje-nowe wszystko.A to koszt okolo 6-7tys minimum. Ja bym szukał drugiego silnika...


Myślę że pozostawienie starych tłoków to mniejsze zło niż wymiana tylko dwóch tuleii, a jeśli o mnie chodzi to zrobiłbym kopletny remont i wyłożyłbym te tysiąc czy półtorej więcej i nie ryzykowałbym trzech tyśięcy na silnik który może po 20 tyś wyzionąć ducha, albo rozciec się we wszyskich możliwych miejscach, narażając nas na koszta których miało nie być.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/