MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
peknieta tuleja https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35894 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomek_p [ pt wrz 05, 2008 6:06 pm ] |
Tytuł: | peknieta tuleja |
Witam właśnie wróciłem od mechanika okazało sie ze w moim mercedesie jest pęknięta tuleja w bloku i nie wiem czy opłaca mi sie naprawiać ten silnik czy kupić nowy dodam ze jest to silnik 300 turbo co o tym sadzicie. ![]() |
Autor: | adi [ pt wrz 05, 2008 6:07 pm ] |
Tytuł: | |
Ja jestem za tym zeby robić silnik. Zrobisz - bedziesz wiedział co masz. Kupisz inny to nie bedziesz pewny co i jak. No chyba, że będziesz wiedział od kogo kupujesz. |
Autor: | tomek_p [ pt wrz 05, 2008 6:12 pm ] |
Tytuł: | |
a jesteś mi w stanie powiedzieć tak + /- ile by kosztowały części mój mechanik powiedział ze najlepiej było by wymiecie wszystkie tuleje bo sa na końcu krawędzie a ta która pękła to się urwała tak mniej więcej 2 cm przed jej końcem. czy z tamtym tez sie możne tak stać |
Autor: | adi [ pt wrz 05, 2008 6:43 pm ] |
Tytuł: | |
w poniedzialek bede w pracy to napisze Ci za ile moge Ci cały komplet sprzedac (pracuje w hurtowni wiec... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | jac [ sob wrz 06, 2008 10:21 am ] |
Tytuł: | |
Zdecydowanie robić silnik i tak jak powiedział mechanik wymieniać wszystkie tuleje. koszt remontu będzie zbliżony do ceny jaką musiałbyś zapłacić za używany silnik, ale w niewiadomo jakim stanie. Tak zrobisz i będziesz wiedział co masz tak jak powiedział adi. |
Autor: | tomek_p [ sob wrz 06, 2008 5:55 pm ] |
Tytuł: | |
tylko ze gdybym wymienił wszystkie tuleje to razem z nimi trzeba było by wymienić tłoki a na to wszystko nie wiem czy wystarczyło by mi 4tys na części chyba zrobie tak ze wymienie 2 tuleje i z nimi tloki bo na tym 2 miałem ciśnie nie 25 ale nie wiem 1napewno jeszcze zobacze jak bedzie wyglądać głowica bo poszła do sprawdzenia |
Autor: | roadrunner [ sob wrz 06, 2008 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: tylko ze gdybym wymienił wszystkie tuleje to razem z nimi trzeba było by wymienić tłoki
Mozna tez tuleje dopasowac do tłoków o ile tłoki sie nadają. |
Autor: | tomek_p [ sob wrz 06, 2008 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
mój mechanik tez mi o tym mówił ze to jest ruletka i możne chwycić tłok najbardziej mnie interesuje teraz cena kutego tłoka do 124zwykly kosztuje 200zl |
Autor: | jac [ sob wrz 06, 2008 10:30 pm ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie mniej niż wymiana kompletu to rzeźba. tłoki można zmierzyć pod względem zużycia, w układzie cylinder tłok przedewszystkim zużywają się pierścienie i tuleje cylindrowe, które robią się owalne więc jeżeli tłoki mieszczą się w normie to wystarczy wstawić nowe tuleje i założyć na tłoki nowe pierścienie, a jeżeli zajdzie potrzeba to można założyć pierścienie wyższe od orginału, a rowki w tlokach przetoczyć na nowy wymiar. Inne wyrobienie kazdej z tulei cylindrowych nie pozwoli na równomierną pracę silnika. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz wrz 07, 2008 8:08 am ] |
Tytuł: | |
jac pisze: Jak dla mnie mniej niż wymiana kompletu to rzeźba. tłoki można zmierzyć pod względem zużycia, w układzie cylinder tłok przedewszystkim zużywają się pierścienie i tuleje cylindrowe, które robią się owalne więc jeżeli tłoki mieszczą się w normie to wystarczy wstawić nowe tuleje i założyć na tłoki nowe pierścienie, a jeżeli zajdzie potrzeba to można założyć pierścienie wyższe od orginału, a rowki w tlokach przetoczyć na nowy wymiar.
Inne wyrobienie kazdej z tulei cylindrowych nie pozwoli na równomierną pracę silnika. to co mowisz to jest dopiero kombinacja i rzezba ![]() |
Autor: | roadrunner [ ndz wrz 07, 2008 10:45 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Remont musi byc tylko na zasadzie nowe tłoki -nowe tuleje-nowe wszystko Musi nie musi to głownbie kwestia zasobnosci portfela. tłoki zuzywaja sie najmniej i w niewielkim stopniu sie owalizuja dorobienie tuleji pod stare tloki to zaden problem bo i tak do nowych tłokow trzeba ja szlifowac wiec robota ta sama. Kupisz używke i możesz trafic silnik jak dzwon albo padakę. MERCEDES 4 EVER pisze: A to koszt okolo 6-7tys minimum.
Nawet na nowych tłokach remont powinien zamknąc sie w 4-4,5kpln. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz wrz 07, 2008 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
Runner -chyba jak sobie sam bedziesz to robił.Sam mechanik to minimum 1000-2000.Obrobka głowicy,uszczelki,płyny ,oleje-łancuch,czasami popychacze.... |
Autor: | jac [ ndz wrz 07, 2008 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: to co mowisz to jest dopiero kombinacja i rzezba Panowie jak dobrze poszukac to znajdzie sie uzywany oryginał w okolicach 3000zł i po sprawie. Remont musi byc tylko na zasadzie nowe tłoki -nowe tuleje-nowe wszystko.A to koszt okolo 6-7tys minimum. Ja bym szukał drugiego silnika...
Myślę że pozostawienie starych tłoków to mniejsze zło niż wymiana tylko dwóch tuleii, a jeśli o mnie chodzi to zrobiłbym kopletny remont i wyłożyłbym te tysiąc czy półtorej więcej i nie ryzykowałbym trzech tyśięcy na silnik który może po 20 tyś wyzionąć ducha, albo rozciec się we wszyskich możliwych miejscach, narażając nas na koszta których miało nie być. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |