MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB żółty kolor oleju co to jest? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35898 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomad [ pt wrz 05, 2008 10:21 pm ] |
Tytuł: | ASB żółty kolor oleju co to jest? |
Witam szanowne koleżanki i kolegów. Rozwinę temat, postanowiłem wymienić w mojej MB olej w skrzyni ASB i tu im więcej przeczytałem (użyłem "szukaj") tym większe mam wątpliwości, a mianowicie: 1. Przy okazji naprawy chłodnicy cieczy (demontaż/montaż) siłą rzeczy ubyło trochę oleju z ASB i okazał się on barwy żółtej i nie do końca jestem pewień co to za olej. Czy może to Shell ATF 3403-M115?? 2. Skrzynia to po VINie 722503 03 930448 - czy uzasadnione jest stosowanie aż tak zaawansowanego oleju spełniającego normę (236.10)? 3. Czy tak jak wyczytałem z wszelkich poradników lepiej zalać olejem takim jaki był wcześniej czy takim jaki powinien być. Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć jaki olej przewiduje producent?? (są jakieś magiczne WISy ale nie wiem o co dokładnie chodzi) Ogólnie mam w głowie mętlik a w serwisie nie chą zdradzić jaki olej tylko w miły sposób zapraszają do siebie a wydatek niebagatelny bo około 1200zł. Moje spostrzeżenia to olej nadający się to klasy DEXRON IID ale on jest czerwony zazwyczaj - poprawcie mnie bo pewnie się mylę. Shell zaleca Przekładnia automatyczna Premium ATF 3403-M115 6.2 litra lub Standard DONAX TX, a FEBI Febi 22806. ![]() |
Autor: | AndyS [ pt wrz 05, 2008 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
O ile dobrze pamietam to DONAX jest właśnie żółty (napewno coś Shella). Też kiedyś miałem taki olej w ASB (auto z Francji) ale w końcu wymieniłem na czerwony FEBI. Może to subiektywne odczucia ale ten żółty sprawował sie lepiej... ![]() |
Autor: | roadrunner [ pt wrz 05, 2008 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
Czasem zajechany ATF z czerwonego zmienia kolor na żółty. Tomad pisze: Ogólnie mam w głowie mętlik a w serwisie nie chą zdradzić jaki olej tylko w miły sposób zapraszają do siebie a wydatek niebagatelny bo około 1200zł.
W servisie maja obowiazek udzielic ci takich informacji tak samo jak np. numerów katalogowych czesci itp. Jak nie chca to przedzwoń do PIH niech sobie z nimi pogadaja. Co do samego oleju jaki powinien byc musialbym jutro zerknac w dane ale pewnie ktos mnie ubiegnie do tego czasu. I oczywiscie zalal bym to co powinno byc a nie to co jest szczegulnie jesli nie wiesz co masz zalane. |
Autor: | jac [ sob wrz 06, 2008 10:12 am ] |
Tytuł: | |
Nic się nie stanie jak zmienisz go na czerwony np. mobil atf, ale jak chcesz koniecznie mieć olej taki jak zalewa producent to podjedź do serwisu. Z tego co mówił mi kupel pracujący w serwisie mercedesa, to na orginalnym oleju skrzynia chodzi jednak lepiej, ale myślę że to dotyczy nowszych modeli, w 124 to nie ma raczej znaczenia przynajmniej u mnie. |
Autor: | Tomad [ sob wrz 06, 2008 11:46 am ] |
Tytuł: | ASB żółty kolor oleju co to jest? |
Dziękuję za oszybkie dpowiedzi po części przynajmniej utwierdzają mnie w tym do czego doszedłem wertując lekturę tego forum. Gdyby kolega ~roadrunner znalazł chwilę i sprawdził co mówią mądre dane na ten temat to byłbym wdzięczny. Przy sposobności i tak zaatakuje serwis wprost pytaniem jaki olej powinienem zalać zobaczymy co powiedzą. Olej ,który zleciał przy wcześniej wspomnianych manewrach z chłodnicą był ładny klarowny i nie śmierdział spalenizną więc zakładam, że był zalany jakimś żółtym specyfikiem a skrzynia V według mechaników zachowywała się dobrze tak na 5- ponieważ zmiana z 3na4 była odczuwalna lekkim szarpnięciem przy dużym obciążeniu a po ubytku około 100-150ml oleju te same objawy pojawiły się przy zmianie z 2-3 i 3-4. Planuję zakup filtra w serwisie i uszczelki czy to nie przesada koszt około 270zł a konkurencja oferuje już od 60 zł taki komplet. Dobra jadę na rowerze do mechanika zobaczę jak tam postępy prac przy remoncie silnika. |
Autor: | jac [ pn wrz 08, 2008 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
270 to dużo w porównaniu z kompletem Febi za około 40 złotych |
Autor: | Tomad [ wt wrz 09, 2008 8:48 am ] |
Tytuł: | |
Faktycznie nie sprawdzałem FEBI a już przy okazji innych remontów używałem części FEBI i okazały się bardzo dobre. Szkoda, że kolega ~roadrunner nie zagląda już do tego wątku bo liczyłem na fachową informację a propo tego oleju jaki powinien być w skrzyni. |
Autor: | Cremek [ wt wrz 09, 2008 9:42 am ] |
Tytuł: | |
jac pisze: 270 to dużo w porównaniu z kompletem Febi za około 40 złotych
40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr ![]() |
Autor: | Mirmur [ wt wrz 09, 2008 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: 40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr
![]() Przykład kompletu Febi z Allegro http://www.allegro.pl/item422010219_fil ... cedes.html Pozdrawiam. |
Autor: | jac [ śr wrz 10, 2008 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
Cremek pisze: 40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr - i to nie w serwisie...
Takie ceny jak odpisał już Mirmur to nie tylko na allegro. |
Autor: | roadrunner [ śr wrz 10, 2008 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Tomad pisze: ~roadrunner nie zagląda już do tego wątku bo liczyłem na fachową informację a propo tego oleju jaki powinien być w skrzyni.
Zagladam tylko nie pamietałem w robocie żeby sprawdzić ![]() |
Autor: | Tomad [ pt wrz 12, 2008 11:11 pm ] |
Tytuł: | |
Zrobiłem jak radziliście i udałem się do serwisu tylko celem zdobycia informacji. Opornie to szło ale dało radę ![]() FEBI 08971 Kolor: czerwony Pojemność [litr]: 1 Specyfikacja: MB 236.7 Specyfikacja: Allison C3 / C4 Specyfikacja: MAN 339-D Specyfikacja: DEXRON II D Specyfikacja: MB 236.6 Masa [kg]: 0,93 - do automatycznej skrzyni 722.503 03 nr MB 0009899203 Nadal waham się czy aby nie kupić oryginalny filtr i uszczelkę bo jeszcze trochę chcę pośmigać moją gwiazdą ale to jak mi poskładają najpierw silnik. (bo mały remont robię) |
Autor: | gizmo [ sob wrz 13, 2008 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
Ja kupilem filtr i uszczelke FEBI, zrobione juz ponad 25 tys km, glownie po miescie, nic niepokojacego sie ze skrzynia nie dzieje, nie cieknie przez uszczelke, to przeciez tylko kawalek blachy i material w srodku, to niby dlaczego mialby byc niedobry? Taka sama historia z filtrem przeciwpylkowym, w ASO 140, u kolegi w sklepie 70 ![]() Czasem placi sie tylko za znaczek.. i w niektorych wypadkach nie warto przeplacac. A swoja droga ja wedlug pana z ASO powinienem był wlać Mobil ATF 220, i tak tez uczynilem, ale jak ostatnio trzymalem w rece litr oleju Orginalnego, do mojej skrzyni, to byl o polowe rzadszy...taki mniej wiecej jak Mobil 320 Premium....i diabel jeden wie o co chodzi... |
Autor: | jac [ sob wrz 13, 2008 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
Ja już rok jeżdżę właśnie na mobilu atf 220 i koplecie uszczelka , filtr z febi. i jak dotąd skrzynia chodzi idealnie. Zresztą nie widzę powodu dla którego miało by być inaczej, mobil atf 220 spełnia normę dextron II. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |