MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

ASB żółty kolor oleju co to jest?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35898
Strona 1 z 1

Autor:  Tomad [ pt wrz 05, 2008 10:21 pm ]
Tytuł:  ASB żółty kolor oleju co to jest?

Witam szanowne koleżanki i kolegów. Rozwinę temat, postanowiłem wymienić w mojej MB olej w skrzyni ASB i tu im więcej przeczytałem (użyłem "szukaj") tym większe mam wątpliwości, a mianowicie:
1. Przy okazji naprawy chłodnicy cieczy (demontaż/montaż) siłą rzeczy ubyło trochę oleju z ASB i okazał się on barwy żółtej i nie do końca jestem pewień co to za olej. Czy może to Shell ATF 3403-M115??
2. Skrzynia to po VINie 722503 03 930448 - czy uzasadnione jest stosowanie aż tak zaawansowanego oleju spełniającego normę (236.10)?
3. Czy tak jak wyczytałem z wszelkich poradników lepiej zalać olejem takim jaki był wcześniej czy takim jaki powinien być. Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć jaki olej przewiduje producent?? (są jakieś magiczne WISy ale nie wiem o co dokładnie chodzi)
Ogólnie mam w głowie mętlik a w serwisie nie chą zdradzić jaki olej tylko w miły sposób zapraszają do siebie a wydatek niebagatelny bo około 1200zł. Moje spostrzeżenia to olej nadający się to klasy DEXRON IID ale on jest czerwony zazwyczaj - poprawcie mnie bo pewnie się mylę. Shell zaleca Przekładnia automatyczna Premium ATF 3403-M115 6.2 litra lub
Standard DONAX TX, a FEBI Febi 22806. :( ja zwariuje tyle tego jest.

Autor:  AndyS [ pt wrz 05, 2008 11:05 pm ]
Tytuł: 

O ile dobrze pamietam to DONAX jest właśnie żółty (napewno coś Shella). Też kiedyś miałem taki olej w ASB (auto z Francji) ale w końcu wymieniłem na czerwony FEBI. Może to subiektywne odczucia ale ten żółty sprawował sie lepiej... [zlosnik]

Autor:  roadrunner [ pt wrz 05, 2008 11:07 pm ]
Tytuł: 

Czasem zajechany ATF z czerwonego zmienia kolor na żółty.

Tomad pisze:
Ogólnie mam w głowie mętlik a w serwisie nie chą zdradzić jaki olej tylko w miły sposób zapraszają do siebie a wydatek niebagatelny bo około 1200zł.


W servisie maja obowiazek udzielic ci takich informacji tak samo jak np. numerów katalogowych czesci itp. Jak nie chca to przedzwoń do PIH niech sobie z nimi pogadaja.

Co do samego oleju jaki powinien byc musialbym jutro zerknac w dane ale pewnie ktos mnie ubiegnie do tego czasu. I oczywiscie zalal bym to co powinno byc a nie to co jest szczegulnie jesli nie wiesz co masz zalane.

Autor:  jac [ sob wrz 06, 2008 10:12 am ]
Tytuł: 

Nic się nie stanie jak zmienisz go na czerwony np. mobil atf, ale jak chcesz koniecznie mieć olej taki jak zalewa producent to podjedź do serwisu. Z tego co mówił mi kupel pracujący w serwisie mercedesa, to na orginalnym oleju skrzynia chodzi jednak lepiej, ale myślę że to dotyczy nowszych modeli, w 124 to nie ma raczej znaczenia przynajmniej u mnie.

Autor:  Tomad [ sob wrz 06, 2008 11:46 am ]
Tytuł:  ASB żółty kolor oleju co to jest?

Dziękuję za oszybkie dpowiedzi po części przynajmniej utwierdzają mnie w tym do czego doszedłem wertując lekturę tego forum. Gdyby kolega ~roadrunner znalazł chwilę i sprawdził co mówią mądre dane na ten temat to byłbym wdzięczny. Przy sposobności i tak zaatakuje serwis wprost pytaniem jaki olej powinienem zalać zobaczymy co powiedzą. Olej ,który zleciał przy wcześniej wspomnianych manewrach z chłodnicą był ładny klarowny i nie śmierdział spalenizną więc zakładam, że był zalany jakimś żółtym specyfikiem a skrzynia V według mechaników zachowywała się dobrze tak na 5- ponieważ zmiana z 3na4 była odczuwalna lekkim szarpnięciem przy dużym obciążeniu a po ubytku około 100-150ml oleju te same objawy pojawiły się przy zmianie z 2-3 i 3-4. Planuję zakup filtra w serwisie i uszczelki czy to nie przesada koszt około 270zł a konkurencja oferuje już od 60 zł taki komplet.
Dobra jadę na rowerze do mechanika zobaczę jak tam postępy prac przy remoncie silnika.

Autor:  jac [ pn wrz 08, 2008 6:57 pm ]
Tytuł: 

270 to dużo w porównaniu z kompletem Febi za około 40 złotych

Autor:  Tomad [ wt wrz 09, 2008 8:48 am ]
Tytuł: 

Faktycznie nie sprawdzałem FEBI a już przy okazji innych remontów używałem części FEBI i okazały się bardzo dobre. Szkoda, że kolega ~roadrunner nie zagląda już do tego wątku bo liczyłem na fachową informację a propo tego oleju jaki powinien być w skrzyni.

Autor:  Cremek [ wt wrz 09, 2008 9:42 am ]
Tytuł: 

jac pisze:
270 to dużo w porównaniu z kompletem Febi za około 40 złotych


40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr :o - i to nie w serwisie...

Autor:  Mirmur [ wt wrz 09, 2008 11:19 pm ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr :o - i to nie w serwisie...


Przykład kompletu Febi z Allegro http://www.allegro.pl/item422010219_fil ... cedes.html

Pozdrawiam.

Autor:  jac [ śr wrz 10, 2008 4:26 pm ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
40 PLN za komplet uszczelka i filtr do skrzyni ? - gdzie maja takie ceny bo u mnie nikt mi nie chcial powiedziec mniej niz 150 za sam filtr - i to nie w serwisie...


Takie ceny jak odpisał już Mirmur to nie tylko na allegro.

Autor:  roadrunner [ śr wrz 10, 2008 4:40 pm ]
Tytuł: 

Tomad pisze:
~roadrunner nie zagląda już do tego wątku bo liczyłem na fachową informację a propo tego oleju jaki powinien być w skrzyni.


Zagladam tylko nie pamietałem w robocie żeby sprawdzić [zlosnik] olej ma mieć specyfikacje Dexron II.

Autor:  Tomad [ pt wrz 12, 2008 11:11 pm ]
Tytuł: 

Zrobiłem jak radziliście i udałem się do serwisu tylko celem zdobycia informacji. Opornie to szło ale dało radę :) podali mi nr MB 0009899203. Tak jak ~roadrunner napisał powinien być dexron II i dziękuję za fachowe info. Z małego śledztwa wyszło, ze to co teraz mam to najprawdopodobniej FEBI 08972 czyli olej zupełnie nie spełniający norm MB 236.7 i szybko go zmieniam na coś w stylu
FEBI 08971
Kolor: czerwony
Pojemność [litr]: 1
Specyfikacja: MB 236.7
Specyfikacja: Allison C3 / C4
Specyfikacja: MAN 339-D
Specyfikacja: DEXRON II D
Specyfikacja: MB 236.6
Masa [kg]: 0,93
- do automatycznej skrzyni 722.503 03 nr MB 0009899203
Nadal waham się czy aby nie kupić oryginalny filtr i uszczelkę bo jeszcze trochę chcę pośmigać moją gwiazdą ale to jak mi poskładają najpierw silnik. (bo mały remont robię)

Autor:  gizmo [ sob wrz 13, 2008 1:41 pm ]
Tytuł: 

Ja kupilem filtr i uszczelke FEBI, zrobione juz ponad 25 tys km, glownie po miescie, nic niepokojacego sie ze skrzynia nie dzieje, nie cieknie przez uszczelke, to przeciez tylko kawalek blachy i material w srodku, to niby dlaczego mialby byc niedobry?

Taka sama historia z filtrem przeciwpylkowym, w ASO 140, u kolegi w sklepie 70 :)

Czasem placi sie tylko za znaczek.. i w niektorych wypadkach nie warto przeplacac.


A swoja droga ja wedlug pana z ASO powinienem był wlać Mobil ATF 220, i tak tez uczynilem, ale jak ostatnio trzymalem w rece litr oleju Orginalnego, do mojej skrzyni, to byl o polowe rzadszy...taki mniej wiecej jak Mobil 320 Premium....i diabel jeden wie o co chodzi...

Autor:  jac [ sob wrz 13, 2008 3:41 pm ]
Tytuł: 

Ja już rok jeżdżę właśnie na mobilu atf 220 i koplecie uszczelka , filtr z febi. i jak dotąd skrzynia chodzi idealnie. Zresztą nie widzę powodu dla którego miało by być inaczej, mobil atf 220 spełnia normę dextron II.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/