MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 3:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 05, 2008 8:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
Witam

Mam poważny problem z moim w124 300TD, autem mocno buja to ynacyz jest za miękki tył, tak jak by cos nie trzymało ciśnienia, sprawdziłem czy oby pompa od nivo nie padła ale pompuje olej, mało tego wrzuciłem na pake 400kg i autko się równo podniosło ale nadal było miękkie, 2 latatemu, poduszki są sprawne bo auto mi nie skacze a do tego wymienilem je 2 lata temu na nowe, czy możliwe że olej w nivo jest nie taki jak trzeba? U mnie jet taki czarno zielonawy z naciskiem na czarny stan też jet ok
Sprawa jest na tyle poważna, że autem bardzo źle się jedzie, wystarczy mały podmuch wiatru i autem rzuca, luzów nie mam bo akurat byłem na trzepaku.

ktoś ma jakiś pomysł?

druga sprawa to dymienie podczas jazdy kolorem czarnym, bardzo sie nasililo szczegolnie po mocnym dodaniu gazu(wyprzedzanie) mam zadyme jak z jelcza..., czy zakladajac koncowki zakupione na allegro muze je ustawic czy sa jakos tam ustawione?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 8:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wymien olej na odpowiedni Febi, to nie jest duzy koszt, ok. 25zl litr a potrzeba ok. 3 litry, powinno byc lepiej...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 12:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Skaczące autko to objaw padniętych gruszek - w tym wypadku wymiana samego oleju nie wiele zmieni - a i tak przy wymianie gruszek trzeba go wymienić - bo sporo potrafi uciec. Gdzieś na forum jest opis całej operacji, spokojnie w garażu można operację zrobić, byle na spokojnie.

Wymieniałem z bratem te gruchy założyliśmy nowe Febi (kupione na allegro) + olej i problem przestał istnieć. Przed wymianą można się było torsji nabawić w czasie jazdy.

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 12:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Kolega napisal ze wymienial gruchy...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 05, 2008 3:27 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
adamkatowice pisze:
Skaczące autko to objaw padniętych gruszek - w tym wypadku wymiana samego oleju nie wiele zmieni - a i tak przy wymianie gruszek trzeba go wymienić - bo sporo potrafi uciec. Gdzieś na forum jest opis całej operacji, spokojnie w garażu można operację zrobić, byle na spokojnie.

Wymieniałem z bratem te gruchy założyliśmy nowe Febi (kupione na allegro) + olej i problem przestał istnieć. Przed wymianą można się było torsji nabawić w czasie jazdy.

Pozdrawiam
Adam


auto nie skacze, auto buja-kolysze wrazenie jak na padnietych amorkach

problem jest na tyle powazny ze przy silnijszych powiewach nie mozna jechac autem..., jestem w dani w tej chwili i nie moge tu kupic tego zhm czy lejac zwykly olej silnikowy moge cos poprawic czy tylko popsuc? wymienic moge dopiero w polsce za miesiac...;(

marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 12:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Poje...o cie!? Silnikowy do NIVO!? Nie, no masakra...Nie mow ze w Danii nie maja ZHMu [zlosnik] to juz lepiej na starym jezdzic, nie waz sie lac silnikowego do NIVO :evil:

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 11:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
trocin pisze:
Nie, no masakra...Nie mow ze w Danii nie maja ZHMu [zlosnik]


Pewnie nie mają, gdyż Duńczycy jako naród oszczędny kupują olej Z-HM w Polsce [zlosnik].

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 7:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
wy sie smiejecie ale tu gdzie jestem to maja wsio do traktorow a zhm nie mieli, dostalem za to gratis jakis inny olej shella gosciu mowil ze bedzie doby.... tez jakis hydrauliczyny, w domu wymienie na zhm bo nawet nie mam gdzie trupa podniesc zeby odpowietrzyc a nie chce mi sie w blocie tarzac,


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 7:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Nie musisz podnosic zeby wymienic olej w NIVO, odkrecasz przewod przy zbiorniku, odpalasz auto, spuszczas powrotem ze zbiornika i dolewasz...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 06, 2008 9:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
tak tez zrobilem, ale chyba nie wszystko sie spuscilo?, bo auto znow jest miekkie zobacze jak troche pojezdze moze bedzie lepiej...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2008 8:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Może mnie tu wyklniecie ale jak dla mnie to znowu gruchy coś nie tak - bo przecież to one odpowiadają za tłumienie drgań. same amortyzatory to tylko siłowniki - skoro autko się podniosło to one działają dobrze, a pompa daje ciśnienie.
Pozdrawiam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 08, 2008 9:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
moj od roku zalany jest hydraulicznym olejem takim od wozka widlowego
i wszystko oczywiscie dziala jak ma dzialac - silnikowym bym nie zalal to chyba w ogole inne wlasciwosci ma

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 4:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 07, 2006 8:57 pm
Posty: 31
zalalem olej od hds-a jest jak woda i powiem wam ze tragedia buja gorzej niz bujalo, teraz wlalem silnikowy 20w40 i auto zdecydowanie lepiej sie prowadzi nie zarzuca tylem przy mijaniu TIRow a co najwazniejsze nie czuje podmuchow wiatru, ktory jest tu baardzo porywisty

marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 5:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
Jesli rozbierzesz amortyzator to na konczu tloka jest kielich. Wraz z tym kielichem jest skreconych kilka warstw blaszek z otworami, w kazdym razie ow blaszki odpowiadaja za tlumienie dran. Takze w Twojej sprawie byc moze ze to jest powodem bujania autem. Ewentualnie jeszcze stablizator nalezalo by sprawdzic.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 09, 2008 10:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
mperlak pisze:
teraz wlalem silnikowy 20w40


Zniszczysz gruszki i tyle bedzie. W porownaniu z cena prawidlowego oleum do nivo, wymiana gruch byla chyba bardziej kosztowna? Skoro nie mozesz dostac ZHM, w co nie bardzo wierze, to wystarczy poprosic kogos zeby Ci podeslal pare buteleczek, koszt kolo 20zl za litr, sam Ci moge wyslac jak nie masz zadnych friendsow w PL. Inna sprawa, ze piszesz o czarnym kolorze ZHM, bardzo mozliwe, ze pompa nivo zasysa olej z silnika przez nieszczelny simmering. Ale nie napisales, czy masz u siebie pompe nivo starego typu czy juz dwusekcyjna pompe wspomagania..

A tak btw

Cytuj:
moj od roku zalany jest hydraulicznym olejem takim od wozka widlowego


Nie wyrosly mu jeszcze widelki do podnoszenia palet? Takich "oszczednosci" nigdy nie zrozumiem
:roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl