MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zapali i zaraz zgasnie https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35907 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | diablos25 [ ndz wrz 07, 2008 11:52 am ] |
Tytuł: | Zapali i zaraz zgasnie |
Witam.Mam problem z ojcowym w126, jest to auto z silnikiem V8 o poj 5000 cm z 1990 roku. Otoz przedwczoraj w czasie drogi do stacji paliw zabraklo paliwa, po doholowaniu na stacje zalaniu i przekreceniu kluczyka auto zapalilo.To bylo przedwczoraj a ze przydarzylo sie nam to poraz pierwszy(brak paliwa) to pomyslalem ze nalezy o tym wspomniec.Teraz przejde do zasadniczego problemu.Wczoraj w czasie jadzy najpierw zauwazylem dziwny objaw iz zaczely mi obroty flowac i byly zdecydownie za wysokie, a po dojechaniu(na szczescie) do domuzauwazylem ze nie pracuje obrotomnierz po czym silnijk zgasl. Myslalem ze to znow brak paliwa , wiec zainwestowalem 100 PLN w paliwo i je wlalem. Nie pomoglo silnik od tego czasu zachowuje sie tak ze zapali , obrotomierz nadal nie dziala i po doslownie sekundzie lub dwoch zgasnie. Nadmienie jeszcze ze jak mu sie da tak gazu do polowy to bedzie chodzil ale z jakimis przerwami tak dziwnie. Co to moze byc????? |
Autor: | Gerri [ ndz wrz 07, 2008 12:17 pm ] |
Tytuł: | |
Brak jednoczesny wskazań obrotomierza wskazuje na uszkodzenie sławnego "srebrnego przekaźnika" - poszukaj sobie na forum. To on zasila całą elektronikę silnika. Jednak jeżeli silnik jest ciepły, to wtrysk typu mechanicznego umożliwia dalszą jazdę bez prądu - "kulawą" ale skuteczną. Drugi objaw (gaśnięcie zaraz po odpaleniu) wkazuje na uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa. Działa on tak, że pracę pompy podtrzymują sygnały z modułu zapłonu. W momencie rozruchu są niewystarczające, i dlatego wtedy tą rolę przejmuje sygnał załączenia rozrusznika ze stacyjki. Przekaźnik pompy zastąpic na próbę łatwiej - potrzebny tylko kawałek drutu. Tak więc zacznij od niego. Znajdź przekaźnik, wyjmij go, a w podstawkę wsadź zworkę z drutu w otwory które na przekaźniku są oznaczone "30" oraz "87". Pompa wtedy zacznie pracowac, i możesz spróbowac uruchomic silnik. |
Autor: | diablos25 [ ndz wrz 07, 2008 3:19 pm ] |
Tytuł: | Jaj ciag dalszy |
No teraz to sa juz normalne jaja. Jak wlacze zaplon i nacisne klakson t o zalacza sie pompa paliwowa , obrotomierz zaczyna sie wychylac i jeszcze cos sie zalacza pod maska. Jakies nowe pomysly? Ps: Gdzie jest ten przekaznik pompy paliwa?Jak on wyglada? <br>Dodano po 1 godzinach. 15 minutach.:<br> Przelutowanie wszystkich stykow w srebrnym przekazniku nic nie dalo, natomiast po wyjeciu kostki z napisem KPR i zmostkowaniu gniazda 30 z 87 samochod chodzi ale obrotomierz nadal nie dziala.Pytanie czy na takim zmostkowaniu mozna gdzie jechac? Czy nie popsuje czegos do reszty? w sensie gdzies jechac mysle o elektryku ![]() |
Autor: | ukaniu [ ndz wrz 07, 2008 4:22 pm ] |
Tytuł: | |
Nie pracuje elektroniczna część dostrajania mieszanki do ideału. Podczas nieforsownej jazdy nic się stać nie powinno. |
Autor: | diablos25 [ pn wrz 08, 2008 9:50 am ] |
Tytuł: | Pomocy |
Ma ktos jeszcze jakies pomysly? |
Autor: | Mecenas_sztuki [ pn wrz 08, 2008 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie niestety było inaczej. Miałem 560 SEC z 8 pinowym modułem. Auto odpalało i gasło. Mozesz spróbować podłlączyć na krutko pompe paliwa. Kable do pompy znajdują sie pod prawym fotelem z tyłu, dwa grube w takim syntetycznym oplocie, i są grubsze niż inne. Podaj na nie plus i sprawdz czy bedzie chodził, u mnie odpalał można było jeździć, pamietaj tylko żeby odłączać z nich napięcie po zgaszeniu silnika. Ale nie chodził w moim wypadku tak jak powinien, i obrotomierz nadal nie działał. Okazało sie że uszkodzony był moduł zapłonowy, po wsadzeniu nowego było wszystko super iwszystko działało, a naszukałem sie strasznie, wszystko polutowałem, wszystkie czujniki sprawdzałem, szok, może sprawdz jeszcze tylko czujnik halla czy jakoś tak, kabel idzie od modułu do tyłu silnika i tam jest wkręcony ten czujnik i przykryty taką plastikową osłonką. W każdym razie ja stawiam na MODUŁ ponieważ miałem dokładnie tak samo, ale sprawdzić inne rzeczy warto zanim zainwestuje sie grube pieniądze w moduł. Jak coś to pytaj bo temat przerobiłem bardzo dokładnie:) Dopiero zauważyłem że odpaliłeś już na krótko pompe paliwa. Wiec jeśli nadal nie działa obrotomierz to na 99 moduł, u mnie tak było. |
Autor: | Gerri [ pn wrz 08, 2008 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
Jest to prawdopodobne. Pracę pompy podtrzymuje ten sam impuls który wzbudza obrotomierz. |
Autor: | diablos25 [ wt wrz 09, 2008 2:46 pm ] |
Tytuł: | moduł? |
Czy istnieje jakis sposob pozwalajacy jednoznacznie stwierdzic ze to modul? Przypomne tylko iz po zmostkowaniu pompy paliwa chodzi i dziala obrotomierz tylko obroty za wysokie trzyma |
Autor: | zegarek [ wt wrz 09, 2008 2:57 pm ] |
Tytuł: | Re: moduł? |
Cytuj: natomiast po wyjeciu kostki z napisem KPR i zmostkowaniu gniazda 30 z 87 samochod chodzi ale obrotomierz nadal nie dziala diablos25 pisze: Czy istnieje jakis sposob pozwalajacy jednoznacznie stwierdzic ze to modul? Przypomne tylko iz po zmostkowaniu pompy paliwa chodzi i dziala obrotomierz tylko obroty za wysokie trzyma
Skoryguj nieścisłość, to będzie można coś dalej wnioskować. |
Autor: | diablos25 [ wt wrz 09, 2008 3:52 pm ] |
Tytuł: | uscislam |
Uscislajac ![]() ![]() Ps: Czy modul mogl pojsc od mycia komory silnika karcherem? |
Autor: | zegarek [ wt wrz 09, 2008 4:28 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli działa obrotomierz, a nie działa pompa paliwa, to z wypowiedzi Gerriego wynika, że to nie wina modułu, bo przekaźnik pompy i obrotomierz sterowane są tym samym sygnałem. W tym wypadku sprawdź przekaźnik pompy - może popękały ścieżki. Druga opcja jest taka, że jak wtedy nie działał obrotomierz i pompa, to może coś było z sygnałem tachometru. A jeśli teraz zaczął działać obrotomierz to sprawdź czy pompa działa bez mostkowania. Bo jeśli zacznie działać, to wina leży po stronie sygnału z tachometru, że czasem zanika. |
Autor: | diablos25 [ czw wrz 11, 2008 9:05 am ] |
Tytuł: | KTS? |
WItam, problem nadal trwa. Mam takie pytanie czy KTS moze cos tu pomoc? |
Autor: | TReneR [ czw wrz 11, 2008 11:37 am ] |
Tytuł: | |
Pierwsza odpowiedz jaki mi sie nasuwa to nie... KTS to nie ta bajka ... chyba ze sie mydle. |
Autor: | diablos25 [ pt wrz 19, 2008 7:59 am ] |
Tytuł: | A jednak |
Witam ponownie. Okazało sie ze to jednak najgorsza z mozliwych opcji.MODUŁ ZAPŁONOWY !!!! Elektryk ma jeszcze robic tam jakies czary cos tam oszukiwac zeby chodziło.Miejmy nadzieje ze sie uda, bo moduł mam 8-pinowy ![]() |
Autor: | Janfocus [ wt paź 14, 2008 12:01 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Tak więc zacznij od niego. Znajdź przekaźnik, wyjmij go, a w podstawkę wsadź zworkę z drutu w otwory które na przekaźniku są oznaczone "30" oraz "87".
hmmm, a który to przekaźnik? i jak wygląda zasilanie gdy są 2 pompy? Mam taki problem, że fahowcy spie... coś mi w elektryce i auto nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa przy ostrym przyspieszaniu (za uboga mieszanka przy ostrym kopie i czasy rzędu 15,4sek do 100km), na wolnych silnik działa dobrze (KE reguluje i sygnał z sondy L jest). Układ zapłonowy wykluczam, bo na LPG auto chodzi dobrze i ma dobre przyspieszenie... Podejżewam że albo jedna pompa nie chodzi (a druga nie daje rady z wiekiem) lub jest jakiś problem z regulatorem składu w rozdzielaczu wtrysku -czy tam sygnał sterujący powinien być identyczny do tego na złączu diagnostycznym? Potrzebuję jednak najpierw sprawdzić czy obie pompy pracują, a pomiar zasilania na samej pompie jest utrudniony osłoną, którą jak zdejmę to już nie załozę z powodu korozji śrub (tą sprawą zajmę się puźniej)... Stąd wolałbym znaleźć kabelki do pomp gdzieś wcześniej... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |