MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Nowy w rodzinie-300 turbo diesel i kilka pytan na poczatek https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35932 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gieniek [ pn wrz 08, 2008 12:26 pm ] |
Tytuł: | Nowy w rodzinie-300 turbo diesel i kilka pytan na poczatek |
Witam, skusilem sie na Merca W124 300 turbo diesel w sedanie, mialem opory przed turbina, ale po sprawdzeniu pochodzenia auta uległem silnik pracuje wyśmienicie zawieszenie również nie budzi zastrzeżeń samochód kupiłem za male pieniądze, wiec należy się spodziewać ze trzeba przy nim trochę popracować i tak tez niestety jest, blacharkę dokładnie obejrzałem i wiem, co z nią trzeba zrobić, natomiast jeśli chodzi o niedomagania mechaniczne mam pytanie: samóchod jest w automacie, podczas hamowania kiedy skrzynia redukuje z biegu 4 na 3 następuje uderzenie, tak jakby dyfer czy coś z przeniesienia napędu miał luz, na innych biegach to nie występuje i rzadko występuje kiedy samochód wytraca szybkość samoczynnie bez hamowania, czy spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim? co to może być za przyczyna? może to być jakaś poduszka? następnie przy przełączaniu biegów tez jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie, ale tylko przy przerzucaniu w gore i to np z 2 na 3, bo z 3 na 4 przechodzi płynnie, czy powyższa przyczyna może być tego powodem? następna kwestia to oświetlenie wnętrza, nie działa podświetlenie biegów i polowa konsoli, czy włącznik świateł tez powinien być podświetlony? jak się zabrać do wymiany żarówek? następna sprawa to klima, samochód nie jest wyposażony w klimatyzacje, ale w środku w konsoli jest panel do sterowania klima, facet od którego go kupiłem powiedział ze jest w nim zamontowana część osprzętu do klimy, trzeba tylko dorzucić sprężarkę i resztę tego co powinno być pod maska do klimy i moje pytanie jest takie czy faktycznie niektóre merce były częściowo wyposażone w cześć osprzętu do klimy i jakie elementy klimy trzeba dołączyć i czy duży byłby z tym problem? i ostatnie pytanie, jakie przełożenie powinien mieć dyfer do 300 turbodiesel, w moim jest podobno włożony 3.62 i podobno to nie jest od niego to jest mój pierwszy W124, wcześniej miałem W123 i o nich wiem juz prawie wszystko, W124 się dopiero uczę wiec proszę o wyrozumiałość za lamerskie pytania z góry dzięki za jakakolwiek pomoc ponizej zdjecia ![]() ![]() ![]() wypas: wspomaganie elektryczne szyby x 4 el. reg fotela kierowcy z 2 pamieciami drewno centralny el. lusterko el (a moze pneumatycznie) skladane tylnie zaglowki abs automat el antena <br>Dodano po 4 minutach.:<br> w rzeczywistosci wyglada duzo lepiej niz na zdjeciach ![]() |
Autor: | THC [ pn wrz 08, 2008 2:04 pm ] |
Tytuł: | |
Z tą klimą to bzdura jakaś. |
Autor: | miś89 [ pn wrz 08, 2008 2:30 pm ] |
Tytuł: | |
na moje oko to ktos zaczol zakladac klime ale nie skonczl i postanowil sprzedac auto z tym co juz zamontowal. |
Autor: | jac [ pn wrz 08, 2008 6:35 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o te trzaski to trzeba wejść pod samochód i sprawdzić łączniki metalowo gumowe , które łączą jeden wał z dyfrem a drugi wał ze szkrzynią. Przeważnie to one są wyeksploatowane. Z tą klimą to tak jak mówią koledzy czyli ktoś chciał dołożyć i mu nie wyszło , albo druga wersja, była tylko sie zepsuła, można to sprawdzić przeglądając wiązki elektryczne i panel sterowania czy dochodzą do niego jakieś przewody. Istnieje też taka ewentualność że komuś popękało drewno na panelu środkowym i dokupił w dobrym stanie tylko że ze sterownikiem z klimy. najlepiej sprawdzić czy auto miał oklimę po numeże vin. Odnośnie podświetlenia to biała strzałka na włączniku świateł nie świeci, ale świeci pomarańczowa jak włączysz mijania i dwa razy pociągniesz do siebie przełącznik włączając przednie (za pierwszym razem i tylnie za drugim razem) przeciwmgłowe, żeby wymienić tą żarówkę, wystarczy mocno pociągnąć wyżej wspominany wyłącznik i bezpośrednio pod nim masz jedną żarówkę tą od przeciwmgłowych, odkręcasz dużą nakrętkę bodajże 22 odchylasz plastykowy panel przy nakręcce do siebie i przesówasz w stronę dżwi. Od tyłu masz drugą żarówkę która podświetla symbole świateł. Co do podświetlenia konsoli środkowej, wystarczy wyszarpnąć w taki sam sposób pokrętła (jak pokrętło od świateł) od dmuchawy i nastawnika ogrzewania, bezpośrenio pod nimi masz żaróweczki podświtlające te pokrętła. Żeby sprawdzić reszte trzeba zdjąć panel drewniany i pod nim są następne dwie żarówki oświetlające rolki od temperatury, Ztym że żaróweczki te są dość głeboko osadzone w przeźroczystym plastyku. Co do konsoli biegów należy zdemontować schowek środkowy i drewniany panel wokół nastawnika skrzyni. Wracając do twojego merca to mam pytanie z którego biegu rusza skrzynia, pytam bo w ojcowym 300 turbo diesel rusza zawsze z pierwszego biegu niezależnie od wciśnięcia pedału gazu. Tak na marginesie wrzuciłbym zdjęcia(tylko nie wiem jak) tego merca bo myśle. że jak na samochód z 1993 roku i z autentycznym przebiegiem 300 tyś km. to jest to poprostu czarna perła wśród 124. Przy okazji wstawił bym zdjęcie zrobione nocą to zobaczył byś co ma świecić w środku. |
Autor: | voytas [ pn wrz 08, 2008 6:40 pm ] |
Tytuł: | |
gieniek pisze: jakie przełożenie powinien mieć dyfer do 300 turbodiesel, w moim jest podobno włożony 3.62 i podobno to nie jest od niego
2,65 http://w114-115.org.pl/dane/dane.php?id2=230160&id=1230 |
Autor: | gieniek [ czw wrz 11, 2008 9:53 am ] |
Tytuł: | |
jedzeli wsadze dyfer 2.65 to duza bedzie roznica w przyspieszaniu i predkosci na poszczegolnych obrotach miedzy tym co mam teraz czyli 3.62? jesli dobrze kombinuje, to przy jezdze np 90 km/h obroty powinny byc troche nizsze niz przy przelozeniu ktore teraz mam co moze troche wplynac na obnizenie spalania |
Autor: | bary123ce [ czw wrz 11, 2008 2:37 pm ] |
Tytuł: | |
dokładnie tak, sporo niższe bo jest duża różnica przełożenia. |
Autor: | Chuck Norris [ pt wrz 12, 2008 12:21 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: samóchod jest w automacie, podczas hamowania kiedy skrzynia redukuje z biegu 4 na 3 następuje uderzenie, tak jakby dyfer czy coś z przeniesienia napędu miał luz, na innych biegach to nie występuje i rzadko występuje kiedy samochód wytraca szybkość samoczynnie bez hamowania, czy spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim? co to może być za przyczyna? może to być jakaś poduszka? wybity wał... ale to znaczy dużo większy przebieg niż 300 tys km... mogą być również wybite sprzegła wału (łaczniki wału z dufrem i skrzynią) ale to też nie wrózy przebiegu 300tys km... Cytuj: następna kwestia to oświetlenie wnętrza, nie działa podświetlenie biegów i polowa konsoli, czy włącznik świateł tez powinien być podświetlony? jak się zabrać do wymiany żarówek? oświetlenbie to twój najmniejszy problem... parę złotych za zarówki i wymienione masz oświetlenie... jeszcze zwinnośc palcowa się przyda ![]() Cytuj: następna sprawa to klima, samochód nie jest wyposażony w klimatyzacje, ale w środku w konsoli jest panel do sterowania klima tak jak koledzy pisali... chciał coś dołożyć albo zmienił tylko zużyy panel od używki z klimą i ściema że coś tam dołożyć i masz... to ściema... nie wierz w to... juz takie bajki słyszałem w życiu że sie zastanawiałem czy rozmawiam z normalnymi ludzmi czy idiotami którzy nie dość ze sami są idiotami to uwazali wszytskich innych za idiotów jeszcze większzych od siebie... Cytuj: i ostatnie pytanie, jakie przełożenie powinien mieć dyfer do 300 turbodiesel, w moim jest podobno włożony 3.62 i podobno to nie jest od niego
ty wejdz na stronę na której jesteś i w dane techniczne... tam znajdziesz wsyztsko... łącznie z amperażem alteranatora i rozmiarem kół więc postaraj sie troche... |
Autor: | gieniek [ pt wrz 12, 2008 1:21 pm ] |
Tytuł: | |
dzieki za wiadomosci, sporo samochodow tez sie na ogladalem i roznych bzdur sie nasluchalem, ale pomimo tego wole o pewne rzeczy spytac, a noz ktos wie wiecej ode mnie na jakis temat, niektore moje pytania byly lamerskie, jak np z ta klima, ale kiedys sam sie lapalem na tym ze nie wierzylem w cos co mowil sprzedawca bo bylo to absurdalne, a jednak okazywalo sie prawda samochod kupilem na podstawie terazniejszego wygladu i stanu i zawsze tak prowadze ogledziny samochodow ktore mam zamiar kupic, nie interesuje mnie to co bylo, albo co bedzie, tylko biore pod uwage to co jest teraz, wiadomo ze kazdy sprzedajacy proboje zachwalic samochod czy cokolwiek innego co sprzedaje zeby wyjsc na tym jak najlepiej niedomagania o ktorych tu powiedzialem to w zasadzie oprocz miejscowych ognisk rdzy (najwieksze na lewym przednim blotniku i tylnych prawych drzwiach, reszta to ledwo widoczna) to sa wszystkie niedomgania wymagajace naprawy za samochod dalem 3800 zl, dla mnie jest wart tych pieniedzy, ciekaw jestem jak dla was, chociaz domyslam sie ze ciezko ocenic cos nie widzac tego na zywo <br>Dodano po 2 minutach.:<br> dzieki za wiadomosci, sporo samochodow tez sie na ogladalem i roznych bzdur sie nasluchalem, ale pomimo tego wole o pewne rzeczy spytac, a noz ktos wie wiecej ode mnie na jakis temat, niektore moje pytania byly lamerskie, jak np z ta klima, ale kiedys sam sie lapalem na tym ze nie wierzylem w cos co mowil sprzedawca bo bylo to absurdalne, a jednak okazywalo sie prawda samochod kupilem na podstawie terazniejszego wygladu i stanu i zawsze tak prowadze ogledziny samochodow ktore mam zamiar kupic, nie interesuje mnie to co bylo, albo co bedzie, tylko biore pod uwage to co jest teraz, wiadomo ze kazdy sprzedajacy proboje zachwalic samochod czy cokolwiek innego co sprzedaje zeby wyjsc na tym jak najlepiej niedomagania o ktorych tu powiedzialem to w zasadzie oprocz miejscowych ognisk rdzy (najwieksze na lewym przednim blotniku i tylnych prawych drzwiach, reszta to ledwo widoczna) to sa wszystkie niedomgania wymagajace naprawy za samochod dalem 3800 zl, dla mnie jest wart tych pieniedzy, ciekaw jestem jak dla was, chociaz domyslam sie ze ciezko ocenic cos nie widzac tego na zywo |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |