MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z wodą
Post: wt wrz 09, 2008 8:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
a mianowicie mam pewien problem z wiązany z wodą a inaczej mówiąc z chłodzeniem,od kilku dni to zauważyłem wcześniej tego nie miałem,problem polega na tym że jak auto stoi w miejscu to temp dochodzi do 80 stopni i troszkę ponad,a jesli jadę szczególnie w miasto w korki to temperatura dochodzi do 120stopni nawet ponad i wtedy się gotuję,gasze auto i czekam aż ostygnie,ale i tak po kilku minutach jazdy znów to samo, zaznaczam że auto jeździ na gazie,mocy nie traci,z tłumnika woda nie kapię,wszystko jest w normie tyle że to chłodzenie ,zastanawiam się czy to nie będzie pompa wodna bo wydaję mi się że nie mam obiegu wody,ale moge się mylić,proszę was o jakieś kolwiek wskazówki z tym związanie z góry dziękuję


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 8:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A sprawdziles czy wentylator sie wlacza? Pewnie czujnik padl i sie nie wlacza.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
TReneR pisze:
A sprawdziles czy wentylator sie wlacza? Pewnie czujnik padl i sie nie wlacza.

nie sprawdzałem,a gdzie jest czujnik?? wiatrak chodzi u mnie cały czas sz tą samą szybkością ,wentylator od klimy wogóle nie chodzi może dlatego że klima nie nabita ale to raczej inny temat z tą klimą


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 9:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A jaki silnik??!!
Czujnik/wlacznik wentylatora zwykle z prozdu w blok silnika jest wkrecony.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 9:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
TReneR pisze:
A jaki silnik??!!



Właśnie. Na ale koledzy wróżbiarstwem tez sie zajmuja ostatnio. Tyle że duzo MB ma wentylatory na wiskozach a nie sprzegłach elektrycznych.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 09, 2008 9:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
rogra pisze:
wiatrak chodzi u mnie cały czas z tą samą szybkością
.

Mało precyzyjna odpowiedź. Jaki masz silnik? Wentylator chłodnicy jest na Visco lub na sprzęgle elektromagnetycznym a może na stałe?

rogra pisze:
wentylator od klimy w ogóle nie chodzi może dlatego że klima nie nabita ale to raczej inny temat z tą klimą


Zalanie wodą układu chłodzenia silnika jest już błędem, ale to Twój wybór i dodatkowe problemy. Jeśli masz klimę to w przypadku znacznego wzrostu temperatury w układzie chłodzenia silnika powinien się załączyć wentylator klimy. Wentylator jest dwubiegowy i jego wyższy bieg jest sterowany z niezależnego od klimy obwodu.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 9:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
silnik to: 3.0E - M103


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 10:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Najprawdopodobniej jest tam sprzęgło visco. To, że wiatrak się kręci jeszcze nic nie znaczy. Sprawdź czy w momencie zwiększania obrotów silnika (przy jego temp. powiedzmy 100st.) zwiększają się też obroty wentylatora.

Co do wody to również nie polecam. Układ chłodzenia zalany płynem jest bardziej wydajny, nie ulega korozji a uszczelnienie pompy ma smarowanie.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 4:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Jak miałem W124 2.5D to miałem taki sam problem. Co dziwne rozwiązaniem problemu okazal się nowy korek zbiorniczka wyrównawczego!!!! Dziwne ale prawdziwe :)))
A co do płynu chłodzącego no to lepiej go mieć tym bardiej ze nie syfi w ukladzie i nie powoduje korozji itp. Ale i tak wiedza ksiązkowa mówi ze najlepszym płynem przyjmujacym i szybko oddającym ciepło jest woda destylowana!!!! No ale profesorowie mogą sie mylić :)

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 5:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Profesorowie się nie mylą, im większe stężenie glikolu tym gorsza przewodność cieplna. Dlatego granicznie nie stosuje się więcej jak 50%.
Normalne, że po wymianie korka układ przestał się gotować - im większe utrzymywane ciśnienie tym temperatura wrzenia większa. Nawet dla wody przy sprawnym korku (1,4 bar) powinna przekraczać 120 st.C.
A co do problemu to jak wcześniej napisano - do sprawdznia wiskoza i wentylatory elektryczne jeśli są.
Wentylator na silniku powinien przy 100st. C. chodzić jak odrzutowiec na wyższych prędkościach obrotowych.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 6:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A ja nie jestem o tym przekonany. Fakt woda ma wyzsza wartosc ciepla wlasciwego ale zato duzo nizsza temp. wrzenia. (przy cisnieniu atm.)

Ciepło tmp
właściwe wrzenia
[J/kgC] [C]
Glikol etylenowy 2430 197
Woda 4200 100

Faktem tez jest, ze temp. przy glowicy moze byc znacznie wieksza niz na termostacie - ja bym nie ryzykowal powstawania pecherzy par w obrebie glowicy uzywajac czystego H20 <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Widze, ze tak misternie przezemnie wykonana tabelka sie zjebananala

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 7:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Witam, wentylator wentylatorem -fakt powinien się elektryczny włączyć (u mnie robi to przy 105st), wisko oczywiście powinno wcześniej pracować, ale zacznijmy od tego czy nie stoi Ci termostat w stanie zamknięty. Czy chłodnica jest gorąca?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 7:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Gdyby termostat sie nie otwieral to temperatura by nie stala na 80stopniach podczas jazdy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 7:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
TReneR pisze:
Gdyby termostat sie nie otwieral to temperatura by nie stala na 80stopniach podczas jazdy.

to prawda, ale w cytacie poniżej nie ma że trzyma podczas jazdy 80st
rogra pisze:
problem polega na tym że jak auto stoi w miejscu to temp dochodzi do 80 stopni i troszkę ponad,a jesli jadę szczególnie w miasto w korki to temperatura dochodzi do 120stopni nawet ponad i wtedy się gotuję

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 10, 2008 8:50 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Musze ubrac okulary chyba :-) Zwracam honor !!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl