MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 4:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 16, 2008 10:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 29, 2008 2:27 pm
Posty: 156
Lokalizacja: Warszawa Żoliborz [WX]
Jeździłem wiele razy autami z Turbo i wiem jak się z nimi obchodzić ale nigdy autem z kompresorem
Trochę przeczytałem już tutaj na forum
Pytanie brzmi czym różni się eksploatacja auta z kompresorem od auta z turbo? Czy dobrze traktowany kompresor służy długo? Czy to się regeneruje? Ile kosztuje nowy/regenerowany? Czy po ostrzejszej/dłuższej jeździe tak jak w turbo trzeba odczekać chwilkę na wolnych obrotach zanim zgasi się silnik? Czy kompresor pracuje cały czas czy włącza się powyżej jakichś obrotów? Jak sprawuje się C klasa (w 202) z kompresorem? jakie są koszty eksploatacji?
Dzięki za wszelkie info :)

_________________
SAAB 99 2.0 16v 1983r
W124T E250 Diesel 1995r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2008 11:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Nie, nie różni sie zbytnio -jak każdego doładowanego silnika nie można żyłować jak zimny
Kompressor służy bardzo długo, dłużej niż klasyczna turbina w dieslu
Tam nie ma co regenerować jak wyje to jest to wyrzucenia i tyle
Używki w zależności od motoru -bo są rożne kompressory od 100 do 800 euro
Nie nie trzeba czekać bo kompressor nie jest smarowany olejem z silnika
U mnie uruchamia sie przy 2000-2500 obr/min wtedy zaskakuje sprzęgło elektromagnetyczne i kreci kompresorem
Mercedes wkładał kompressor w silniki 1.8-2.3 są to m111 i w zasadzie nie ma co się tam psuć
Pada przeplywka,gasgeber ale to raczej normalne
Silniki maja moc jak się nie mylę od 150 do 193 koni
Spalanie jest w normie od 7.8 do 12 w zależności od stylu jazdy i rodzaju nadwozia

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2008 1:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 16, 2008 7:27 pm
Posty: 172
Lokalizacja: Kraków
a jakei cisnienie doładowania maja kompresory ?? np w 2.3 ckl? wiecie może? bo wiem ze na turbinie można regulowac w jakis tam sposob (mniejsza o to w jaki ) a jak to si ema do kompreosra?

_________________
polonez 2.0 turbo - "zabawka" Męża ( i jego miłość)
syrena 105- nasze wspolne dziecko
CLK208 2.3 kompressor
FSO Polonez caro plus 1.6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl