MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z wodą
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=35958
Strona 1 z 1

Autor:  rogra [ wt wrz 09, 2008 8:12 pm ]
Tytuł:  Problem z wodą

a mianowicie mam pewien problem z wiązany z wodą a inaczej mówiąc z chłodzeniem,od kilku dni to zauważyłem wcześniej tego nie miałem,problem polega na tym że jak auto stoi w miejscu to temp dochodzi do 80 stopni i troszkę ponad,a jesli jadę szczególnie w miasto w korki to temperatura dochodzi do 120stopni nawet ponad i wtedy się gotuję,gasze auto i czekam aż ostygnie,ale i tak po kilku minutach jazdy znów to samo, zaznaczam że auto jeździ na gazie,mocy nie traci,z tłumnika woda nie kapię,wszystko jest w normie tyle że to chłodzenie ,zastanawiam się czy to nie będzie pompa wodna bo wydaję mi się że nie mam obiegu wody,ale moge się mylić,proszę was o jakieś kolwiek wskazówki z tym związanie z góry dziękuję

Autor:  TReneR [ wt wrz 09, 2008 8:18 pm ]
Tytuł: 

A sprawdziles czy wentylator sie wlacza? Pewnie czujnik padl i sie nie wlacza.

Autor:  rogra [ wt wrz 09, 2008 8:29 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
A sprawdziles czy wentylator sie wlacza? Pewnie czujnik padl i sie nie wlacza.

nie sprawdzałem,a gdzie jest czujnik?? wiatrak chodzi u mnie cały czas sz tą samą szybkością ,wentylator od klimy wogóle nie chodzi może dlatego że klima nie nabita ale to raczej inny temat z tą klimą

Autor:  TReneR [ wt wrz 09, 2008 9:18 pm ]
Tytuł: 

A jaki silnik??!!
Czujnik/wlacznik wentylatora zwykle z prozdu w blok silnika jest wkrecony.

Autor:  roadrunner [ wt wrz 09, 2008 9:32 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
A jaki silnik??!!



Właśnie. Na ale koledzy wróżbiarstwem tez sie zajmuja ostatnio. Tyle że duzo MB ma wentylatory na wiskozach a nie sprzegłach elektrycznych.

Autor:  Mirmur [ wt wrz 09, 2008 9:50 pm ]
Tytuł: 

rogra pisze:
wiatrak chodzi u mnie cały czas z tą samą szybkością
.

Mało precyzyjna odpowiedź. Jaki masz silnik? Wentylator chłodnicy jest na Visco lub na sprzęgle elektromagnetycznym a może na stałe?

rogra pisze:
wentylator od klimy w ogóle nie chodzi może dlatego że klima nie nabita ale to raczej inny temat z tą klimą


Zalanie wodą układu chłodzenia silnika jest już błędem, ale to Twój wybór i dodatkowe problemy. Jeśli masz klimę to w przypadku znacznego wzrostu temperatury w układzie chłodzenia silnika powinien się załączyć wentylator klimy. Wentylator jest dwubiegowy i jego wyższy bieg jest sterowany z niezależnego od klimy obwodu.

Pozdrawiam.

Autor:  rogra [ śr wrz 10, 2008 9:58 am ]
Tytuł: 

silnik to: 3.0E - M103

Autor:  kit [ śr wrz 10, 2008 10:35 am ]
Tytuł: 

Najprawdopodobniej jest tam sprzęgło visco. To, że wiatrak się kręci jeszcze nic nie znaczy. Sprawdź czy w momencie zwiększania obrotów silnika (przy jego temp. powiedzmy 100st.) zwiększają się też obroty wentylatora.

Co do wody to również nie polecam. Układ chłodzenia zalany płynem jest bardziej wydajny, nie ulega korozji a uszczelnienie pompy ma smarowanie.

Autor:  sniechu19 [ śr wrz 10, 2008 4:57 pm ]
Tytuł: 

Jak miałem W124 2.5D to miałem taki sam problem. Co dziwne rozwiązaniem problemu okazal się nowy korek zbiorniczka wyrównawczego!!!! Dziwne ale prawdziwe :)))
A co do płynu chłodzącego no to lepiej go mieć tym bardiej ze nie syfi w ukladzie i nie powoduje korozji itp. Ale i tak wiedza ksiązkowa mówi ze najlepszym płynem przyjmujacym i szybko oddającym ciepło jest woda destylowana!!!! No ale profesorowie mogą sie mylić :)

Autor:  ukaniu [ śr wrz 10, 2008 5:03 pm ]
Tytuł: 

Profesorowie się nie mylą, im większe stężenie glikolu tym gorsza przewodność cieplna. Dlatego granicznie nie stosuje się więcej jak 50%.
Normalne, że po wymianie korka układ przestał się gotować - im większe utrzymywane ciśnienie tym temperatura wrzenia większa. Nawet dla wody przy sprawnym korku (1,4 bar) powinna przekraczać 120 st.C.
A co do problemu to jak wcześniej napisano - do sprawdznia wiskoza i wentylatory elektryczne jeśli są.
Wentylator na silniku powinien przy 100st. C. chodzić jak odrzutowiec na wyższych prędkościach obrotowych.

Autor:  TReneR [ śr wrz 10, 2008 6:37 pm ]
Tytuł: 

A ja nie jestem o tym przekonany. Fakt woda ma wyzsza wartosc ciepla wlasciwego ale zato duzo nizsza temp. wrzenia. (przy cisnieniu atm.)

Ciepło tmp
właściwe wrzenia
[J/kgC] [C]
Glikol etylenowy 2430 197
Woda 4200 100

Faktem tez jest, ze temp. przy glowicy moze byc znacznie wieksza niz na termostacie - ja bym nie ryzykowal powstawania pecherzy par w obrebie glowicy uzywajac czystego H20 <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Widze, ze tak misternie przezemnie wykonana tabelka sie zjebananala

Autor:  Janfocus [ śr wrz 10, 2008 7:23 pm ]
Tytuł: 

Witam, wentylator wentylatorem -fakt powinien się elektryczny włączyć (u mnie robi to przy 105st), wisko oczywiście powinno wcześniej pracować, ale zacznijmy od tego czy nie stoi Ci termostat w stanie zamknięty. Czy chłodnica jest gorąca?

Autor:  TReneR [ śr wrz 10, 2008 7:50 pm ]
Tytuł: 

Gdyby termostat sie nie otwieral to temperatura by nie stala na 80stopniach podczas jazdy.

Autor:  Janfocus [ śr wrz 10, 2008 7:57 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Gdyby termostat sie nie otwieral to temperatura by nie stala na 80stopniach podczas jazdy.

to prawda, ale w cytacie poniżej nie ma że trzyma podczas jazdy 80st
rogra pisze:
problem polega na tym że jak auto stoi w miejscu to temp dochodzi do 80 stopni i troszkę ponad,a jesli jadę szczególnie w miasto w korki to temperatura dochodzi do 120stopni nawet ponad i wtedy się gotuję

Autor:  TReneR [ śr wrz 10, 2008 8:50 pm ]
Tytuł: 

Musze ubrac okulary chyba :-) Zwracam honor !!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/