MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 25, 2008 3:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Witam,

Poniewaz mam do wymiany prawdopodobnie (diagnozowane przez znajomego mechanika) sprzeglo alternatora (nie wiedzialem ze jest cos takiego :o ) chcialbym zasiegnac informacji jakich cen tej czesci moge sie spodziewac poniewaz nauczony wielokrotnym doswiadczeniem nie ufam lokalnym dostawcom, ktorzy potrafia walic ceny prawie jak w Euro :evil: - ile powinienem zaplacic za cos takiego kupujac nie w ASO i niekoniecznie oryginal ?

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 3:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprzeglo alternatora?!!! :o

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 3:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
No tez sie zdziwilem generalnie chodzi o to, ze jak jest zimno na dworze lub wilgotno to po odpaleniu auta slychac piszczenie polaczone z delikatnym stukaniem, zanika natychmiast po dodaniu gazu do obrotow powiedzmy 1500 - zanika rowniez po 2-3 minutach od odpalenia i nie pojawia sie do nastepnego ranka. Pasek wymieniany niedawno, napinacz sprawdzony i w porzadku, wymieniony amortyzator paska tez niedawno bo piszczalo, teraz halas jest wlasnie od strony alternatora ale on tez byl jakies pol roku temu rozbierany do wymiany szczotek i sprawdzony, wyczyszczony. Problem w tym ze efekt ustaje bardzo szybko i szansa dojechania do jakiegokolwiek mechanika zakonczy sie tym , ze stwierdza ze przeciez wszystko jest OK i kaza spadac dlatego przywiozlem na miejsce jednego z mojej miejscowosci i on rzucil taka diagnoze ale to dziwne troche dla mnie... ja mam pecha do dziwnych usterek i jeszcze wiekszego do dziwnych mechanikow... :evil:

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 3:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cremek pisze:
sprzeglo alternatora

wydało się -masz VW [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 3:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Janfocus pisze:
Cremek pisze:
sprzeglo alternatora

wydało się -masz VW [zlosnik]


no dokladanie w W124 raczej nie znajdziesz czegos takiego

Cremek pisze:
Problem w tym ze efekt ustaje bardzo szybko i szansa dojechania do jakiegokolwiek mechanika zakonczy sie tym , ze stwierdza ze przeciez wszystko jest OK


To zostaw auto na noc i rano po zdiagnozowaniu odbierz.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 3:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
roadrunner pisze:
Janfocus napisał:
Cremek napisał:
sprzeglo alternatora

wydało się -masz VW


no dokladanie w W124 raczej nie znajdziesz czegos takiego



panowie ale to czy ktos ma VW czy Mercedesa to chyba akurat w tym przypadku mało ważne... bo Mercedes i VW mają alternator czy rozrusznik Boscha :):) wiec akurat to nie robi różnicy a jesli chodzi o to "sprzęgło" to myśle ze poprosty regler sie rozlatuje:)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 4:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
jachimek pisze:
wiec akurat to nie robi różnicy a jesli chodzi o to "sprzęgło" to myśle ze poprosty regler sie rozlatuje:)


No OK a czy to jest naprawialne czy od razu wymieniac alternator czy regenerowac czy jak ? - i co to jest regler ? [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 4:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Regler to po niemiecku regulator. W tym przypadku chodzi o regulator napięcia alternatora. Szukając w forumowej wyszukiwarce wiadomości na temat regulatora pamiętaj, aby wpisać też jego nazwę po niemiecku.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 4:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
Cremek widze ze mieszkasz niedaleko Częstochowy, moge Ci wskazac kilku mechaników którzy Ci to naprawią w rozsądnych pieniadzach jak Cos to zadzwoń 508 270 718 do uslug :)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.

Mercedes Vito 2,3D (80KM)

IVECO 5912 2,8 TDI

RENAULT Master 2,5 DCI

RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )

Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 4:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Regulator napiecia niby ma piszczec?
Chyba bardziej kolo pasowe jezeli zwichrowane...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 5:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
jachimek pisze:
panowie ale to czy ktos ma VW czy Mercedesa to chyba akurat w tym przypadku mało ważne... bo Mercedes i VW mają alternator czy rozrusznik Boscha



Oba tez moga miec kolor czerwony co nie znaczy ze sa w nich te same rozwiazania.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 5:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Prawdopodobnie piszczy Ci pasek.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Mirmur pisze:
Prawdopodobnie piszczy Ci pasek.

Pozdrawiam.


Nie ma takiej opcji pasek nie wydaje plastikowych odglosow wiem bo piszczal wczesniej przed wymiana amortyzatora - tutaj na samym poczatku jak sie to zaczelo dziac podejrzenia padly na wentylator chlodnicy ale zostalo to wyeliminowane bo zadnych luzow nie ma i kreci sie jak trzeba - co do kola pasowego na alternatorze - zadnych oznak zuzycia, luzow itp.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
No to lozyska w alternatorze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 02, 2008 10:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
w W124 nie ma i nigdy nie było sprzęgła alternatora. i nie ma sprzegła jak to sie określa potocznie, tylko jest to "gumowy" zrywalny krązek, który w razie zatarcia się wirnika alternatora się zrywa, umożlliwiając awaryjny zjazd z autostrady/dojazd do najbliższego mechanika o ile wystarczy akumulator. Spytacie po co to - zerwanie paska jest niszczące osprzęt a w dość dużej kompresji pod maską...to nie jest trudne .

Nie wiem jaki masz alternator, ale pozostaje łożysko, bo rozebranie alternatora bez wymiany łożysk, nie daje gwarancji że będzie ok.
Piszczenie łożysk nie oznacza że mają luz, i odwrotnie. Nie wiem jaki masz alternator, starszy typ (łopatki wiatraka z przody alternatora) czy ten nowszy 70A( łopaki w środku obudowy), bo o ile ten pierwszy to kwestia 30zł za oba łożyska, to w przypdku tego drugiego 56zł za oba,

Ciesz się że to nie jest coś nowego np: V8 400CDI gdzie aby wyjąc alternator trzeba rozebrać ćwiartke komory silnika ;) i zajmuje ok 14h.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl