MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

420 SE co steruje dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36027
Strona 1 z 1

Autor:  czarek12 [ sob wrz 13, 2008 9:00 pm ]
Tytuł:  420 SE co steruje dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym ?

Witam kolegów ! Mam takie pytanko - co steruje dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym ( jedynym elektrycznym ) w 4,2 V 8 . Ostatnio zauważyłem że po zapaleniu na zimnym silniku obroty wskakują od razu na 700-800 a jeszcze parę dni temu startował na ok 1000 i po kilkunastu sekundach schodził na 700. Dodam że zimą po zapaleniu jeszcze ,ja to nazywam ,modułował , to znaczy 1000-700-1000-700 i tak dopóki się lekko nie podgrzał póżniej już OK .Teraz ranki są chłodne i myślę że powinien tymbardziej działać.Proszę o jakieś sugestie , może ma ktoś schemacik ?!!

Autor:  Janfocus [ ndz wrz 14, 2008 5:24 pm ]
Tytuł: 

sygnał o odpaleniu wtrysku rozruchowego pochodzi z czujnika temperatury (zaś wtrysk sterowany jest z kompa), ja bym zaczął od sprawdzenia styków -preparat do konserwacji elektryki...
oba czujniki są w przedniej części (rurka idąca od chłodnicy górą Cię do nich doprowadzi...)

Autor:  kit [ pn wrz 15, 2008 12:24 am ]
Tytuł: 

Sprawdź czy wtryskiwacz rozruchowy dostaje napięcie w momencie rozruchu (przy zimnym silniku). Dawno temu był zamieszczany wykres czasu pracy wtryskiwacza w zależności od temp. silnika - użyj szukajki.
Z tego co pamiętam przy temp po 60 stopni C wtryskiwacz wogóle się nie włącza.
Wtryskiwaczem rozruchowym steruje "przekaźnik" pompy paliwa (tzn moduł w którym są oddzielne przekaźniki sterujące pompą paliwa i wtryskiem rozruchowym). Ów przekaźnik sygnał temperatury bierze ze sterownika KE, który z kolei dostaje sygnał z podwójnego czujnika temperatury umieszczonego w okolicy regulatora wolnych obrotów.

Czujniki temperatury umieszczone na obudowie termostatu są do sterowania wiatrakami i kompresora klimy, oraz dla wskaźnika temp silnika.

Autor:  Janfocus [ pn wrz 15, 2008 10:33 am ]
Tytuł: 

kit pisze:
Czujniki temperatury umieszczone na obudowie termostatu są do sterowania wiatrakami i kompresora klimy, oraz dla wskaźnika temp silnika.

przyznaję -racja [zlosnikz]

Autor:  czarek12 [ pn wrz 15, 2008 10:25 pm ]
Tytuł: 

sprawdziłem czujniki temperatury pojedyńczy i z potrójnym wyjściem , są OK wtryskiwacz w dalszym ciągu nie pracuje ,morze KOMP, choć po jego odłączeniu (wypięciu ) brak jakiejklowiek zmiany , silnik zapala , pracuje, i nic się nie dzieje , brak widocznych zmian !!!

Autor:  ukaniu [ wt wrz 16, 2008 10:16 am ]
Tytuł: 

Moim zdaniem gdyby nie pracował wtrysk rozruchowy były by duże kłopoty z odpaleniem - jeśli nie ma to pewnie on działa. Można to sprawdzić podłączając żarówkę pod jego zasilanie.
Być może sterownik KE nie ma zasilania (srebrny przekaźnik) albo występuje jakaś ina usterka w jego obrębie - na to wskazuje brak zmian w pracy silnika po odłączeniu sterownika.

Autor:  czarek12 [ wt wrz 16, 2008 10:21 pm ]
Tytuł: 

SREBRNY PRZEKAżNIK- nie wiem czy kolega ma na myśli ten z bezpiecznikiem który jest od ABS , czy któryś w skrzynce z bezpiecznikami, proszę o uściślenie położenia. Po podpięciu żarówki pod wtyczkę na zimnym silniku brak napięcia , przy rozruchu od kopa to nie pali ,trzeba chwilę pokręcić acz nie jest to bardzo długo. Miałem już 2- V8 i wszystkie paliły mniej więcej tak samo.

Autor:  kit [ wt wrz 16, 2008 11:28 pm ]
Tytuł: 

czarek12 pisze:
czy kolega ma na myśli ten z bezpiecznikiem który jest od ABS


Tak, o ten chodzi, to on odpowiada za zasilanie sterownika KE, sterownika wolnych obrotów i ABS. Jest przy podszybiu. Warto go sprawdzić.
Co do wtryskiwacza rozruchowego. Można by wyjąć przekaźnik pompy paliwa (obok srebrnego przekaźnika) i sprawdzić czy przy włączonym zapłonie jest napięcie na pinie 9 kostki (na przekaźniku oznaczony jako 15). Jeśli jest napięcie to ten pin 9 zmostkować na chwilę z pinem 4 (na przekaźniku 87V) powinno być słychać jak otwiera się wtryskiwacz rozruchowy. Jeśli tak będzie to najprawdopodobniej będzie uszkodzenie przekaźnika pompy paliwa.

Autor:  czarek12 [ śr wrz 17, 2008 9:32 pm ]
Tytuł: 

Na razie bardzo dziękuję , jak sprawdzę te przekażniki to odpiszę !

Autor:  czarek12 [ czw wrz 18, 2008 8:44 pm ]
Tytuł: 

Serdeczne dzięki wszystkim . Wszystkiemu winien faktycznie srebrny przekażnik, wyciągłem na szrocie ze 124 nawet symbol mi się trafił ten sam i wszystko gra , tz. napięcie we wtyczce się pokazało ,no i wtryskiwacz się włącza bo silnik lepiej startuje. TEMAT ZAMKNIęTY

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/