MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

jaki silnik wybrac do CLK
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36073
Strona 1 z 1

Autor:  Katrina [ wt wrz 16, 2008 7:34 pm ]
Tytuł:  jaki silnik wybrac do CLK

witam chcę kupić CLK z roku 97-01 i teraz zastanawiam się jaki silni wybrac aby auto bylo zarowno w miare ekonomiczne a jednakowo miało jakie takie osiagi , aby silnik był elastyczny od niskich obrotow, acha i skrzynia manual. najbardziej chodzi mi po glowie 2.3 komp. albo 3.2 wydaje mi si eze 2.0 odpada zupelnie . natomiast 2.0 komp tez mnie kusi! dobry był by diesel ale znalazlam tylko (w tym modeluz tych lat) 4,5 D niemam pojęcia jak to jezdzi! silniki bęzynowe powyzej 4 litrow tez raczej odpadają! czy jest silnik 3.2 komp? doradzcie mi prosze , napiszcie jakie są wasze spostrzezenia i doswiadczenia z tym modelem/ silnikiem

Autor:  Omen [ wt wrz 16, 2008 7:51 pm ]
Tytuł: 

nie ma 3,2 kompressor, jedynie 2,0 i 2,3 silniki sa to elastyczne, mają moc i nie spalają nadmiernych ilosci paliwa

Autor:  Mor [ wt wrz 16, 2008 8:40 pm ]
Tytuł: 

Jak zacząłem się rozglądać za CLK dla żony, to też rozważałem 2.3 komp lub 3.2 wolnossący. Pogadałem ze znajomymi w ASO i wszyscy jednoznacznie wypowiadali się za 3.2, a tego kompressora mi odradzali.

Autor:  Katrina [ wt wrz 16, 2008 8:48 pm ]
Tytuł: 

możesz podać co ich zdaniem przemawialo za 3.2 a co przeciw 2.3komp? byłabym bardzo wdzięczna.

Autor:  kompressor [ wt wrz 16, 2008 9:54 pm ]
Tytuł: 

Przelicz dokladnie ile masz kasy
320 do tanich w eksploatacji nie należy i nie ma takiej w manualu
2.0 czy 2.3 kompressor to sa silniki m111 które przeżyją budę
najwieksza dostepna moc to 193 konie wiec jest czym jezdzic, spalanie nie jest duze, a silnik bezawaryjny czego o cdi nie mozna powiedziec
diesla nie polecam CDI to nie jest silnik do takiego auta

Autor:  Katrina [ wt wrz 16, 2008 10:11 pm ]
Tytuł: 

nie, własnie ogladałam 320 w manualu juz, a ten diesel co znalazlam to nie cdi (chyba) sprzedawca mowil ze to jest silnik ktory był montowany juz w starych mercedesach 4.5 wolnossący diesel (nieznam sie moze to juz jest CDI)

Autor:  piston [ wt wrz 16, 2008 10:28 pm ]
Tytuł: 

w CLK nie było diesli . Co do spalania i mocy to moge przytoczyć dane fabryczne (podane wartości zazwyczaj są minimalne i w codzienności trzeba dodać pare litrów) :
CLK 200 K - moc 163 koni -spalanie - 13,5l miasto, 7l - trasa, 0-100km/h -9,5s
CLK 230 K - moc 197 koni -spalanie - 13,7l miasto, 7,1 trasa, 0-100km/h -7,9s
CLK 320 - moc 218 koni -spalanie - 15,1l miasto, 7,4 trasa, 0-100km/h -7,4s
CLK 430 - moc 279 koni -spalanie - 16,5l miasto, 8,5l trasa 0-100km/h -6,5s
CLK 55 AMG - moc 347 koni -spalanie - 17,1l miasto, 8,5l trasa 0-100km/h -5,4s

Autor:  Katrina [ wt wrz 16, 2008 11:09 pm ]
Tytuł: 

jak nie było ? tzn ze ten co oglądałam jest cos kombinowany?

Poza tym moc to nie wszytko - jeszcze jest moment i zakres obrotów w jakich auto posiada te "walory", jak się ma silnik 2.3K do 3.2 ? ma ktoś porównanie ? tzn czy miał okazje się przejechać tym i tym?

Przepraszam, że tak marudzę, ale.. chciałabym dokonać jak najlepszego wyboru!

Autor:  benzik [ śr wrz 17, 2008 5:55 pm ]
Tytuł: 

jesli dobrze wiem to 320 nie wystepuje w manualu. Ale lepiej kup 3.2 dluzsza zywotnosc a spalanie to samo co w 2.3 komkp

Autor:  rolbas [ śr wrz 17, 2008 9:04 pm ]
Tytuł: 

piston pisze:
w CLK nie było diesli . s


Tzn w W208 nie bylo diesli, w W209 sa diesle np klik

Autor:  Klosiakus [ śr wrz 17, 2008 9:09 pm ]
Tytuł: 

Hm...jakbym bral to 3.2 zamiast 2.3 kompressor...wieksza pojemnosc i silnik bez dodatkow typu kompressor...moc z pojemnosci i to jest to :) ujawnia sie nie przy starcie spod swiatel a na trasie jak sie jedzie 120 km/h i chce sie wyprzedzac :) no chyba za bardzo zalezy na mniejszym spalaniu to wtedy 2.3 kompressor :) Tez bedzie dobrze jezdzil :)

Autor:  Katrina [ czw wrz 18, 2008 11:15 pm ]
Tytuł: 

witajcie!
ogladalam dzis clk2.3komp wszystko ladni epięknie ale .. ten silnik ma bardzo wąski zakres pracy! owszem dół ma bardzo "ładny" ale w gornym zakresie obrotow to on "wogule" ni epracuje! tzn nieoplaca sie go kręcic. trzeba bardzo szybko zminieac biegi. i na wolnych troche obroty faluja - facet , sprzedawca mowil mi ze to kazdy kompresor tak ma . czy to prawda? falowaniejest niewielkie okolo50 moze 100 obr jak to z tym jest?i czy 3,2 sie wyzej kreci i jak u niego z dołem?

Autor:  Maksio [ czw wrz 18, 2008 11:30 pm ]
Tytuł: 

porównaj sobie te dane:

http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=203

http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=204

różnica w spalaniu (miasto) 7-8 litrów jest niebagatelna... a taki kompressor lepiej się chipuje i mogą Ci wtedy ładnie zrobić krzywą momentu i mocy

Autor:  zebda [ pt wrz 19, 2008 8:53 am ]
Tytuł: 

Przejechalem sie pare kilometrow CLK 320 (W208)...i powiem szczerze ze silnik bardzo fajny...kreci sie az milo juz od samego dołu, a na sypkiej nawierzchni potrafi elegancko zerwac przyczepnosc [zlosnik] Spalanie? Tego akurat nie testowałem.

Poza tym bujniecie przy starcie - bezcenne....choc rozczarowal mnie troszke dzwiek, mam wrazenie ze R6 od konkurenta z Monachium ladniej graja, a przeciez w tych autach o to chodzi...generealnie w samym CLK nie spodobal mi sie uklad kierowniczy, ktory chodzil az za lekko i z wrazeniem wielkiej gumowatosci (hmm juz w przednionapedowym Focusie lepiej czuc jak sa kola skrecone)...poza tym smieszne autko jak ktos nie potrzebuje drugiej pary drzwi...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/