MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kompressor/Turbo
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36078
Strona 1 z 1

Autor:  RAFAŁ 99 [ wt wrz 16, 2008 10:47 pm ]
Tytuł:  Kompressor/Turbo

Jeździłem wiele razy autami z Turbo i wiem jak się z nimi obchodzić ale nigdy autem z kompresorem
Trochę przeczytałem już tutaj na forum
Pytanie brzmi czym różni się eksploatacja auta z kompresorem od auta z turbo? Czy dobrze traktowany kompresor służy długo? Czy to się regeneruje? Ile kosztuje nowy/regenerowany? Czy po ostrzejszej/dłuższej jeździe tak jak w turbo trzeba odczekać chwilkę na wolnych obrotach zanim zgasi się silnik? Czy kompresor pracuje cały czas czy włącza się powyżej jakichś obrotów? Jak sprawuje się C klasa (w 202) z kompresorem? jakie są koszty eksploatacji?
Dzięki za wszelkie info :)

Autor:  kompressor [ wt wrz 16, 2008 11:52 pm ]
Tytuł: 

Nie, nie różni sie zbytnio -jak każdego doładowanego silnika nie można żyłować jak zimny
Kompressor służy bardzo długo, dłużej niż klasyczna turbina w dieslu
Tam nie ma co regenerować jak wyje to jest to wyrzucenia i tyle
Używki w zależności od motoru -bo są rożne kompressory od 100 do 800 euro
Nie nie trzeba czekać bo kompressor nie jest smarowany olejem z silnika
U mnie uruchamia sie przy 2000-2500 obr/min wtedy zaskakuje sprzęgło elektromagnetyczne i kreci kompresorem
Mercedes wkładał kompressor w silniki 1.8-2.3 są to m111 i w zasadzie nie ma co się tam psuć
Pada przeplywka,gasgeber ale to raczej normalne
Silniki maja moc jak się nie mylę od 150 do 193 koni
Spalanie jest w normie od 7.8 do 12 w zależności od stylu jazdy i rodzaju nadwozia

Autor:  Katrina [ śr wrz 17, 2008 1:46 pm ]
Tytuł: 

a jakei cisnienie doładowania maja kompresory ?? np w 2.3 ckl? wiecie może? bo wiem ze na turbinie można regulowac w jakis tam sposob (mniejsza o to w jaki ) a jak to si ema do kompreosra?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/