MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Lewe ogrzewanie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36093
Strona 1 z 1

Autor:  pszamrej [ śr wrz 17, 2008 8:41 pm ]
Tytuł:  Lewe ogrzewanie

Witam może ktoś to już przerabiał to doradzi

Objawy : Lewe ogrzewanie grzeje na full, wyłacza się jedynie przy całkowicie zamkniętym pokrętle

Co sprawdzałem : pokrętło, lewy czujnik temperatury, czujnik temperatury główny ten u góry

Zawór to chyba nie będzie bo otwiera się i zamyka, tylko że nie ma położeń pośrednich, napięcie na stykach pokrętła ok 8-9 V, podczas gdy powinno rosnąć od ok 1 V w górę w miarę zwiększania temperatury pokrętłem.

Autor:  Gerri [ czw wrz 18, 2008 12:03 am ]
Tytuł:  Re: Lewe ogrzewanie

pszamrej pisze:
Zawór to chyba nie będzie bo otwiera się i zamyka, tylko że nie ma położeń pośrednich,.


Bo ten zawór ma tylko dwa stany: zamknięty i otwarty. Położeń pośrednich nie ma.

Autor:  pszamrej [ czw wrz 18, 2008 4:04 pm ]
Tytuł: 

Czyli nie zamyka się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, zaworem steruje chyba sterownik elektroniczny, czy możliwe że to on się zepsuł ?

Autor:  Gerri [ czw wrz 18, 2008 10:15 pm ]
Tytuł: 

Możesz sobie pokombinować ze sprawdzaniem - przyrząd jest prosty:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 721e2814ba

Autor:  pszamrej [ pt wrz 19, 2008 3:36 pm ]
Tytuł: 

ok dzięki spróbuję chociaz wydaje mi się że jeśli zawór zamyka się w pozycji min to powinien być ok

Autor:  Milosh [ sob wrz 20, 2008 12:16 am ]
Tytuł: 

pozycje min/max to tzw. warunki brzegowe czyli by-pass (jest lub calkowity brak napiecia na zaworach typu NO - normally open czyli w stanie BEZNAPIECIOWYM jest on otwarty czyli w tym przypadku grzeje na full. jesli krecioly na ustawisz min to na zaworku powinno byc min 12VDC. Sam przerabialem ten temat u siebie (grzalo na full tylko z lewej) i z wlasnego doswiadczenia Ci powiem, ze w chwili ustawienia jakiejkolwiek temp. posredniej czyli 18-26C PROFESJONALNYM multimetrem nie da sie praktycznie tych momentow zasilania (lub jego braku wylapac). Zarowa (tak napisal Gerri) prawde Ci powie jesli Ci chodzi o optyczna interpretacje sterowania tego ukladu (o ile jest sprawne) ale:

co innego trafna diagnoza a co innego proba zalatwienia tematu. U mnie pomogla terapia napisanego przez uzytkownika innego forum MB. Pomoglo "rozruchanie" tego zaworka - tez tylko z lewej byla Brazylia, z prawej wsio ok.

Co trzeba bylo zrobic - odlaczac/podlaczac wtyczke zasilania elektrozaworow w odstepach 1-2 sek. (dobrze je trzymac paluchami aby odczuc czy sie zamykaja/otwieraja). U mnie po x-minutowej obrobce praca zaworow wrocila do normy i tyle stopni ile ustawie tyle mam (wniskuje po temepraturze wdmuchiwanego powietrza)

Sprobuj tego sposobu (wiele wyrzeczen nie kosztuje). wtyczke elektrozaworu znajdziesz przed nimi samymi (taka 3 pinowa). Zawory sa sterowane masa czyli na srodkowym pinie w odniesieniu do gleby na auciue jest ZAWSZE 12VDC.

Moze pomoze :)

Powodzenia

Autor:  pszamrej [ sob wrz 20, 2008 12:20 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za obszerne wyjaśnienia, w ten sposób uzyskaliśmy jakiś sensowny tok postępowania, najpierw sprawdzić żarówką czy dochodzą wogóle impulsy sterownicze potem ewentualnie rozruszać lub przeczyścić zawór - będziemy próbować, o efektach dam znać.

Autor:  INŻYNIER [ sob wrz 20, 2008 12:52 pm ]
Tytuł: 

U mnie w W124 jest taki sam objaw , z tym, że ciepłe powietrze przestaje wiać na jałowych obrotach. Obroty silnika wzrastają i znowu wieje ciepłe.Przyczyną jest zepsuta pompka wymuszająca obieg cieczy chłodzącej. Proponuję sprawdzić i to.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/