MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

2.5D - zimny gaśnie, do znawców pomp wtryskowych...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36127
Strona 1 z 1

Autor:  DJ_Mouse [ pt wrz 19, 2008 2:30 pm ]
Tytuł:  2.5D - zimny gaśnie, do znawców pomp wtryskowych...

Witam.

Kiedy kupiłem pierwszego w124 nie miał siły, ciężko zapalał etc... Znajomy mechanior wymienił mi pompę i nie ten sam samochód... gasł zimny ale potem się ociepliło i całe lato nie miałem problemu. teraz zaczyna się znowu... auto czy ciepłe czy zimne pięknie ciągnie, ale jak puszczę gaz to obroty spadają, zaczyna się telepanie i gaśnie.... Nie jest tak za każdym razem, ale w większym stopniu.

Elektryczne podnoszenie obrotów działa, jak auto się zarzeje obroty spadają na dół... o co chodzi??

Ostatnio śledziłem osprzęt pompy, może mi ktoś powiedzieć co takiego jest wkręcone w głowice od przodu silnika, i wychodzą z tego 2 weżyki, jeden do pompy a drugi chyba do serwa? jakiś termostat? może to od tego? będe wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Autor:  Milosh [ sob wrz 20, 2008 12:32 am ]
Tytuł: 

Kurde pare lat smigalem 2,5D i nie przypominam sobie o elektrycznym podnoszeniu obrotow w tym reaktorze - owszem bylo takowe ale na podcisnieniu i proponowalbym tam zaczac kopac. Z tego co pamietam to el. ma tylko 300D

Dawno tego silnika nie widzialem na oczy (i nie chce sie tu wymadrzac ale to okragle (przy pompie) to moze pneumatyczny gaszak czyli jak wyciagasz kluczyk to jakos tego diesla trzeba odzeganc od pracy. Najlepiej pstryknij fote i zaznacz o jaki element Ci dokladnie chodzi

Takie okragle z przodu silnika wkrecone w glowice to moze byc tez.....pompa NIVO (w kombi standard) w sedanie AUF WUNSCH.
Tak jak mowie lepiej o dokladne foty bo wrozek tu niezbyt wiele [zlosnik]

Pozdrawiam

Autor:  beet [ sob wrz 20, 2008 12:12 pm ]
Tytuł: 

Milosh pisze:
akie okragle z przodu silnika wkrecone w glowice to moze byc tez.....pompa NIVO


Milosh, nie spij ;) Koledze zapewne chodzi o pompe podcisnienia.

Milosh pisze:
Z tego co pamietam to el. ma tylko 300D


W OM601 i OM602 tez takie bylo, o ile byly wyposazone w klimatyzacje.


Do DJ_Mouse, okresl dokladnie jaki masz samochod, (klima? automat?) i podaj maila, to Ci podesle schemat instalacji i krok po kroku sobie wszystko sprawdzisz. Ale skoro piszesz, ze to jest zalezne od temperatury, to moze czujnik temperatury w glowicy albo przekaznik sterujacy wariuje.

Pozdrawiam

Autor:  DJ_Mouse [ sob wrz 20, 2008 12:51 pm ]
Tytuł: 

hehe... do rzeczy:

Mam silnik 2.5D bez klimy, sedan czyli nivo też nie ma, nie ma też ABS i ASR. Model z roku 88'


Dzisiaj byłem w sklepie i ten element o który mi chodzi to tzw. termoregulator. Jest wkręcony w głowicę, do jednej rureczki jest podpięty wężyk podciśnienia z pompyvacum a do drugiego wężyk idący do pompy.

Uprzejmy Pan w sklepie stwierdził, że tylko ten element w silniku 2.5 odpowiada za "podwyższenie" niskich obrotów na zimnym silniku i żadnej elektroniki tam już nie ma, kiedy auto zimne podnosi niskie obroty, żeby nie trzymać auta "na gazie" - no tu ma rację, tak jest też u mnie.

Tylko, że jest jedno ale... Gość, który wymieniał mi pompę, stwierdził że pompa ma elektryczne podnoszenie obrotów na zimnym silniku, i coś w tym musi być bo zimne auto o ile samo nie zgaśnie ma jakieś tam obroty... (nie wiem jakie, bo od chwili kupna obrotek leży cały czas na zerze, mogę stwierdzić na słuch bo mam drugie 2.5 i wtedy tam jest ok 900obr.) o ile sam nie zgaśnie i pracuje chwile to po zagrzaniu słyszę, że momentalnie obroty spadają na niższe. Zazwyczaj jeżeli nie zgasł po puszczeniu gazu to wtedy też gaśnie.

W moim drugim 124 jakoś to wszystko działa, na zimnym silniku mam równo 900obr. po minucie czy dwóch wolne obroty momentalnie spadają sobie na ok 500 i auto normalnie pracuje, jeszcze nigdy sam mi nie zgasł...



O co chodzi? Czy ma to jakiś związek z leżącym obrotkiem? Może kupić nowy ten termozawór? 120zł też na drodzę nie leży... jak to sprawdzić? Może spiąć te 2 wężyki "na krótko" bez tego zaworku i zobaczyć?

Autor:  beet [ sob wrz 20, 2008 8:22 pm ]
Tytuł: 

DJ_Mouse pisze:
sedan czyli nivo też nie ma


No patrz, a moj sedan i ma nivo. Cuda, cuda ;)

Ale do rzeczy - na pompie masz silownik podcisnieniowy czy elektromagnes? Z tego co piszesz, to wnioskuje ze masz elektromagnes wiec pewnie cos jest namieszane z instalacja, jak jest elektromagnes to i powinien byc sterownik.

A co do obrotomierza, to sprawdz srebrny przekaznik za akumulatorem, zaczynajac od bezpiecznika. Nie wiem, czy to moze miec jakis wplyw na samo sterowanie pompy.

Autor:  Mirmur [ sob wrz 20, 2008 8:57 pm ]
Tytuł: 

Myślę, że beet jest na dobrym tropie, jeśli faktycznie masz elektrycznie sterowanie wolnych obrotów. Sprawdź czy za akumulatorem masz sterownik. Uszkodzenie, brak lub niewłaściwy sterownik wolnych obrotów powoduje również brak wskazań obrotomierza. Ważny jest też sprawny czujnik obrotów wału.

Autor:  DJ_Mouse [ sob wrz 20, 2008 11:00 pm ]
Tytuł: 

sprawdzałem bezpiecznik na tym przekaźniku już dawno, jest ok.


A jakbym zamienił przekaźniki z jednego 124 do drugiego? Chyba niczym się nie różniły?

Będę się tym zajmował w przyszłym tygodniu, to cyknę fotke

Autor:  beet [ sob wrz 20, 2008 11:10 pm ]
Tytuł: 

DJ_Mouse pisze:
A jakbym zamienił przekaźniki z jednego 124 do drugiego? Chyba niczym się nie różniły?


Drobna korekta. Srebrny przekaznik niech sobie bedzie, bo jak dla mnie on ma niewiele wspolnego z ukladem wtryskowym, ale skoro Mirmur pisze, ze przyczyna moze byc brak/uszkodzenie sterownika, to tym bym sie zajal najpierw. To sie nawet lepi do kupy, wymieniales pompe, zalozyli Ci z elektromagnesem, ale ktos byc moze zapomnial o sterowaniu tym wszystkim. Daj maila na pw, to Ci wysle jak to powinno wygladac, jak o czyms mechanik zapomnial, to bedziesz mial podkladke, zeby to poprawil.

Autor:  szeryf [ ndz wrz 21, 2008 11:11 pm ]
Tytuł: 

To jakis wałek. W 88r sterowanie pompy bylo podcisnieniowe. Wiec ktos zmienial pompe albo silnik albo robil szczepana.
Obroty sa za niskie w calym zakresie temperatur silnika?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/