MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problemik ze ASB ktoś doradzi ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36210
Strona 1 z 1

Autor:  Stray Cat [ wt wrz 23, 2008 7:47 pm ]
Tytuł:  Problemik ze ASB ktoś doradzi ?

Witam jak w temacie

Wstepnie jestem umuwiony do mechanika za dwa tygodnie ale moze ktos z Was mnie uswiadomi.
Skrzynia zmienia bardzo ladnie w zakresie 2, 3, 4 biegu natomiast po wlaczeniu recznie na pozycje 2 powinna ruszyc z 1ki i tu pojawia sie problem obroty ida w gore a samochod ledwo co rusza efek jest taki jak bysmy ruszali na sprzegle wcisnietym do polowy. Ten sam efekt mam kiedy nacisne na D dosc szybko wtedy wlaczy 1 ale nic poza obrotami nie przyspiesza, popuszcze gazu wlaczy 2ke iwszystko wraca do normy ??????? Wie ktos z Was co to moze być.

Autor:  ukaniu [ wt wrz 23, 2008 8:04 pm ]
Tytuł: 

A na wstecznym?

Autor:  Stray Cat [ wt wrz 23, 2008 9:15 pm ]
Tytuł: 

Na wstecznym jest wszystko ok.

Dodam ze olej swiezo wymieniony wraz z filtrem.

Autor:  WSR [ wt wrz 23, 2008 10:23 pm ]
Tytuł: 

Prawdopodobnie zużyta taśma hamulcowa B2 lub nieszczelność w tłoku B2:
wymienić taśmę, uszczelnić tłok lub przedłużyć trzpień tłoka.

Lub też problem w popękanych sprężynkach płyty sterującej albo zamulonej samej płycie.

Tłok B2 masz z tyłu skrzyni po prawej stronie, można go wyciagnąć bez demontażu skrzyni z auta.

Chyba zacząłbym od samego tłoka (najprostsza robota) później przejrzałbym płytę a na końcu wyciągnąłbym skrzynię z auta.

Autor:  marcin280e [ śr wrz 24, 2008 2:34 pm ]
Tytuł: 

Raczej nie B2 bo taśma ta zapieta jest na 1 2 i 3
Na jedynce zapiete jest B2 i OWC czyli One Way Cluth sprzęgło jednokierunkowe po polsku...
Ale OWC trzyma również na wstecznym a ten podobno dziala....

Raczej problem w sterowaniu....

Autor:  kubol [ śr wrz 24, 2008 2:44 pm ]
Tytuł: 

hej,
w sprawach technicznych to ci nie doradzę, ale jak nie masz pewności co się dzieje z tą skrzynią, a kojarzę, że jesteś z Poznania, to podjedź do http://teomotors.pl/. Ja kiedyś się udałem do Teodora na małą konsultację, gdy wydawało m się, że jeden bieg przeciąga. Wsiadł, przejechał się, powiedział co i jak, a za diagnozę i poradę nic nie chciał. Nic nie stracisz i fachowiec się wypowie.

Autor:  WSR [ śr wrz 24, 2008 6:39 pm ]
Tytuł: 

B2 jest zapięta (tak jak napisałeś) na biegach: 1,2,3, na 1 i R dodatkowo sprzęgło K2 zapina wolne koło (sprzęgło jednokierunkowe) tak więc na 1 biegu używany jest hamulec B2, sprzęgło K2 i sprzęgło jednokierunkowe.

Możemy hipotetycznie założyć nieszczelność w obwodzie B2, na pierwszym biegu auto prawie nie toczy się więc cisnienie oleju pochodzi tylko z pompy napędzanej silnikiem i powiedzmy wtedy B2 nie załącza poprawnie, podczas jazdy rozpędzonym autem dochodzi pompa napędzana wałem wiec większe ciśnienie niweluje nieszczelność i B2 może działać prawidłowo. Z 2 strony mocno zużyta taśma będzie wymagała mocnego wychylenia tłoka a tym samym większego sciśnięcia sprężyny czyli większego ciśnienia oleju do jego zadziałania.

I teraz pytanie do użytkownika: Czy jeśli uda już ci się bujnąć na 1 to ślizga się trochę mniej?

Takie ot moje torie, mam nadzieję że autor po skutecznej naprawie napisze nam o co dokładnie chodziło :)

P.S. tak czy siak szukajcie albo w sterowaniu albo w B2.

Autor:  czarek12 [ śr wrz 24, 2008 10:13 pm ]
Tytuł: 

Wytarte tarczki 1 -biegu , w tej chwili nie pamiętam ile sztuk wchodzi do tego koszyka ale jutro postaram się sprawdzić ( w pażdzierniku wymieniałem cały komplet )

Autor:  Stray Cat [ czw wrz 25, 2008 12:12 pm ]
Tytuł: 

Do WSR
Faktycznie masz racje jak uda sie z problemem ruszyc to jedzie i efekt slizgania zanika.
Jednak zauwazylem jeszcze jedna rzecz, przy duzych predkosciach np 120km/h wciskam kick down wrzucza 3 i ciagnie do konca ale zmiana biegu przy 5,5 tys idzie mu wolno efekt jest taki jak Bys zmienial bieg wraz z wcisnietym gazem robi sie taka " przegazowka" cos jak w rajdowym samochodzie he he.

Jak mechanik mi sprawdzi co i jak to oczywiscie dam znac chcialem sie Was zapytac co to moze byc i na jakie koszty musze sie nastawic.
Myslalem zeby pojechac do teodormoto ale ufam swojemu mechanikowi i on powinien sobie poradzic. Nowe Ski naprawia i Mle to z tym sobie chyba tez poradzi. Mam nadzieje ..... jak nie to faktycznie do nich sie udam

Autor:  WSR [ pt wrz 26, 2008 7:58 am ]
Tytuł: 

Z tym poślizgiem to może być co innego:
1. Sterowanie
2. Zużyte tarcze sprzęgła K2
3. Nieprawidłowe ciśnienie modulacji.

Najprawdopodobniej masz już mocno zużyte elementy cierne (B2, K1).

Koszty części: komplet tarczek ok 250-300 zł, taśma hamulcowa B2 (tylna) ok 300-400, taśma hamulcowa przednia ok 150 do tego olej filtr, uzczelka pod miskę. Większość o-ringów uszczelniajacych można spokojnie dostać w hurtowniach technicznych także nie ma raczej sensu kupować zestawu uszczelek (ok 350) no chyba że uszkodzone okażą się któreś specjalistyczne pierścienie uszczelniające (ale je najłatwiej uszkodzić podczas montażu ;) ).

Autor:  Kozmo1 [ wt wrz 30, 2008 8:40 am ]
Tytuł: 

Witajcie, też mam problem z automatem w W126 300SE, dlatego podpinam się pod ten temat. Stara skrzynia ze względu na nagły wyciek w czasie jazdy nie nadawała się do naprawy (stwierdził mechanik). Założyliśmy używkę tylko, że skrzynia nie działa tak płynnie jak stara i doszły inne problemy:
1. biegi zmienia przy około 1800obr/min.
2. szarpie przy zmianie z 3 na 4.
3. szarpie przy zmianie przełożeń za pomocą dźwigni (dużo mniej szarpie gdy z 4biegu redukujemy na 3b przy wciśniętym gazie (na ciągu) i z3biegu na 4 bieg, gdy puścimy gaz – czyli generalnie takl jakbyśmy redukowali za pomoca kik-down. Potwierdza się to właśnie przy redukcji biegów i odwrotnie własnie za pomoca tego urządzenia – jest właściwie ok.
4. Przy dzwigni w położniu 2 auto rusza z jedynki i nie zmienia na 2 bieg.

Może ktoś naprowadzić na dobrą drogę? Czy zmiana przełożeń przy zbyt niskiej prędkości obrotowej silnika może wpływać na szarpanie przy zmianie przełożeń szczególnie z 3 biegu na 4b? Może ktoś zna dobry warsztat zajmujący się automatami w Krakowie, Kielcach, Tarnowie?

Autor:  Wit [ wt wrz 30, 2008 10:43 am ]
Tytuł: 

Jeżeli to nie za daleko od Krakowa to zapraszam do Jarosławia, mam tutaj magika od skrzyń, w tym szczególnie od MB.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/