MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problemik ze ASB ktoś doradzi ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36210 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Stray Cat [ wt wrz 23, 2008 7:47 pm ] |
Tytuł: | Problemik ze ASB ktoś doradzi ? |
Witam jak w temacie Wstepnie jestem umuwiony do mechanika za dwa tygodnie ale moze ktos z Was mnie uswiadomi. Skrzynia zmienia bardzo ladnie w zakresie 2, 3, 4 biegu natomiast po wlaczeniu recznie na pozycje 2 powinna ruszyc z 1ki i tu pojawia sie problem obroty ida w gore a samochod ledwo co rusza efek jest taki jak bysmy ruszali na sprzegle wcisnietym do polowy. Ten sam efekt mam kiedy nacisne na D dosc szybko wtedy wlaczy 1 ale nic poza obrotami nie przyspiesza, popuszcze gazu wlaczy 2ke iwszystko wraca do normy ??????? Wie ktos z Was co to moze być. |
Autor: | ukaniu [ wt wrz 23, 2008 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
A na wstecznym? |
Autor: | Stray Cat [ wt wrz 23, 2008 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
Na wstecznym jest wszystko ok. Dodam ze olej swiezo wymieniony wraz z filtrem. |
Autor: | WSR [ wt wrz 23, 2008 10:23 pm ] |
Tytuł: | |
Prawdopodobnie zużyta taśma hamulcowa B2 lub nieszczelność w tłoku B2: wymienić taśmę, uszczelnić tłok lub przedłużyć trzpień tłoka. Lub też problem w popękanych sprężynkach płyty sterującej albo zamulonej samej płycie. Tłok B2 masz z tyłu skrzyni po prawej stronie, można go wyciagnąć bez demontażu skrzyni z auta. Chyba zacząłbym od samego tłoka (najprostsza robota) później przejrzałbym płytę a na końcu wyciągnąłbym skrzynię z auta. |
Autor: | marcin280e [ śr wrz 24, 2008 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
Raczej nie B2 bo taśma ta zapieta jest na 1 2 i 3 Na jedynce zapiete jest B2 i OWC czyli One Way Cluth sprzęgło jednokierunkowe po polsku... Ale OWC trzyma również na wstecznym a ten podobno dziala.... Raczej problem w sterowaniu.... |
Autor: | kubol [ śr wrz 24, 2008 2:44 pm ] |
Tytuł: | |
hej, w sprawach technicznych to ci nie doradzę, ale jak nie masz pewności co się dzieje z tą skrzynią, a kojarzę, że jesteś z Poznania, to podjedź do http://teomotors.pl/. Ja kiedyś się udałem do Teodora na małą konsultację, gdy wydawało m się, że jeden bieg przeciąga. Wsiadł, przejechał się, powiedział co i jak, a za diagnozę i poradę nic nie chciał. Nic nie stracisz i fachowiec się wypowie. |
Autor: | WSR [ śr wrz 24, 2008 6:39 pm ] |
Tytuł: | |
B2 jest zapięta (tak jak napisałeś) na biegach: 1,2,3, na 1 i R dodatkowo sprzęgło K2 zapina wolne koło (sprzęgło jednokierunkowe) tak więc na 1 biegu używany jest hamulec B2, sprzęgło K2 i sprzęgło jednokierunkowe. Możemy hipotetycznie założyć nieszczelność w obwodzie B2, na pierwszym biegu auto prawie nie toczy się więc cisnienie oleju pochodzi tylko z pompy napędzanej silnikiem i powiedzmy wtedy B2 nie załącza poprawnie, podczas jazdy rozpędzonym autem dochodzi pompa napędzana wałem wiec większe ciśnienie niweluje nieszczelność i B2 może działać prawidłowo. Z 2 strony mocno zużyta taśma będzie wymagała mocnego wychylenia tłoka a tym samym większego sciśnięcia sprężyny czyli większego ciśnienia oleju do jego zadziałania. I teraz pytanie do użytkownika: Czy jeśli uda już ci się bujnąć na 1 to ślizga się trochę mniej? Takie ot moje torie, mam nadzieję że autor po skutecznej naprawie napisze nam o co dokładnie chodziło ![]() P.S. tak czy siak szukajcie albo w sterowaniu albo w B2. |
Autor: | czarek12 [ śr wrz 24, 2008 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Wytarte tarczki 1 -biegu , w tej chwili nie pamiętam ile sztuk wchodzi do tego koszyka ale jutro postaram się sprawdzić ( w pażdzierniku wymieniałem cały komplet ) |
Autor: | Stray Cat [ czw wrz 25, 2008 12:12 pm ] |
Tytuł: | |
Do WSR Faktycznie masz racje jak uda sie z problemem ruszyc to jedzie i efekt slizgania zanika. Jednak zauwazylem jeszcze jedna rzecz, przy duzych predkosciach np 120km/h wciskam kick down wrzucza 3 i ciagnie do konca ale zmiana biegu przy 5,5 tys idzie mu wolno efekt jest taki jak Bys zmienial bieg wraz z wcisnietym gazem robi sie taka " przegazowka" cos jak w rajdowym samochodzie he he. Jak mechanik mi sprawdzi co i jak to oczywiscie dam znac chcialem sie Was zapytac co to moze byc i na jakie koszty musze sie nastawic. Myslalem zeby pojechac do teodormoto ale ufam swojemu mechanikowi i on powinien sobie poradzic. Nowe Ski naprawia i Mle to z tym sobie chyba tez poradzi. Mam nadzieje ..... jak nie to faktycznie do nich sie udam |
Autor: | WSR [ pt wrz 26, 2008 7:58 am ] |
Tytuł: | |
Z tym poślizgiem to może być co innego: 1. Sterowanie 2. Zużyte tarcze sprzęgła K2 3. Nieprawidłowe ciśnienie modulacji. Najprawdopodobniej masz już mocno zużyte elementy cierne (B2, K1). Koszty części: komplet tarczek ok 250-300 zł, taśma hamulcowa B2 (tylna) ok 300-400, taśma hamulcowa przednia ok 150 do tego olej filtr, uzczelka pod miskę. Większość o-ringów uszczelniajacych można spokojnie dostać w hurtowniach technicznych także nie ma raczej sensu kupować zestawu uszczelek (ok 350) no chyba że uszkodzone okażą się któreś specjalistyczne pierścienie uszczelniające (ale je najłatwiej uszkodzić podczas montażu ![]() |
Autor: | Kozmo1 [ wt wrz 30, 2008 8:40 am ] |
Tytuł: | |
Witajcie, też mam problem z automatem w W126 300SE, dlatego podpinam się pod ten temat. Stara skrzynia ze względu na nagły wyciek w czasie jazdy nie nadawała się do naprawy (stwierdził mechanik). Założyliśmy używkę tylko, że skrzynia nie działa tak płynnie jak stara i doszły inne problemy: 1. biegi zmienia przy około 1800obr/min. 2. szarpie przy zmianie z 3 na 4. 3. szarpie przy zmianie przełożeń za pomocą dźwigni (dużo mniej szarpie gdy z 4biegu redukujemy na 3b przy wciśniętym gazie (na ciągu) i z3biegu na 4 bieg, gdy puścimy gaz – czyli generalnie takl jakbyśmy redukowali za pomoca kik-down. Potwierdza się to właśnie przy redukcji biegów i odwrotnie własnie za pomoca tego urządzenia – jest właściwie ok. 4. Przy dzwigni w położniu 2 auto rusza z jedynki i nie zmienia na 2 bieg. Może ktoś naprowadzić na dobrą drogę? Czy zmiana przełożeń przy zbyt niskiej prędkości obrotowej silnika może wpływać na szarpanie przy zmianie przełożeń szczególnie z 3 biegu na 4b? Może ktoś zna dobry warsztat zajmujący się automatami w Krakowie, Kielcach, Tarnowie? |
Autor: | Wit [ wt wrz 30, 2008 10:43 am ] |
Tytuł: | |
Jeżeli to nie za daleko od Krakowa to zapraszam do Jarosławia, mam tutaj magika od skrzyń, w tym szczególnie od MB. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |