MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dmuchawa demontaż / diagnoza ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36226
Strona 1 z 1

Autor:  Marv [ śr wrz 24, 2008 5:08 pm ]
Tytuł:  Dmuchawa demontaż / diagnoza ?

Witam

przestała mi działać dmuchawa, wcześniej czasem się jeszcze załączała bez jakiegoś konkretnego schematu. Raz działała, a raz nie. Wszystkie biegi chodziły poprawnie. Wymieniłem bezpiecznik, przeczyściłem tam styki, jednak nic to nie pomogło.

Czy jeszcze gdzieś jest jakiś elektryczny element odpowiadający za działanie dmuchawy, który powinienem sprawdzić ?

i najważniejsze

Jak wymontować samą dmuchawę ? Proszę o opis jak dla nowicjusza, bo nie mam zielonego pojęcia :oops: Żeby nie było - szukajka nic nie poradziła :(

Wóz '92 rok i bez klimy.

Autor:  MercSwir [ śr wrz 24, 2008 7:00 pm ]
Tytuł: 

Ja sie podczepie pod temat. Jak wyjąć dmuchawe w 124?

Autor:  Mor [ śr wrz 24, 2008 8:35 pm ]
Tytuł: 

MercSwir pisze:
Jak wyjąć dmuchawe w 124?

Jeśli chcesz wyjąć silnik, trzeba wywalić wycieraczkę i potem jest już z górki.


Marv pisze:
Czy jeszcze gdzieś jest jakiś elektryczny element odpowiadający za działanie dmuchawy, który powinienem sprawdzić ?

Rozumiem, nie masz tego pseudoklimatronika tylko zwykłą dmuchawę sterowaną pokrętłem z "biegami". Powinieneś sprawdzić opornicę, bo to ona najczęściej odpowiada za "padnięcie" nadmuchu.

Autor:  Marv [ śr wrz 24, 2008 8:43 pm ]
Tytuł: 

Mor pisze:
Jeśli chcesz wyjąć silnik, trzeba wywalić wycieraczkę i potem jest już z górki.

A to jakoś prosto można zrobić? Czyli rozumiem, że od środka to w ogóle dmuchawy się nie wyjmuje ? Gdzieś w archiwum znalazłem takowe rozwiązanie, ale to chyba do wersji z klima było.


Mor pisze:
Rozumiem, nie masz tego pseudoklimatronika tylko zwykłą dmuchawę sterowaną pokrętłem z "biegami". Powinieneś sprawdzić opornicę, bo to ona najczęściej odpowiada za "padnięcie" nadmuchu.

Tak zwykły nadmuch z pokrętłem z biegami. Gdzie jest ta opornica?

Autor:  WSR [ śr wrz 24, 2008 9:01 pm ]
Tytuł: 

Wycieraczka jest chyba na 3 śrubach (mocowany stelaż) odkręcasz, wyciągasz i potem chyba 2 czy 3 i wysuwasz silnik o ile pamiętam. Bardzo możliwe, że masz uszkodzony (zużyty komutator).

Oczywiście musisz najpierw zdjąć plastikową osłonę podszybia, też o ile dobrze pamiętam to wysuwa się ona w stronę przodu auta.

Autor:  Mirmur [ śr wrz 24, 2008 10:17 pm ]
Tytuł: 

Marv pisze:
Gdzie jest ta opornica?


Obrazek

Demontaż dmuchawy W124 z dużą ilością fotek krok po kroku. Widać też dobrze umiejscowienie filtra przeciwpyłowego.
http://www.online-translator.com/url/tr ... terair.htm

Pozdrawiam.

Autor:  Marv [ czw wrz 25, 2008 10:51 pm ]
Tytuł: 

Dzięki Mirmur za link, przyda się na pewno. Jutro mam zamiar zasiąść do tego tematu.

Jednak dziś dmuchawa zaczęła znowu działać po kilkuset kilometrach nie działania. Stalo się to po tym jak pasażer wysiadł i zamknął za soba drzwi. Już kilka razy się zdarzyło, że właśnie po zamknięciu drzwi pasażera zaczynała działać. Tak jakby lekki puk ją uruchamiał ? Jakiś pomysł ?

Autor:  Janfocus [ pt wrz 26, 2008 9:58 am ]
Tytuł: 

wieszające się szczotki silnika :)

Autor:  Marcin C. [ pt wrz 26, 2008 12:31 pm ]
Tytuł: 

Tu jeszcze nasz kolega zamieścił swoje fotki i opis:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 329#272329

Autor:  Marv [ pt wrz 26, 2008 4:45 pm ]
Tytuł: 

Dobrałem się do dmuchawy przed chwilą, niebawem będe robił jej oględziny, szczotki są, tylko ile to jeszcze nie wiem:) Poza tym słychać niemiłe dźwięki podczas kręcenia się silniczka, więc jeszcze coś jest do porpawy. Demontaż łatwy, aczkolwiek pracochłonny. Czas operacji około 1,5h.

Janfocus pisze:
wieszające się szczotki silnika

Bardzo możliwe, jak puknąłem w dmuchawę, zaczynała działać. Podobnie jak mocniej przycisnąłem do niej wtyczki.


Marcin C. pisze:
Tu jeszcze nasz kolega zamieścił swoje fotki i opis:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 329#272329



Dzięki, u mnie to jednak wyglada trochę inaczej niż u Mora i niż na ruskiej stronie. Mocowania plastików w innych miejscach oraz cała komora dmuchawy inna.

Autor:  Mirmur [ pt wrz 26, 2008 5:41 pm ]
Tytuł: 

Marv pisze:
Dobrałem się do dmuchawy przed chwilą, niebawem będę robił jej oględziny, szczotki są, tylko ile to jeszcze nie wiem:) Poza tym słychać niemiłe dźwięki podczas kręcenia się silniczka, więc jeszcze coś jest do poprawy.


Przejrzyj ją dobrze jak już jest na wierzchu. Szczotki muszą swobodnie chodzić w prowadnicach i nie mogą być zbyt krótkie. Usuń wszelkie zanieczyszczenia i kurz. Popatrz czy nie jest gdzieś przypalone złącze lub oberwany lut. Jeśli dmuchawa piszczy przesmaruj dobrym i niezbyt gęstym smarem okolice łożysk/panewek.

Marv pisze:
Dzięki, u mnie to jednak wyglada trochę inaczej niż u Mora i niż na ruskiej stronie. Mocowania plastików w innych miejscach oraz cała komora dmuchawy inna.


W wersji bez klimy może być inna dmuchawa.

Pozdrawiam.

Autor:  Marv [ pt wrz 26, 2008 7:39 pm ]
Tytuł: 

Muszę chyba nową dmuchawę sobie sprawić, szczotek niby trochę jest, ale komutator jakoś słabo wygląda, zwróćcie uwagę na ten rant :( :o


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

czyli takie coś potrzebuję, jeśli ktoś ma w dobrym stanie, chętnie kupię
Obrazek

@Mirmur:
komutator w pewnym miejscu jest tak przetarty, że chyba cała miedź się zużyła, przypuszczam, że jak silnik stanął w tym miejscu to nie mógł ruszyć, aż nie dostał impulsu np. puknięcia drzwiami.

Autor:  Mirmur [ pt wrz 26, 2008 9:50 pm ]
Tytuł: 

Marv pisze:
Muszę chyba nową dmuchawę sobie sprawić


Niestety komutator wirnika jest wypalony. Całość do wymiany.

Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/