MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300CE NIVO - stukanie z tylnego lewego koło. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36255 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AXSDV [ pt wrz 26, 2008 2:57 pm ] |
Tytuł: | 300CE NIVO - stukanie z tylnego lewego koło. |
Hej ! Mam pewien problem, od pewnego czasu dochodzi dziwne stukanie z tylnego lewego zawiedzenie, dzwięk jak by był odkręcony amortyzator, a dzwiek bardzo przenosi sie do kabiny. byłem na trzepaku takim co sprawdzaja auto na przegladzie i Pan stwierdził że to amortyzator. Dodam do tego że od pewnego czasu około 3 miesięcy opadł tył o około 5-7cm. Teraz pytanie jak sobie z tym poradzić lub od czego zacząć ? Czy można jakoś ręcznie podregulować (podnieść) tylne zawieszenie ? Czy można przetestować nivo i jego poprawność działania, Czy amortyzatory nivo można zastąpić normalnymi amortyzatorami ? Za wszelka pomoc bardzo dziękuję. Pozdrawiam Marcin. |
Autor: | VALENTINE123 [ pt wrz 26, 2008 4:03 pm ] |
Tytuł: | |
Jezeli masz NIVO to z pewno uszkodzony jest dolny sworzeń amirtyzatora .Jak jest wybity to tłucze sie na dołkach .Mozna to regenerować ,niektóre zakłady sie w tym specjalizują ,lub do wymiany cały amortyzator. |
Autor: | Mirmur [ pt wrz 26, 2008 6:04 pm ] |
Tytuł: | |
AXSDV pisze: .. byłem na trzepaku takim co sprawdzaja auto na przegladzie i Pan stwierdził że to amortyzator. Dodam do tego że od pewnego czasu około 3 miesięcy opadł tył o około 5-7cm. Teraz pytanie jak sobie z tym poradzić lub od czego zacząć ? Czy można jakoś ręcznie podregulować (podnieść) tylne zawieszenie ? Czy można przetestować nivo i jego poprawność działania, Czy amortyzatory nivo można zastąpić normalnymi amortyzatorami ?
MB z Nivo nie ma z tyłu zwykłych amortyzatorów tylko siłowniki hydrauliczne. Rolę amortyzatorów pełnią gruszki Nivo. W miarę upływu lat tracą one swoje właściwości i w aucie robi się 'twarde' tylne zawieszenie. Siłownik Nivo jeśli nie ma zewnętrznych wycieków jest sprawny. Zdarza się, że ulegają uszkodzeniu przeguby tych siłowników. Opis gdzie je zregenerować znajdziesz tutaj http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... racja+nivo Można też kupić używane siłowniki Nivo. Regulator wysokości wzniosu nadwozie znajdziesz pod autem w okolicy tylnego mostu. Można zastąpić Nivo zwykłymi amortyzatorami, ale to jest rzeźba i strata komfortu. Sprawne Nivo utrzymuje zawsze zadaną wysokość tyłu nadwozia. Rozumiem, że masz prawidłowy stan oleju do Nivo w zbiorniczku? Pozdrawiam. |
Autor: | kompressor [ pt wrz 26, 2008 7:28 pm ] |
Tytuł: | |
Jesli Ci opadł samochód to szukaj przyczyny w: a) akumulatorze NIVO co do stukania to może stukać albo górne mocowanie(te gumy można kupić) lub dolne mocowanie które można regenerować lub wymienić cały siłownik na sprawny-używany około 100-400 pln lub nowy 900 pln b)zbyt małej ilości płynu hydraulicznego w zbiorniczku jeśli chcesz sprawdzić nivo to uruchom silnik i wsadź do bagażnika przynajmniej 3 solidnej budowy osoby , nadwozie powinno zacząć się podnosić jeśli nie to możne zardzewiał regulator/zawór pod samochodem sprawdź go lub patrz punkt b) |
Autor: | bary123ce [ pt wrz 26, 2008 7:49 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Jesli Ci opadł samochód to szukaj przyczyny w:
a) akumulatorze NIVO Przez takie bzdury ludzie niepotrzebnie wymieniają dobre akumulatory NIVO. Akumulator NIVO = grucha służy do tłumienia drgań, pełni rolę amortyzatora, natomiast opadanie tyłu nie ma związku z Akumulatorem NIVO! Kompressor mam nadzieję, że chodziło Ci o regulator, a nie akumulator? |
Autor: | kompressor [ pt wrz 26, 2008 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
nie, myślę o akumulatorze Nivo właśnie- a wiem to nie z zasłyszenia a z praktyki, membrana w akumulatorze może padać i wtedy auto stoi niżej 2-3 cm opaść nie opadnie na glebę bo pompa cały czas pompuje i dodatkowo jest zawór |
Autor: | bary123ce [ pt wrz 26, 2008 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli membrana padnie to gaz nad nią nie amortyzuje i nie ma to wpływu na wysokość bo tą przestrzeń wypełnia olej ZH-M ze zbiorniczka. Gruchy mogą być nawet wypełnione w calości przez olej i nie ma prawa wpływać to na wysokość auta. |
Autor: | zegarek [ pt wrz 26, 2008 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
Jest przypadek - Auto niezaładowane stoi dobrze. Po dużym obciążeniu bagażnika, tył lekko siada. Nic nie cieknie, płynu jest wystarczająco. Po miesiącu stania bez włączania silnika, w ogóle się nie opuścił, czyli sądzę, że wszystko jest szczelne jak powinno. Teraz pytanie - może lekko się opuścić przy dużym obciążeniu czy w ogóle i powinien trzymać idealnie poziom niezależnie od obciążenia? A jak nie, to co jest najbardziej prawdopodobne, że padło i jak to zdiagnozować? |
Autor: | jac [ pt wrz 26, 2008 10:05 pm ] |
Tytuł: | |
Jak masz płyn w układzie i nie masz żadnych wycieków to albo pdła ci pompa, albo zawór przelewowy się podwiesił, ale najprawdopodobniej przestawiła lub całkowicie odkręciła ci się dzwigienka regulatora od stabilizatora. A co stuka to najlepiej wjechać na kanał zdjąć plastikową osłonę z wachacza dolnego i sprawdzić mocowanie amora, znam z autopsji przypadek urwania dolnego mocowania od tłoczyska amortyzatora. |
Autor: | kompressor [ pt wrz 26, 2008 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
Napisze CI jak jest w moim aucie Bez znaczenia jak jest obciążony(w granicach przyzwoitości) a wiozłem kiedyś paletę kartonów 300 kilo(jednostkowy przypadek , na co dzień nie robię takich rzeczy bo szkoda auta) to jest na takiej samej wysokości-nivo podniesie /wypoziomuje i tak trzyma, na takiej samej wysokości jak bez obciążenia |
Autor: | bary123ce [ pt wrz 26, 2008 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
zegarek pisze: Jest przypadek - Auto niezaładowane stoi dobrze. Po dużym obciążeniu bagażnika, tył lekko siada. Nic nie cieknie, płynu jest wystarczająco.
Po miesiącu stania bez włączania silnika, w ogóle się nie opuścił, czyli sądzę, że wszystko jest szczelne jak powinno. Teraz pytanie - może lekko się opuścić przy dużym obciążeniu czy w ogóle i powinien trzymać idealnie poziom niezależnie od obciążenia? A jak nie, to co jest najbardziej prawdopodobne, że padło i jak to zdiagnozować? Moim zdaniem powoli kończą Ci się zaworki w regulatorze. Miałem tak w kombi, które nigdy nie było przeciążane, aż dostało raz lawetę i regulator nie wytrzymał. Gdy jest niskie ciśnienie to albo zaworki jeszcze trzymają, albo pompa pracując uzupełnia straty oleju które wracają do zbiornika. Sprawdź czy podczas obciążenia na postoju olej wraca do zbiorniczka, jeśli tak, tzn że puszcza regulator. Ojciec rozbierał regulator i mówił, że raczej nie da rady zregenerować tych zaworków. ![]() |
Autor: | zegarek [ sob wrz 27, 2008 12:03 am ] |
Tytuł: | |
Ok, a regulator gdzie się znajduje? Czy to jest to co zaznaczyłem na czerwono? W EPC nie moge znaleźć numeru tego. ![]() |
Autor: | bary123ce [ sob wrz 27, 2008 12:21 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ok, a regulator gdzie się znajduje?
Czy to jest to co zaznaczyłem na czerwono? Tak. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |