MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 23, 2008 7:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:32 pm
Posty: 70
Witam jak w temacie

Wstepnie jestem umuwiony do mechanika za dwa tygodnie ale moze ktos z Was mnie uswiadomi.
Skrzynia zmienia bardzo ladnie w zakresie 2, 3, 4 biegu natomiast po wlaczeniu recznie na pozycje 2 powinna ruszyc z 1ki i tu pojawia sie problem obroty ida w gore a samochod ledwo co rusza efek jest taki jak bysmy ruszali na sprzegle wcisnietym do polowy. Ten sam efekt mam kiedy nacisne na D dosc szybko wtedy wlaczy 1 ale nic poza obrotami nie przyspiesza, popuszcze gazu wlaczy 2ke iwszystko wraca do normy ??????? Wie ktos z Was co to moze być.

_________________
Cars, Bars and Piano this is life for me


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 8:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
A na wstecznym?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 9:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:32 pm
Posty: 70
Na wstecznym jest wszystko ok.

Dodam ze olej swiezo wymieniony wraz z filtrem.

_________________
Cars, Bars and Piano this is life for me


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 23, 2008 10:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Prawdopodobnie zużyta taśma hamulcowa B2 lub nieszczelność w tłoku B2:
wymienić taśmę, uszczelnić tłok lub przedłużyć trzpień tłoka.

Lub też problem w popękanych sprężynkach płyty sterującej albo zamulonej samej płycie.

Tłok B2 masz z tyłu skrzyni po prawej stronie, można go wyciagnąć bez demontażu skrzyni z auta.

Chyba zacząłbym od samego tłoka (najprostsza robota) później przejrzałbym płytę a na końcu wyciągnąłbym skrzynię z auta.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 2:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Raczej nie B2 bo taśma ta zapieta jest na 1 2 i 3
Na jedynce zapiete jest B2 i OWC czyli One Way Cluth sprzęgło jednokierunkowe po polsku...
Ale OWC trzyma również na wstecznym a ten podobno dziala....

Raczej problem w sterowaniu....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 2:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
hej,
w sprawach technicznych to ci nie doradzę, ale jak nie masz pewności co się dzieje z tą skrzynią, a kojarzę, że jesteś z Poznania, to podjedź do http://teomotors.pl/. Ja kiedyś się udałem do Teodora na małą konsultację, gdy wydawało m się, że jeden bieg przeciąga. Wsiadł, przejechał się, powiedział co i jak, a za diagnozę i poradę nic nie chciał. Nic nie stracisz i fachowiec się wypowie.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 6:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
B2 jest zapięta (tak jak napisałeś) na biegach: 1,2,3, na 1 i R dodatkowo sprzęgło K2 zapina wolne koło (sprzęgło jednokierunkowe) tak więc na 1 biegu używany jest hamulec B2, sprzęgło K2 i sprzęgło jednokierunkowe.

Możemy hipotetycznie założyć nieszczelność w obwodzie B2, na pierwszym biegu auto prawie nie toczy się więc cisnienie oleju pochodzi tylko z pompy napędzanej silnikiem i powiedzmy wtedy B2 nie załącza poprawnie, podczas jazdy rozpędzonym autem dochodzi pompa napędzana wałem wiec większe ciśnienie niweluje nieszczelność i B2 może działać prawidłowo. Z 2 strony mocno zużyta taśma będzie wymagała mocnego wychylenia tłoka a tym samym większego sciśnięcia sprężyny czyli większego ciśnienia oleju do jego zadziałania.

I teraz pytanie do użytkownika: Czy jeśli uda już ci się bujnąć na 1 to ślizga się trochę mniej?

Takie ot moje torie, mam nadzieję że autor po skutecznej naprawie napisze nam o co dokładnie chodziło :)

P.S. tak czy siak szukajcie albo w sterowaniu albo w B2.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 24, 2008 10:13 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Wytarte tarczki 1 -biegu , w tej chwili nie pamiętam ile sztuk wchodzi do tego koszyka ale jutro postaram się sprawdzić ( w pażdzierniku wymieniałem cały komplet )

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 25, 2008 12:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:32 pm
Posty: 70
Do WSR
Faktycznie masz racje jak uda sie z problemem ruszyc to jedzie i efekt slizgania zanika.
Jednak zauwazylem jeszcze jedna rzecz, przy duzych predkosciach np 120km/h wciskam kick down wrzucza 3 i ciagnie do konca ale zmiana biegu przy 5,5 tys idzie mu wolno efekt jest taki jak Bys zmienial bieg wraz z wcisnietym gazem robi sie taka " przegazowka" cos jak w rajdowym samochodzie he he.

Jak mechanik mi sprawdzi co i jak to oczywiscie dam znac chcialem sie Was zapytac co to moze byc i na jakie koszty musze sie nastawic.
Myslalem zeby pojechac do teodormoto ale ufam swojemu mechanikowi i on powinien sobie poradzic. Nowe Ski naprawia i Mle to z tym sobie chyba tez poradzi. Mam nadzieje ..... jak nie to faktycznie do nich sie udam

_________________
Cars, Bars and Piano this is life for me


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 26, 2008 7:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Z tym poślizgiem to może być co innego:
1. Sterowanie
2. Zużyte tarcze sprzęgła K2
3. Nieprawidłowe ciśnienie modulacji.

Najprawdopodobniej masz już mocno zużyte elementy cierne (B2, K1).

Koszty części: komplet tarczek ok 250-300 zł, taśma hamulcowa B2 (tylna) ok 300-400, taśma hamulcowa przednia ok 150 do tego olej filtr, uzczelka pod miskę. Większość o-ringów uszczelniajacych można spokojnie dostać w hurtowniach technicznych także nie ma raczej sensu kupować zestawu uszczelek (ok 350) no chyba że uszkodzone okażą się któreś specjalistyczne pierścienie uszczelniające (ale je najłatwiej uszkodzić podczas montażu ;) ).


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2008 8:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Witajcie, też mam problem z automatem w W126 300SE, dlatego podpinam się pod ten temat. Stara skrzynia ze względu na nagły wyciek w czasie jazdy nie nadawała się do naprawy (stwierdził mechanik). Założyliśmy używkę tylko, że skrzynia nie działa tak płynnie jak stara i doszły inne problemy:
1. biegi zmienia przy około 1800obr/min.
2. szarpie przy zmianie z 3 na 4.
3. szarpie przy zmianie przełożeń za pomocą dźwigni (dużo mniej szarpie gdy z 4biegu redukujemy na 3b przy wciśniętym gazie (na ciągu) i z3biegu na 4 bieg, gdy puścimy gaz – czyli generalnie takl jakbyśmy redukowali za pomoca kik-down. Potwierdza się to właśnie przy redukcji biegów i odwrotnie własnie za pomoca tego urządzenia – jest właściwie ok.
4. Przy dzwigni w położniu 2 auto rusza z jedynki i nie zmienia na 2 bieg.

Może ktoś naprowadzić na dobrą drogę? Czy zmiana przełożeń przy zbyt niskiej prędkości obrotowej silnika może wpływać na szarpanie przy zmianie przełożeń szczególnie z 3 biegu na 4b? Może ktoś zna dobry warsztat zajmujący się automatami w Krakowie, Kielcach, Tarnowie?

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 30, 2008 10:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jeżeli to nie za daleko od Krakowa to zapraszam do Jarosławia, mam tutaj magika od skrzyń, w tym szczególnie od MB.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl