MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gaśnie zawsze w jednym miejscu. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36287 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Candy78 [ ndz wrz 28, 2008 1:27 pm ] |
Tytuł: | Gaśnie zawsze w jednym miejscu. |
Witam. Spod mojego bloku moge wyjechać w 3 kierunkach. tak się dziwnie składa że jadac w jeden z nich , po przejechaniu ok 200-300m na skrzyżowaniu auto gasnie (co drugi przejazd). Jadąc w pozostałe 2 nic się niedzieje ![]() Moja teoria - jest tam jakas żyła wodna / pole magnetyczne ![]() Druga teoria - ponoć sonda lambda zanim zacznie działać musi się rozgrzać i więc skrzynia nie zmienia biegów. Może jadąc powoli nie nagrzewam jej odpowiednio, i gdy chcę ruszyć ze skrzyżowania silnik jeszcze nie wie jak pracować? Dodam że mam nową sonde, sprawdzony przepływomierz, wyregulowany silnik.A, kolega w w201 2.3 1991 ma dokładnie tak samo ![]() |
Autor: | RadMon [ ndz wrz 28, 2008 2:13 pm ] |
Tytuł: | |
po odpaleniu auta odrazu jedziesz czy czekasz troche?? |
Autor: | Candy78 [ ndz wrz 28, 2008 4:24 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli troche poczekam to nie gaśnie. ale wkońcu po to sie kupuje mercedesa żeby nigdy gasł ![]() |
Autor: | czarek12 [ ndz wrz 28, 2008 6:26 pm ] |
Tytuł: | |
Nie rozumiem ,co ma wspólnego sonda lambda do skrzyni biegów ? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Candy78 [ ndz wrz 28, 2008 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
czarek12 pisze: Nie rozumiem ,co ma wspólnego sonda lambda do skrzyni biegów ?
![]() ![]() ![]() ponoć napoczątku skrzynia specjalnie się ociaga ze zmienią biegów (sterowane elektronicznie) tak aby mieć wyższe obroty i sonda sie jak najszybciej nagrzała. |
Autor: | Omen [ ndz wrz 28, 2008 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Candy78 pisze: ponoć napoczątku skrzynia specjalnie się ociaga ze zmienią biegów (sterowane elektronicznie) tak aby mieć wyższe obroty i sonda sie jak najszybciej nagrzała.
Dokładnie tak jest, a konkretnie w celu nagrzania katalizatorów, tak pisze u mnie w instrukcji do W202 |
Autor: | Janfocus [ ndz wrz 28, 2008 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
nie wiem z którego roku jest to 124, ale u mnie skrzynia na zimnym i na ciepłym zmienia tak samo, z resztą lambda potrzebuje nieco czasu na nagrzanie... Proponuje nie jeździć w tym kierunku ![]() |
Autor: | BrunoGiamatti [ ndz wrz 28, 2008 10:27 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: ale u mnie skrzynia na zimnym i na ciepłym zmienia tak samo
a u mnie jak rano odpalam to skrzynia się minimalnie ociąga w porównaniu do tego jak pracuje na rozgrzanym... Ja obstawiam żyłę wodną.... |
Autor: | zegarek [ ndz wrz 28, 2008 11:53 pm ] |
Tytuł: | |
Regulator wolnych obrotów lub sterowanie nim masz skopane. Obroty nie powinny spadać poniżej pewnego minimalnego poziomu. A z tego że spadają i silnik gaśnie wynika, że coś jest nie halo. |
Autor: | kit [ pn wrz 29, 2008 1:10 am ] |
Tytuł: | |
Na zimnym silniku układ wtryskowy powinien wzbogacać mieszankę aż do osiągnięcia pewnej temperatury - można by i to sprawdzić. |
Autor: | Cremek [ pn wrz 29, 2008 7:07 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: nie wiem z którego roku jest to 124, ale u mnie skrzynia na zimnym i na ciepłym zmienia tak samo, z resztą lambda potrzebuje nieco czasu na nagrzanie...
Proponuje nie jeździć w tym kierunku ![]() U mnie przy ruszeniu od razu po odpaleniu na zimnym skrzynia tez przeciaga zmiane do kilkunastu sekund, za to gdy po odpaleniu odczekam minute lub dwie (np. przy okazji czyszczenia szyb zima ![]() |
Autor: | roadrunner [ pn wrz 29, 2008 8:25 am ] |
Tytuł: | |
Candy78 pisze: ponoć napoczątku skrzynia specjalnie się ociaga ze zmienią biegów (sterowane elektronicznie) tak aby mieć wyższe obroty i sonda sie jak najszybciej nagrzała. Jeszcze nie widziałem w124 ze sterowaniem elektronicznym skrzyni. Omen pisze: Dokładnie tak jest, a konkretnie w celu nagrzania katalizatorów, tak pisze u mnie w instrukcji do W202 Tyle że ty masz troszkę inna skrzynie ![]() |
Autor: | Candy78 [ pn wrz 29, 2008 9:50 am ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Jeszcze nie widziałem w124 ze sterowaniem elektronicznym skrzyni.
Ja mam skrzynie 5 biegową, rocznik 1991. Te podobno są sterowane elektronicznie. I różnica w prowadzeniu po odpaleniu na zimno jest odczuwalna - ociaga się ze mnianą biegów. Dzięki za wszystkie opinie - mam kilku podejżanych do sprawdzenia. Przy okazji , jak już tyle mądrych głów sie zebrało to może ktoś mi podpowie w drugiej kwestii - na zimnym silniku zapala ładnie, na ciepłym silniku zapala ładnie, ale na średnio ciepłym (tak po 20-40 min) zapala za 3 razem. (A tak normalnie to chodzi elegancko) Najpierw kręci kręci, zapala i gaśnie. drugi raz zapala-gaśnie, trzeci raz zapala chociaż troche muli i warto mu dodać gazu. Jak jest bardzo zimno to nie ma tych problemów, czasem uruchamiając z dodaniem gazu w odpowiednim momencie zapali za pierwszym razem. moje pomysły to - problem z olejem który ma nieodpowiednią gęstość w pewnej temperarze (nie bierze oleju) -coś powyższych problemów - regulator -ktoś też tu pisał że miał że miał popękane luty w elektronice i w pewnych temperaturach mu nie stykały -zła regulacja , może dostaje za dużo paliwa które zostaje na świecach i po tych 30 min ciężko mu zapalić? |
Autor: | Janfocus [ pn wrz 29, 2008 10:17 am ] |
Tytuł: | |
Candy78 pisze: moje pomysły to - problem z olejem który ma nieodpowiednią gęstość w pewnej temperarze (nie bierze oleju)
odpada... Tu faktycznie coś jest nie tak w średnim zakresie temperatur i to gasnięcie i nie zapalanie. Niestety moga to byc styki regulatorów jak i czujników (te łatwo prysnąć preparatem) i chyba od tego bym zaczął... |
Autor: | ukaniu [ pn wrz 29, 2008 11:32 am ] |
Tytuł: | |
Co do opóźnienia przełączania biegów w 4 biegowych automatach 722 - jest ono realizowane zaworkiem przykręconym z lewj strony skrzyni, koło modulatora. On jest zasilany do czasu osiągnięcia przez silnik pewnej temperatury - dokładnie po to aby szybciej rozgrzały się katalizatory i lambda. Bywały też wersje ze sterowaniem podciśnieniem modulującym. Te ustrojstwa są stosowane zwykle po 89 w autach z CH czy USA-CA. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |