MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 6:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 28, 2008 1:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
Witam.
Spod mojego bloku moge wyjechać w 3 kierunkach. tak się dziwnie składa że jadac w jeden z nich , po przejechaniu ok 200-300m na skrzyżowaniu auto gasnie (co drugi przejazd). Jadąc w pozostałe 2 nic się niedzieje ;) . Ten pechowy kierunek jest gęsto zastawiony autami więc jade powoli, na pozostałych moge się rozpędzić.

Moja teoria - jest tam jakas żyła wodna / pole magnetyczne [zlosnik]

Druga teoria - ponoć sonda lambda zanim zacznie działać musi się rozgrzać i więc skrzynia nie zmienia biegów. Może jadąc powoli nie nagrzewam jej odpowiednio, i gdy chcę ruszyć ze skrzyżowania silnik jeszcze nie wie jak pracować?
Dodam że mam nową sonde, sprawdzony przepływomierz, wyregulowany silnik.A, kolega w w201 2.3 1991 ma dokładnie tak samo
[zlosnik]

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 2:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 06, 2008 9:27 pm
Posty: 79
Numer GG: 3972849
Lokalizacja: Wieluń/Łódź
po odpaleniu auta odrazu jedziesz czy czekasz troche??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 4:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
jeśli troche poczekam to nie gaśnie. ale wkońcu po to sie kupuje mercedesa żeby nigdy gasł ;)

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 6:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Nie rozumiem ,co ma wspólnego sonda lambda do skrzyni biegów ? :o [totalszok] No chyba to co piernik do wiatraka :lol:

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 6:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
czarek12 pisze:
Nie rozumiem ,co ma wspólnego sonda lambda do skrzyni biegów ? :o [totalszok] No chyba to co piernik do wiatraka :lol:


ponoć napoczątku skrzynia specjalnie się ociaga ze zmienią biegów (sterowane elektronicznie) tak aby mieć wyższe obroty i sonda sie jak najszybciej nagrzała.

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 6:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Candy78 pisze:
ponoć napoczątku skrzynia specjalnie się ociaga ze zmienią biegów (sterowane elektronicznie) tak aby mieć wyższe obroty i sonda sie jak najszybciej nagrzała.


Dokładnie tak jest, a konkretnie w celu nagrzania katalizatorów, tak pisze u mnie w instrukcji do W202


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 9:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
nie wiem z którego roku jest to 124, ale u mnie skrzynia na zimnym i na ciepłym zmienia tak samo, z resztą lambda potrzebuje nieco czasu na nagrzanie...

Proponuje nie jeździć w tym kierunku [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 10:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Janfocus pisze:
ale u mnie skrzynia na zimnym i na ciepłym zmienia tak samo

a u mnie jak rano odpalam to skrzynia się minimalnie ociąga w porównaniu do tego jak pracuje na rozgrzanym...
Ja obstawiam żyłę wodną....

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 28, 2008 11:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Regulator wolnych obrotów lub sterowanie nim masz skopane. Obroty nie powinny spadać poniżej pewnego minimalnego poziomu. A z tego że spadają i silnik gaśnie wynika, że coś jest nie halo.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 1:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Na zimnym silniku układ wtryskowy powinien wzbogacać mieszankę aż do osiągnięcia pewnej temperatury - można by i to sprawdzić.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 7:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Janfocus pisze:
nie wiem z którego roku jest to 124, ale u mnie skrzynia na zimnym i na ciepłym zmienia tak samo, z resztą lambda potrzebuje nieco czasu na nagrzanie...

Proponuje nie jeździć w tym kierunku [zlosnik]


U mnie przy ruszeniu od razu po odpaleniu na zimnym skrzynia tez przeciaga zmiane do kilkunastu sekund, za to gdy po odpaleniu odczekam minute lub dwie (np. przy okazji czyszczenia szyb zima :-)) to zmienia normalnie - gdzies czytalem ze tak ma byc ale nie pamietam zrodla - no i u mnie nie gasnie tak jak u kolegi wiec obstawiam regulator obrotow...

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 8:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Candy78 pisze:
ponoć napoczątku skrzynia specjalnie się ociaga ze zmienią biegów (sterowane elektronicznie) tak aby mieć wyższe obroty i sonda sie jak najszybciej nagrzała.


Jeszcze nie widziałem w124 ze sterowaniem elektronicznym skrzyni.

Omen pisze:

Dokładnie tak jest, a konkretnie w celu nagrzania katalizatorów, tak pisze u mnie w instrukcji do W202


Tyle że ty masz troszkę inna skrzynie [zlosnik]

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 9:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
roadrunner pisze:
Jeszcze nie widziałem w124 ze sterowaniem elektronicznym skrzyni.


Ja mam skrzynie 5 biegową, rocznik 1991. Te podobno są sterowane elektronicznie. I różnica w prowadzeniu po odpaleniu na zimno jest odczuwalna - ociaga się ze mnianą biegów. Dzięki za wszystkie opinie - mam kilku podejżanych do sprawdzenia.

Przy okazji , jak już tyle mądrych głów sie zebrało to może ktoś mi podpowie w drugiej kwestii - na zimnym silniku zapala ładnie, na ciepłym silniku zapala ładnie, ale na średnio ciepłym (tak po 20-40 min) zapala za 3 razem. (A tak normalnie to chodzi elegancko)
Najpierw kręci kręci, zapala i gaśnie. drugi raz zapala-gaśnie, trzeci raz zapala chociaż troche muli i warto mu dodać gazu.
Jak jest bardzo zimno to nie ma tych problemów, czasem uruchamiając z dodaniem gazu w odpowiednim momencie zapali za pierwszym razem.

moje pomysły to - problem z olejem który ma nieodpowiednią gęstość w pewnej temperarze (nie bierze oleju)
-coś powyższych problemów - regulator
-ktoś też tu pisał że miał że miał popękane luty w elektronice i w pewnych temperaturach mu nie stykały
-zła regulacja , może dostaje za dużo paliwa które zostaje na świecach i po tych 30 min ciężko mu zapalić?

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 10:17 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Candy78 pisze:
moje pomysły to - problem z olejem który ma nieodpowiednią gęstość w pewnej temperarze (nie bierze oleju)

odpada...

Tu faktycznie coś jest nie tak w średnim zakresie temperatur i to gasnięcie i nie zapalanie. Niestety moga to byc styki regulatorów jak i czujników (te łatwo prysnąć preparatem) i chyba od tego bym zaczął...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 29, 2008 11:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Co do opóźnienia przełączania biegów w 4 biegowych automatach 722 - jest ono realizowane zaworkiem przykręconym z lewj strony skrzyni, koło modulatora. On jest zasilany do czasu osiągnięcia przez silnik pewnej temperatury - dokładnie po to aby szybciej rozgrzały się katalizatory i lambda. Bywały też wersje ze sterowaniem podciśnieniem modulującym. Te ustrojstwa są stosowane zwykle po 89 w autach z CH czy USA-CA.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl