MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Co to jest za tarczą sprzęgłową i dociskiem - zdjęcia
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36328
Strona 1 z 2

Autor:  patryk [ śr paź 01, 2008 2:25 pm ]
Tytuł:  Co to jest za tarczą sprzęgłową i dociskiem - zdjęcia

Witam, zdjąłem skrzynie biegów 5 biegową z silnika 2.5D numer silnika 602 i pierwszy raz widze coś takiego. Zdjąłem dlatego, że przy ruszaniu szarpie. To sprzęgiełko bo jak ruszam tym kołem wydaje mi się, że ono tłumi drgania nie pełni już chyba swojej roli i dlatego szarpie. Ile coś takiego kosztuje ??? Tarcza sprzęgłowa ma 0,9 mm docisk nigdzie nie jest popękany. JAkiej grubości tarcze sprzęgłową można uważać za zużytą??? Szukałem na forum ale nigdzie nie ma ani zdjęć, może było wspomnianie ale nigdzie nie wytłumaczone z"z czym się to je" Dzięki za odp, prosze o konkretne odp bo mi się spieszy , dzięki

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003851.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003853.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003857.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003859.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003860.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003861.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003863.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003864.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 003865.jpg

Autor:  stanleym126 [ czw paź 02, 2008 8:16 pm ]
Tytuł: 

Czy to nie jest sprzęgło dwumasowe.

Autor:  patryk [ czw paź 02, 2008 10:06 pm ]
Tytuł: 

Tak to dwumasówka - jeden wielki szajs !!!! Nie uwieżylibyście mi ile z tym problemów. Nowe koło dwumasowe 1500zł do tego tarcza i wychodzi około 1800zł. Zamiast dalej pakowac się w dwumasówke kupiłem tarcze Valeo 130zł + docisk 70zł i okazało się, że moja stara skrzynia nie będize ponieważ ma za krótki wałek sprzęgłowy i nie będzie miał na czym się wesprzeć - wałek sprzęgłowy w skrzyni do dwumasówki jest krótszy a normalne skrzynie do normalnego sprzęgła z normalnym sprzęgłem i tarczą mają sdłuższy wałek który wspiera się na łożysku. Skrzynie wymieniłem także miałem szczęście. Złożyłem wszystko tylko jest następny problem. Wsiadłem zapaliłem i pojehcałem spróbowac jak to chodzi wszystko i powiem Wam, że nie to auto lepiej przyspiesza i wogóle zrywniejsze jest - to przez to że to całe koło dwumasowe z dociskiem waży okropnie dużo a teraz mam normalne koło zamachowe przez pół lżejsze. Problem polega na tym, że gdy jade i rozpędzam merca i gdy ma duży opór całe auto wibruje i w środku tak dudni tak jest też przy wkładaniu na wyższy biego kiedy silnik ma troche cięzej na wyższym biegu. Gdy jade te 100 120 nic nie wibruje nic nie buczy tak samo jak pusze go na luz nic nie wibruje. NIE ukrywam na wale tam gdzie jest podpora wału z łożyskiem jest duży luz na tym wieloklinie i teraz zrobił się jeszcze troche większy. Prosze pomóżcie mi rozwiązać ten problem bo ja już mam dość ! NIe wiem gdzie szukać skrzynia do kitu tarcza sprzęgłowa ?? MErcedes nasrał tych wymiarów tu flansza 28 w mojej 30 po skó...... robić tysiące różnych wymiarów tak samo z tymi kołami dwumasowymi po co to komu potrzebne? Dziś byłem u kresu cierpliwości, łożysko podporowe wału z gumą jest nowe. Przed zmianą na normalne sprzęgło wał miał luz tam gdzie jest wieloklin ale nic nie wibrowało tylko przy ruszaniu szarpała ta dwumasówka. Prosze jeszce pomóżcie :(

Autor:  kompressor [ czw paź 02, 2008 11:11 pm ]
Tytuł: 

Pewnie to co napisze nie spodoba Ci się ale...
koło dwu masowe jak się przekonałeś jest potrzebne skoro tak to zaprojektował producent a że kosztuje no cóż kupując mercedesa trzeba się z tym liczyć
...i jak się przekonałeś druciarstwo nie jest wskazane

jedz na szrot poszukaj używki jak nie masz kasy na nowe i problem będzie z głowy

Autor:  patryk [ pn paź 06, 2008 9:25 pm ]
Tytuł: 

CZy ktoś wymieniał koło dwumasowe na normalne sprzęgło?? Ja wymieniłem i wibruje mi całe auto przy 60 na każdym biegu. Wymieniłem skrzynie na skrzynie z skrzynie z dłuższym wałkiem aby miałą podparcie na łożysku w wale korbowym, kupiłem nowy dociks 70 zł, kupiłem tarcze sasha 300zł, kupiłem koło zamoachowe na szrocie ale nie wiem czy mi nie dali od 2.0 D jest jakaś róznica poemiędzy 2,5 a 2.0 w kole zamachowym ?? Łożysko dociskowe też jest nowe ale na biegu jałowym jak sobie silnik pracuje słychać że łożysko docuiskowe się tłucze naciskam pedał sprzęgła i cichnie - dziwne to jest bo to już jest 2 nowe łożysko dociskowe i tak samo się tłucze. Samochód zaczyna wibrowac przy 60 na każdym biegu robi się rezonans w środku i wytrzymać się nie da. Poduszki pod silnikiem i skrzyynią są ok były wymieniane w tamtym roku sprzęgiełka na wale i sam wał nie mają luzów zlikwidowałemluz na wale i jest ok. GDy jade i puszce auto na luz wszystko cichnie nie ma rezonansu i wibracjii. W serwisie powiedzieli wymienić tarcze sprzęgłową wymieniłem dalej to samo to już 3 tarcza. POzoostaje albo koło zamachowe albo docisk albo skrzynia ciulowa. NIE amm pojęcia co to może być tak samo Ci w serwisie. Mówili mi że ludzie wymieniaja dwumasówke na normalne sprzęgła i wszystko hula. MOże mi sprzedali ciulowe koło zamachowe lub docisk albo skrzynie . Prosze doradzcie, bo nie wiem co mam już robić. Pytałęm się takiego gościa zreszta mojego immieninika na innym forum bo meiszka w mojej okolicy i mówi, że albo to skrzynia felerna albo koło lub docisk.

Autor:  kompressor [ wt paź 07, 2008 2:23 am ]
Tytuł: 

Wiesz myślę ze numery oe części maja znaczenie
wklep w epc vin i zobacz jakie są prawidłowe i takich szukaj
Ja już kilka razy sparzyłem się na katalogach sachsa, sprzęgło(docisk,tarcza,łożysko) albo było za niskie albo miało niewłaściwą średnicę i kupiłem w końcu luk-a takiego jaki był na pierwszym montażu i wszystko śmiga jak trzeba.
Wibracje mogą być właśnie z powodu niedopasowania elementów plus brak dwu masy
bo wału napędowego przecież nie rozpinałeś?

Autor:  patryk [ wt paź 07, 2008 7:17 am ]
Tytuł: 

Nigdy bym nie zamienił koła dwumasowego na zwykłe sprzęgło ale wszyscy mi doradzali żebym zmienił. Pozatym pytałem się i ludzie wymieniają na zwykłe sprzęgła i nic nie wibruje - cisza w środku. Dzięki za tego sasha

Autor:  ukaniu [ wt paź 07, 2008 10:04 am ]
Tytuł: 

Być może zmieniają, w Polsce panuje tendencja do naprawiania wszystkiego za pomocą sznurka, gwoździa i drutu.

Koło 2 masowe to jest koło z tłumikiem drgań. Nie zdziwił bym się gdyby nie tylko koło zamachowe się różniło ale także i wał - bo ma ine obciążenie na końcu.

Jeśli już masz zwykłe koło zamachowe to musi być od konkretnego identycznego modelu silnika (o ile występowało bez tłumika drgań).
Ale poprawnej pracy takiej jaka być powinna nikt pewnie nie zgawarantuje. Bo niby dlaczego MB wstawił tam takie cudo zwiększajac koszty produkcji?

Autor:  uoncheq [ wt paź 07, 2008 6:40 pm ]
Tytuł: 

kompressor pisze:
Pewnie to co napisze nie spodoba Ci się ale...
koło dwu masowe jak się przekonałeś jest potrzebne skoro tak to zaprojektował producent a że kosztuje no cóż kupując mercedesa trzeba się z tym liczyć


Koło dwumasowe jest z każdym silnikiem Diesla, ostatnio wymieniałem w Oplu Zafirze 2.0DTI. Prawda jest taka, że jak ktos zaoszczędzi w Dieslu na paliwie, to zwróci mu się na częściach. Tylko nie każdy myśli o tym podczas zakupu :) PS. Warto szukać takich rzeczy na szrotach albo także u sprzedawców samochodów spraowadzanych na części (najczęściej z Anglii), kosztują stosunkowo niedużo, ale mogą przejechać kolejne 100kkm lub 100km... :)

Autor:  ryszardon [ śr paź 08, 2008 9:19 am ]
Tytuł: 

Witam.
Rezygnacja z koła dwumasowego jest dość powszechna ze względu na wysoką cenę tego podzespołu.Jeżeli zrezygnowałeś z tego wynalazku to należy zmienić również tarczę sprzęgła z sztywnej na wyposażoną w sprężyny,które będą tłumić drgania.
Pozdrawiam

Autor:  zegarek [ śr paź 08, 2008 9:48 am ]
Tytuł: 

uoncheq pisze:
Koło dwumasowe jest z każdym silnikiem Diesla


Nie. Pierwszy lepszy przykład Audi A4 z silnikiem 1.9 tdi 1Z

Autor:  patryk [ śr paź 08, 2008 10:59 am ]
Tytuł: 

Dziś skończyłem walke z wibracjami. Za wibracje była odpowiedzialna skrzynia biegów - dokładniej wałek zdawczy. Założyłem nową skrzynie i w samochodzie jest cisza pozatym auto szybciej się zbiera i jest bardziej efektowne na drodze.

Autor:  szeryf [ czw paź 09, 2008 9:40 pm ]
Tytuł: 

Przy ruszaniu szarpie bo tarcza jest bez sprezynek(tlumikow) drgan skretnych. Wogole co to za dziwny zestaw? Taki docisk i taka tarcza? To razem nie powinno chodzic bo z czasem pourywasz cos w skrzyni.

Autor:  patryk [ pt paź 10, 2008 6:47 pm ]
Tytuł: 

Wszystko jest wporządku z tą tarczą. Za tłumienie drgań odpowiada koło dwumasowe a nie tarcza ze spręzynami. Jak dla mnie to wielki szajs. Mam do sprzedania docisk, tarcze firmy Sash i skrzynie z krótkim wałkiem do koła dwumasowego. Założyłem teraz normalną tarcze docisk koło zamachowe i skrzynie z długim wałkiem. Samochód jest zrywniejszy ma lepsze przyspieszenie.

Autor:  lojzek [ sob paź 11, 2008 9:37 pm ]
Tytuł: 

Więc jak to jest z tym kołem dwumasowym od którego roku w124 miały koła dwumasowe? Mój ropniak nie ma koła dwumasowegi i jets w nim bardzo duży komfort nic nie drga podczas jazdy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/