MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jak to jest z tymi seriami ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36338
Strona 1 z 1

Autor:  adi [ czw paź 02, 2008 7:14 am ]
Tytuł:  Jak to jest z tymi seriami ?

Hej :)
Ma ktoś jakiś spis / opis czym różnią sie poszczegolne serie W126 ? I jak sie one maja do modeli zza oceanu ?


Pozdrowki ;)

Autor:  Ocet [ czw paź 02, 2008 9:25 am ]
Tytuł: 

tapicerka, lampami, listwami, silnikami.
w pierwszej serii karbowane listwy i silniki 2,8; 3,8; 5,0;
w drugiej 2,6; 4,2; 5,0; 5,6 i nie pasujace do beczki przelaczniki elektryki, inna wiązka do lamp tylnych, gładkie listwy i inne zderzaczki.
w trzeciej fotele szyte a'la sec (nie mylic z qp Anlage), boczki z przeszyciami, czujniki spalania stukowego, lakierowane listwy i zderzaki na kolor budy.
Pewnie cos pominąłem, ale to nie ze złośliwości
W ameryce podobne podziały, jednak jak wiadomo inaczej to wygląda.

Autor:  Sokol [ czw paź 02, 2008 9:47 am ]
Tytuł: 

w drugiej serii były również silniki 3.0 i 3.0 TD oba R6 w pierwszej serii 3.0TD R5

Autor:  Ocet [ czw paź 02, 2008 10:31 am ]
Tytuł: 

Tak, zapomniałem, czegoś mi brakowało. Turbo diesle były na stany, w pierwszej serii 5 cyl, 300SD, w drugiej 6 cyl i długa buda 300SDL, w trzeciej 3 i pół litra, krótka i długa buda, 350SD i 350 SDL...

Autor:  adi [ czw paź 02, 2008 12:17 pm ]
Tytuł: 

Dzieki :)
Czyli wynika z tego ze bede miec serie nr II :)

Autor:  Janfocus [ czw paź 02, 2008 12:43 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
czujniki spalania stukowego

jesli czujnik spalania stukowego oznacza brak korektora oktanowego, to 2seria po 89r werska KAT (może ma to znaczenie że szwajcaria) też nie ma korektora...
Na amerykę nie było 500SE tylko SEL.

Autor:  voytas [ czw paź 02, 2008 7:05 pm ]
Tytuł: 

Tu masz wszystkie silniki montowane w sedanie:
http://w114-115.org.pl/dane/typy.php?id=1227

Nie znajdziesz tam jednak różnic w wyglądzie itp. o których piszą chłopaki wyżej.

Autor:  leggio [ pt paź 03, 2008 3:53 pm ]
Tytuł: 

I seria nie ma katalizatora,sondy lambda oraz elektronicznego wtrysku...to raczej dosyć ważne bo regulator ciśnienia paliwa kosztuje w serwisie około 300zł...natomiast do II serii już jakieś 1300-1500zł...kolega ma dwie 500-ki z I i II serii w drugiej są dwie pompy paliwa a I jedna...lepiej dobrze przemyśleć zakup bo takie autko może okazać się skarbonką.


Ostatnio rozsypał mi się napinacz łańcucha rozrządu...lużny łańcuch uderzył w pokrywę zaworów i zrobił dziurę [zlosnikz] ...koszt ...napinacz i łańcuch jakieś 600zł+olej Mobil 1 5W50 400zł+uszczelki pod głowicę i kolektory dwa komplety prawie 800zł+dekiel jakieś 200zł...oraz zawory+planowanie głowic+laweta+płyn do chłodnicy,razem jakieś 4500.

Trzeba pamiętać że są to już auta które mają parę latek i wszystko się może zepsuć a do S-klasy części zawsze są droższe,chyba że ktoś wstawia używki lub podróbki.

Pozdrawiam i miłej jazdy.

Autor:  Janfocus [ pt paź 03, 2008 4:00 pm ]
Tytuł: 

leggio pisze:
II serii w drugiej są dwie pompy paliwa

a gdzież jest ta druga? :o
Dla mnie 2ga seria ma zaletę w postaci ocynku, a elektronika bywa przydatna :) (chocby do lpg, czy regulacji wtrysku), brak regulacji zaworów, wyższa moc, co do cen częsci, jak 2 seria będzie tak stara jak 1 pewnie i częsci będą w podobnej cenie, a zawsze możemy mieć 10lat młodsze auto, a więc potencjalnie w lepszym stanie...

Autor:  leggio [ pt paź 03, 2008 4:28 pm ]
Tytuł: 

Nie mam pojęcia gdzie jest druga pompa,też się trochę zdziwiłem...kolega ma warsztat na ul.Sołtyka chyba 7 na tyłach stacji paliwa Orlen ul.Obozowa...i ma piękną 500sec..a właśnie jest w trakcie zmiany silnika na 5600,jak będę to się spytam.

Autor:  adi [ pt paź 03, 2008 4:46 pm ]
Tytuł: 

Czyli II seria ma juz ocynk tak? Dobrze wiedziec :)

Autor:  Mirmur [ sob paź 04, 2008 4:28 pm ]
Tytuł: 

leggio pisze:
..kolega ma dwie 500-ki z I i II serii w drugiej są dwie pompy paliwa a I jedna..

Zgadza się.
Janfocus pisze:
a gdzież jest ta druga?

Pompy paliwa są zamocowane jedna obok drugiej i są połączone w układzie paliwowym szeregowo. Nr.5 na rysunku.

Przykładowe W126 500SE I serii do roku 85.
Obrazek
Przykładowe W126 500SE II serii po roku 85.
Obrazek

Pozdrawiam.

Autor:  leggio [ sob paź 04, 2008 6:22 pm ]
Tytuł: 

To jeszcze mam pytanko...mam I serię i kiedyś jak kupiłem to zdjąłem chromy z nadkoli(wiadomo dlaczego)...i lakiernik powiedział mi że jest ocynk :) ?....jeśli nie był robiony seryjnie w 83r,to tak sobie myślę że może któryś z poprzednich właścicieli może podmienił karoserię z II serii??? i polakierował bo auto wygląda jak nowe po 25 latach. Może ktoś kto ma pojęcie i mieszka w Warszawie mógłby to sprawdzić fachowo...chętnie podjadę :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/