MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

peknieta glowica i problemy z chlodzeniem po remonie..
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36344
Strona 1 z 2

Autor:  miś89 [ czw paź 02, 2008 11:59 am ]
Tytuł:  peknieta glowica i problemy z chlodzeniem po remonie..

Witam
jako ze zabralem sie ze ostatnimi czasy puscila mi uszczelka pod glowica zabralem sie za jej wymiane. Po drodze okazalo sie jeszcze ze do wymiany sa piersienie i kilka innych rzeczy. Niestety po sciagnieciu glowicy i oddaniu jej do naprawy okazalo sie ze jest peknieta ;( Gość który mial ja robic powiedzial ze da sie ja pospawac i tu moje pytanie. Czy oplaca sie spawac glowice?? czy moze lepiej szukac jakiejs uzywki?? czy po spawaniu glowica nie bedzie oslabiona?? na alledrogo glowice kosztuja ok 500zl wiec moze lepiej zainwestowac w nowy silnik?? koszt nowego silnika 1000zl.

Pozdrawiam

Autor:  Cremek [ czw paź 02, 2008 1:00 pm ]
Tytuł: 

Ja zawsze wychodze z zalozenia ze lepiej jest naprawic swoje i wiedziec co sie ma nic kupowac drugi silnik ktorego przeciez nie bedziesz w stanie rozebrac przed zaplaceniem zeby sprawdzic czy wszystko jest OK i potem zacznie Ci cos wychodzic bokiem i koszty przewyzsza wartosc auta.

Autor:  miś89 [ czw paź 02, 2008 3:18 pm ]
Tytuł: 

nom w sumie fakt ze swoje to swoje ale troche przerażają mnie koszty... na dzień dzisiejszy mam już do zapłacenia ok 2 000zl
- regeneracja głowicy ze spawaniem 800zl
- komplet uszczelek 220zl
- pierscienie 4x95zl = 380zl
- zdjecie i założenie głowicy 300zl
czyli razem 1700zl
- do tego jeszcze robocizna za wymiane pierscieni
i bóg jeden wie co jeszcze.
Niestety nie pozostaje chyba nic tylko zacisnąć mocno zęby i starać się to jakoś przełknąć.
Mam tylko nadzieje że mi to wszystko nie stanie w gardle. :lol:

Autor:  THC [ czw paź 02, 2008 5:44 pm ]
Tytuł: 

Rób ten co masz.
Ja miałem okazję wymienić silnik na inny z ekstra kompresją itp.
153 kilometry i przeskoczył rozrząd, wtedy naprawiłem swój stary silnik i smiga.

Na szczęście kosztowało mnie to tylko tydzień pracy, innych kosztów nie było, poza olejem płynem i kilkoma uszczelkami.W przypadku tego nieszczęsnego ekstra silnika.
Naprawa starego nie była aż tak droga.

Autor:  Chuck Norris [ pt paź 03, 2008 1:40 am ]
Tytuł: 

a w jakim silniku ci sie to stało???? jakby co mam swój do oddania po remoncie głowicy... chodził ładnie... nic nie pękniete... splanowane śmiga dalej... tzn juz nie bo sie oc skonczylo ale jest do oddania w dobre ręce za cene remontu głowicy...

dopowiem tylko ze remont robilem bo nie chodził na wolnych obrotach na wszytskie gary... niby brak kompresji na jednym garze.... po remoncie dokladnie to samo... co sie okazało????? na 3 chyba garze na kolektorze ssącym jest taki cycek... do sterowania podcisnieniem... oryginalnie powienien byc zaslepiony... u mnie tak guma spadła i żaden powtarzam!!!! żADEN mechanik nie potrafił mi tego namierzyć a ja zarobiłem remont głowicy pojeździłem troche i kupiłem 2,5 D :)

Autor:  miś89 [ czw paź 09, 2008 10:51 am ]
Tytuł: 

witam
dzieki za oferte silnika ale postanowilem wyremontowac swoj, a wlasciwie juz to zrobilem. Pojawily sie niestety nowe problemy np. ogrzewanie w samochodzie dziala non stop tzn niezaleznie od ustawienia temperatury na pokretlach zawsze leci gorace powietrze. :-?
no i pojawil sie jeszcze problem z wentylatorem silnika ten z kolei sie nie wlacza :(
Ma ktos moze jakies doswiadczenia w takich przypadkach??

Autor:  Wit [ czw paź 09, 2008 11:48 am ]
Tytuł: 

Odnośnie ogrzewania: najczęstszą przyczyną jest zawieszenie się elektrozaworków ogrzewania lub padnięcie w nich elektromagnesu, zaśniedziałe i zabrudzone styki w pokrętłach, bezpiecznik.

Odnośnie wentylatora: masz wiatrak na wiskozie? bo może to właśnie to.

Autor:  miś89 [ czw paź 09, 2008 12:02 pm ]
Tytuł: 

hmm ciezko mi dokladnie powiedziec z tego co kojarze to wiatrak zalacza elektromagnes.
co do ogrzewania to postaram sie wyciagnac i poprzeczyszczac te elektrozawory itd.
zaznaczam jeszcze ze przed naprawa samochodu wszystko dzialalo tak jak powinno.

Autor:  THC [ czw paź 09, 2008 12:31 pm ]
Tytuł: 

Wentylator jest załączany elektrycznie.
Nie wiem co podaje prąd ,ale ja zapomniałem podpiąć wtyczkę , i miałem to samo.

Przy pompie wody jest przewód elektryczny i biegnie z boku silnika za aparat zapłonowy , zobacz czy masz podpięty do instalacji elektrycznej rozmieszczonej w okolicach kolektora dolotowego.

Kiedy okaże się , że jest wpięty w instalację to podaj bezpośrednio napięcie na wtyk i zobacz czy magnes styka się z wentylatorem, jeśli nie to uwalony magnes lub brak styku w tym całym mechanizmie między wentylatorem ,a pompą.

Jeśli magnes się ruszy po podaniu napięcia to szukaj dalej, ale tu nie pomogę. Nie wiem skąd bierze się napięcie tam, moze jakiś czujnik temp. bo załączy się zawsze przy tej samej temperaturze.

Autor:  miś89 [ śr paź 29, 2008 12:24 pm ]
Tytuł: 

witam
problem ogrzewania zostal juz rozwiazany wstyd sie przyznać ale okazało się że przepalił się bezpiecznik. Najgorszy problem jest taki, że dlej nie działa wentylator przy chłodicy. Kupiłem już nowy czujnik z aso i dalej nic kończą mi sie już poysły. :-? może macie jakies sugestie??

Autor:  Chuck Norris [ śr paź 29, 2008 1:27 pm ]
Tytuł: 

zależy jaki masz wiatrak!!! jeśli na wiskozie to załącza go temperatura a jeśli jest elektryczny to jakiś elektromagnes... często bywa tak na wiskozie że już nie zaciąga wiskoza i wtedy wiatrak kręci się sam sobie niezależnie od silnika

Autor:  miś89 [ śr paź 29, 2008 3:43 pm ]
Tytuł: 

wiatrak zalacza elektromanes

Autor:  THC [ śr paź 29, 2008 4:01 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
wiatrak zalacza elektromanes



podaj mu prąd na wtyczkę , tą zcarną która odpinana jest za aparatem.
kiedy złączy magnes to drogę od wtyki do niego masz na 100% dobrą, wtedy szukaj dalej.


czaku norisie pewien jesteś ,że 102 latało z wiskozą?

Autor:  miś89 [ śr paź 29, 2008 6:32 pm ]
Tytuł: 

hmm powiem tak myślę, że prąd jest w porządku, a brakuje masy ponieważ jeśli odepnę wtyczkę od czujnika (tego na dole za wiatrakiem) i podam masę na ten kabel to wentylator się załącza. Innymi słowy jeśli podam masę na czujnik za aparatem wentylator się załączy ale będzie chodził non stop.

Autor:  miś89 [ śr lis 05, 2008 9:10 pm ]
Tytuł: 

mam jeszcze jedno pytanie przy jakiej temperaturze powinien wlaczac sie wiatrak?/

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/