MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Dużo pali https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36380 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Mercedes190E [ pt paź 03, 2008 10:51 pm ] |
Tytuł: | Dużo pali |
Mercedes 190E W201 1.8 automat, GAZ dużo pali Od początku niemal pali 18 litrów gazu, w porywach 20. Pomimo wymiany reduktora (nieszczelny) i regulacji to samo.. auto robi głownie krótkie trasy, duzo po miescie ale nie tylko! Rozumiem 13, 14.... ale 18? Teraz sie zastanawiam co by tu... Wymiana filtra powietrza - nic nie dała Przyczyną moze być filtr paliwa prawda? Instalacja gazowa ma oddzielny filtr czy gaz przepływa przez głowny filtr paliwa? Bo jesli ma oddzielny to wymiana głownego nic nie da, a przyznam, że przez moje niedopatrzenie (nie ja jezdze tym autem ale sie o niego troszcze) jest takie ryzyko ze auto od dawna mialo nie ruszany filtr paliwa.... Macie jeszcze jakieś pomysły? Olej jest w miare nowy. Wydech jest nowy bo stary sie rozleciał... |
Autor: | kompressor [ pt paź 03, 2008 11:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Dużo pali |
Mercedes190E pisze: Od początku niemal pali 18 litrów gazu, w porywach 20. Instalacja gazowa ma oddzielny filtr czy gaz przepływa przez głowny filtr paliwa? ... to pięknie się zajmujesz i troszczysz jak gaz płynie przez filtr paliwa ![]() |
Autor: | kielek [ sob paź 04, 2008 12:59 am ] |
Tytuł: | |
gaz ma oddzielny filtr , jak robi bardzo krótkie trasy, to może tyle palić, różnie też bywa ze stylem jazdy kierowcy ![]() |
Autor: | Mercedes190E [ sob paź 04, 2008 12:35 pm ] |
Tytuł: | |
Hmmm mam taki pomysł, wsiąde w auto ja, zatankuje do pełna na stacji X wjade na ekspresówke S1 do cieszyna (okolo 30 km w jedną strone) bede jechac caly czas 90 kmh, jak bede wracać to postaram sie jeszcze troche dobić kilometrów na drodze szybkiego ruchu żeby kilometraż był zbliżony do 100, po czym pojade na tą stacje X i dobije do pełna bedziemy miec pomiar spalania w trasie dobry pomysł? bedzie to trasa 100% bez świateł i skrzyzowan. Wg mnie na bazie tego pomiaru powinnismy okreslic spalanie. przy predkosci 90 wg mnie niepowinien siąpić tego gazu wiecej niz 10-12 litrów a ile wg was powinno wyjśc zeby uznac to za norme? |
Autor: | THC [ sob paź 04, 2008 12:40 pm ] |
Tytuł: | |
Tak jak piszesz to dobry plan. Ale ten pomiar będzie różnił się od spalania na małych trasach z zimnym silnikiem.Moze Ci spali nawet mniej niż 10 litrów. Mi w takich warunkach spala 11,5, a w mieście na 4 km do pracy dobije do 20. Taka 190 powinna spalić maksymalnie nie wiecej jak 15 16 litrów gazu,ale to już z paleniem opon itp. Żeby zejść ze spalaniem po wykluczeniu ciężkiego buta kierowcy ,krótkich tras itp. to najpierw układ zapłonowy w idealnym stanie, szczelny dolot , czysty parownik i szczelna instalacja.Wtedy nie ma siły i spalanie będzie uwarunkowane tylko sposobem użytkowania pojazdu . |
Autor: | Mercedes190E [ sob paź 04, 2008 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
Tzn ten test ma mieć na celu sprawdzenie czy przynajmniej w trasie auto pali odpowiednią ilośc paliwa. samochód zapala od strzału... w ogole to jest kochane autko. jeździ nim mama, a mama jak to mama... styl jazdy specyficzny. Jednak nie ma mowy o szaleniu. Mama jeździ głownie w trybie Economic, chociaż nauczylem ją przelaczyc w tryb standard jak auto zamula. bo czasami pod gorke na economicu auto nie chce zejśc z trójki i zamula na maksa... jednak mam pewne podejrzenia ze moze czasami mama zamula na tym econimicu i stąd te problemy... jednak uwazam ze przy tak spokojnej jezdzie chocby nieekonomicznej to i tak powinien palic mniej niz przy szalenstwach |
Autor: | darasek30 [ sob paź 04, 2008 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego ja miałem ten sam problem na trasie palił 9-10l. a na miescie 18-20 a wine za to ponosił przepływomierz powietrza(WYTARTA KOSTKA CO STERUJE PRZEPŁYWOMIERZEM)A mam pytanie czy na wolnych obrotach nie faluje/??? Walczyłem z tym 9 lat i auto sprzedałem i teraz mam spokój. |
Autor: | Mercedes190E [ sob paź 04, 2008 9:17 pm ] |
Tytuł: | |
Auto faluje tylko na pozycji P (parking) co czasami prowadzi do zgaśnięcia. Jednak na P sie zwykle nie stoi... a co ciekawe na D na postoju nie faluje. Może to dobry trop, w sumie tez o tym myślałem bo mimo że mam diesla to zawsze obijają mi sie o uszy przyczyny duzego spalania bezyniaków takie jak filtry a zaraz potem przepływomierz... To co wymieniać w ciemno? |
Autor: | darasek30 [ sob paź 04, 2008 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
kolego jak faluje na postoju to 100% przepływomierz i dlatego tak dużo pali.ja to 9 lat rozgryzałem .a dostać cały przepływomierz w dobrym stanie to marzenie .kostki sterującej osobno nie kupisz bo tylko w komplecie występuje i kosztuje 1200 w serwisie.W Niemczech podobno w Boschu mozna takie cos kupic ale musisz miec starą na wzór bo się różni parametrami.a jak ja kupisz to pomyślności w ustawianiu |
Autor: | Mercedes190E [ sob paź 11, 2008 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
No więc słuchajcie, mnie przy tym nie było, na nic więc nie nakierowywałem gazownika. Mama byla z autem u gazownika no i on twierdził, analizując całe auto, łącznie ze spalinami itd, że na bank jeden cylinder nie pracuje. Że wibracje, że coś tam, że coś tam. Wsiadłem w auto - auto jak auto, jedzie Teraz pytanie czy raz działa raz nie, czy jak, fakt faktem ze auto czasami zamula pod góre. Poza tym zastanawia mnie jak on to auto badał, skoro na P cały czas faluje. W każdym razie pojechałem autem do dobrego (chyba) serwisu. Mechanik kazał mi zapalić silnik po czym zdejmował fajki ze swiec pokolei. Za każdym razem silnik lepiej lub gorzej reagował, czyli wniosek taki, ze wszystkie gary pracują. Po czym mechanik sie zadumał i stwierdził że szczególnie przy gazie muszą byc dobre swiece i kable i zebym sobie takie kupił. Tylko, ze jak kończył sprawdzać to mnie olśniło zejak idiota zapaliłem auto na benzynie.... no bo zapomniałem go wkręcić na obroty żeby przeszedł na gaz... Potem mu przełączyłem na gaz i od razu zaczał falować i gasł co chwile jak sie puscilo gaz... Ale fakt faktem na benzynie nie falowal. To jest normalne? Gdyby to była wina przepływomierza to na benzynie chyba tez by falował nie? Tak generalnie dlaczego tak jest, że jak stoje w korkach w pozycji D, z wciśniętym hamulcem to nic sie nie dzieje i nic nie faluje (choć obrotomierza nie mam), a wpozycji P od razu azaczyna falowac? Co mam teraz zrobić? upic te kable i świecie? jesli tak to jakie? Czy mam jechac do gazownika bo coś z gazem jednak nie tak? |
Autor: | Mercedes190E [ ndz paź 12, 2008 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
?.. |
Autor: | Wit [ pn paź 13, 2008 10:22 am ] |
Tytuł: | |
Mercedes190E pisze: Mercedes 190E W201 1.8 automat, GAZ dużo pali
Od początku niemal pali 18 litrów gazu, w porywach 20. Powiem ci, że moja 300-tka pali dokładnie tyle samo gazu i też się zastanawiam dlaczego tak dużo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() W sumie też jestem ciekawy co wyjdzie u ciebie, zawsze warto też sprawdzić u siebie. |
Autor: | Mercedes190E [ pn paź 13, 2008 10:25 am ] |
Tytuł: | |
Oczywiście jak zacząłem kombinować to akurat spalanie spadło do 15 litrów w mieście.... Takie życie... Chyba póki co piernicze nie wymieniam ani kabli ani świec, bo to nie są byle pieniadze a nie ma zadnej gwarancji ze bedzie lepiej. Auto nie jeździ duzo wiec jakos to znieśc można. A pieniądze z nieba nie spadają |
Autor: | Janfocus [ pn paź 13, 2008 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
20-22 gazu to pali moje 5.0 w mieście, więc chyba coś nie halo z tą 1.8 w 201... 3.0 to rozumiem bo ma podobnie mocy... |
Autor: | Mercedes190E [ pn paź 13, 2008 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
tyle że to automat |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |