MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 515 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 17, 2007 7:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
witam wszystkich mam okulara 3.0td 177 kucykow i musze miec ten silnik w moim sprinterze co wy na to? Uparłem sie i koniec bo juz od dłuszszego czasu chodzi mi to po głowie bo w koncu ten silnik to marzenie ale moze wy rozwiejecie moje marzenia ale gdyby nawed to mam nadzieje ze dobrze to uzasadnićie. na dzien dzisiejszy wiem na 95% ze ten silnik bedzie pasował na skrzynie biegów sprintera umocowanie raczej tez bo w koncu sprinter ma silnik od okulara 290td lub odwrotnie wiem ze przez szusty cylinder silnik jest dłuszy o ok 9cm ale to moze tez przeskocze bo wydłurze mu przedni gril aby weszły chłodnice potem chce wstawic inny tylni most bo teraz przy 4-tys obrotów w sprinterze jade z predkoscia ok 145km/godz a przy tych samych obrotach w okularze mam równe 200km/godz wiedz przy innym moscie sprinter pomykał by szybciej np ok170km/godz co mi wystarczy a przy tym był by oszczedny i nie stracił by na mocy a o to chodzi .- jak myslicie dam rady albo przesadziłem, Ja widziałem juz np sprintera 400CDi ?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 8:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
nie jestem jakiś estetą ale aż trudno to czytać - ORTOGRAFIA

Zamontowanie innego mostu spowoduje mniejszy moment obrotowy na kołach, i nie będziesz w stanie ruszyć z miejsca załadowanym sprinterem. W210 to masa ok 1,5T, a sprinter to 3T.
Dodaj problemy z ABS, ASD i co tam jeszcze powkładali do MB.
Nie wiem po co tak kombinować?? :roll:
np.Sprinter 313 CDI 2006r jest fabrycznie super - może lepiej kupić inny ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
inny sprinter nie wchodzi w grę bo mój jest w dobrym stanie a jak jest zrobiony to nie jeden by zazdroscił a jesli chodzi o ten momet obrotowy na koła to nie rozumie przesiesz 177kucyków chyba swoje robi teraz na tym moscie przy orginalnych kucykach około 122 sprinter ma swoja moc wiedz chyba mozna go troche obciązyc tymi przełozeniami


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 8:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Cytuj:
inny sprinter nie wchodzi w grę bo mój jest w dobrym stanie a jak jest zrobiony to nie jeden by zazdroscił a jesli chodzi o ten momet obrotowy na koła to nie rozumie przesiesz 177kucyków chyba swoje robi teraz na tym moscie przy orginalnych kucykach około 122 sprinter ma swoja moc wiedz chyba mozna go troche obciązyc tymi przełozeniami

Tego się czytać nie da.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
nie jest moją dobrą stroną ortografia ale mam dobre intęcje wiedz odpusc prosze jestesmy tylko ludzmi poradz cos bo dobrze mówisz o ABS i itp to ważne sprawy a o takie sie obawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 9:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jeśli uda Ci się znaleźć most o takim samym przełożeniu jak w oczaku,to sprinter będzie miał układ napedowy od oczaka,raczej lzejszego.
Musisz obliczyć jakie przełożenie wykorzysta 177 koni i jednocześnie będzie zdolne do normalnej jazdy z ładunkiem itp.
Może się to uda,próbuj.Jednocześnie kiedy wszystko będzie dobrze obliczone i zamontowane ,pozostaje kwestia systemów bezpieczeństwa.
Jakies przekładki czy kombinowanie przy abs czy esp to raczej cięzka sprawa .No i na koniec zawieszenie,170 km\h autem w takim kształcie,potem jeszcze hamulce i kupa innych pierdół ,które wyjdą po drodze.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 9:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
Racja wiadome sprinter jest podatny na podmuchy ok ale czasami przy pogodzie bezwietrznej dało by radę jechac z tą prędkoscia tym bardziej załadowany ale to taz jeszcze nie powiedzane że zawsze sie bedzie kożystac z tej prędkosci powiedzmy dobrze miesdz taki zapas , zawieszenie bym zosyawił w spokoju chyba da rady a minjimalne przełozenie nie powinno stawiac problemu chodzi o moc aby sprinter nie zdychał pod górke a chciasz utrzymywał swoja prędkosc przynajmniej tak mi sie wydaje ,wiem że to trudny temat ale czasami ludzie piszą o głupotach a ja naprawdę chcę tego dokonac ma trochę kasy a i dużo determinacji w trym temacie okaże sie jak poważnie ludzie kochają MB i znają tę markę bo ja sam miałę z 25 samochodów ale merc to rewelacjia


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 9:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
osobiście zamontowanie innego dużego silnika - mija się z celem!
Ty potrzebujesz innej skrzyni biegów a nie mocnego silnika!!
jak piszesz że 177KM ( nie nawidze okreslenia "kuce", kuce sa w dresowozach!!! jak masz Merca to zapamiętaj to raz na zawsze, lub zmien samochód! ) Ci w pełni wystarcza, a w pierwszym poście że chcesz cos mocniejszego... więc jakaś niekonsekwencja się tutaj pojawia.
Jak ten obecny silnik jest OK, a tylko ma za niska prędkośc max, to zmień skrzynie biegów, aby była inaczej zestopniowana, i na pierwszych biegach będziesz miał dobre przełożenie i duży moment, a przy dużych prędkościach na V biegu będzie szybki.

Sory ale ja taki pomysł skazuje na niepowodzenie, ponieważ:
-jesteś niekonsekwentny w tym czego oczekujesz
- nie masz odpowiedniej wiedzy
- jak masz zainwestować tyle kasy - kup cos innego, np nowego MB
- samochód jest przystosowany do osiagów, a rozpędzanie sprintera o aerodynamice szafy rozpędzony do 180km/h to jest niebezpieczne nie tylko dla Ciebie ( ale to będziesz sam sobie winien) ale dla innych, w zasadzie przedewszystkim dla innych!!
- Systemy bezpieczeństwa sa zaprojektowane do danej konfiguracji samochodu, Zawieszenie, układ hamulcowy - sa wzmocnione, przeprojektowane, zmianiona charakterystyka
- jeśli czujniki ABS sa przy kołach a nie przy moście, to może się to udac z punktu widzenia elektronicznego, tylko rozmiar kół musi być taki sam.
Jeśli masz ASD - to musisz o tym pomysleć, bo pomijając podłączenie oleju, to jednak inne tarcie może powodować pojawianie sie błędów.
-Elektryka i osprzęt jest inna w komorze silnika
- inne sterowniki, czyjniki
- i mase innych głupich kłopotów które pojawiają sie przy przerabianiu samochodu
- przełożenie silnika z tego samego samochodu (model) i typu ale z innego rocznika może już byc wyzwaniem i czasami okazuje sie niewykonalne lub finansowo nieuzasadnione np M104 z W124 i M104 z W210 - ten sam silnik a komputery zupełnei inne, a co za tym idzie osprzęt i czujniki (np zdublowanie czujników). Szczególnie to odczuwają posiadacze M104 z W124 gdyż w razie awari komputera ( częste!) od W210 nie pasuje od W140 nie pasuje, trzeba szukac W124 Eklasy żeby pasował :evil:


Jezdziłem dużo Sprinterem nowym 313CDi z 2006r był boski!! Vmax bardzo wysoka, a i dynamika OK, samochód na maxa załadowany + przyczepa tez pełna a jeżdził jak osobówka. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> PISZ POPRAWNIE !!
MY NIE MAMY ZAMIARU DOMYŚLAĆ SIĘ CO MASZ NA MYŚLI- TO TY PYTASZ , WIĘC TROCHE KULTURY OD CIEBIE CHYBA MOŻNA WYMAGAĆ.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
to było dobre - masz dużo racji ja to wszystko biorę pod uwagę bezpieczęstwo itp może nie wspomniałem ale silnik ten (wiadomo) muszę przełożyc razem z komputerem i wiąską elektryczną oraz wszystkie czujniki itp od okulara wiedz chyba musi to zadziałać , dzis juz nie mam czasu ale wstawie fotki mojego sprintera to zrozumiecie że za duzo w niego zainwestowałem aby myslec o innym nowszym a nie o tej przeróbce ,chodzi może głównie o moc która by sie przydała w wielu warunkach a sam już kiedys przerobiłem z pomocą mechanika i elektronika mój wówczas samochód marki WV Caravella z silnika 102KM na 150KM i udło się wszystko a nie pytaj jaka była różnica niebo w gębie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 10:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
twoj silnik ma około 130 KM-jedz na chip tunnig i bedzi espokojnie 160 KM-wtedy bedzie praktycznie to samo co w 300TD a pozostanie oryginalny motor-wtedy poszukaj najszybszego mostu i problem z bani-ale ja bym ni c nieruszał.140 Km/h w starym sprinterze to az za szybko-on nie jest dostosowany do szybkosci typu 170-180

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 10:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Kup sobie sprinterka z 2,7 cdi, doloz chip i bedziesz miec ponad 180KM. Ja jechalem prawie 200konna caravellka, to doslownie glowe urywalo.
A wracajac do tematu to IMO nic ciekawego nie wyrzezbisz, tak jak to sobie wyobraziles, a jedynie sie nameczysz i wydasz sporo pieniazkow. Taki swap w sprinterze wydaje mi sie troche bezcelowy.. Masz normalnie dostepny seryjny model, ktory po lekkim podkreceniu na prawde bedzie szybki, nawet seryjny spokojnie wyciaga 160km/h (316). Do takiego modelu nie dolozysz wiecej, niz bys wydal na te przerobki o ktorych mowisz.

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
no tak nowszy sprinter np 160Km to super sprawa ale pozostaję wierny starym silniką bo chodzi mi o brudne paliwo którego one nie trawią chodz staram się tankowac jak najlepsze paliwo tak ogólnie to mam sprintera max przerobionego z dostawczaka ale włożyłem w niego wiedzej niz jest wart wiedz sam sie sapedziłem w ciemy kąt i juz nie mam wyboru (musze jutro wstawidz fotki bo nie zrozumiecie dlaczego) teraz juz pomocy bo i tak nie odpuszcze a tak ogólnie to poprostu juz dawno nie odzyskam tej kasy co wsadziłem np nowe siedzenia wszystkie z podłokietnikami na zamówieni łóżko dwu osobowe do spania kabina w skóże dwie navigacje jedan jaszcze starego typu dróga nowa dwa monitory założyłem klimę webasto ciemne szyby dvd mp3 suforfer zmacniacze, specjalne podswietlenia do czytania prasy i cuda na kijiu mi szkoda to przepascic bo tego nie odzyskam musze dać rady


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
ja bym się pobawił, wszystko pasuje, czujniki te same, tylko kable od pompy wtryskowej, troszke nizsze przełożenie mostu i ładnie pojedzie... ale ja bym zostawił ten most co jest... ale by miał odejście!!!

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 11:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 3:20 pm
Posty: 95
no tak z tym starym mostem to mozenie będzie miał odejscia ale spewnoscia bedzie bardzo mocny (dwie lawety na raz) ale chodzi o to że wówczas aby jechac te wsponmiałe 145km/godz to bedę dalej miał 4tys obrotów na obrotomierzu a wówczas spali mi około 14,5 litra bo tyle mi pali okular przy 200km/godz a wówczas własnie ma 4-tys obrotów więdz chyba czeba mu trochę zmienić obroty po przeż zmianęn tylniego mostu aby np przy 3.300tys obrotów mógł jechać około 170km/godz a spalałby około 11.5litra paliwa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 11:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
homer pisze:
np przy 3.300tys obrotów mógł jechać około 170km/godz a spalałby około 11.5litra paliwa


Praw fizyki nie oszukasz, oporu powietrza tez nie :) No ale chociaz ladnie na papierze to wszystko wyglada. Same obliczenia nic nie dadza, no moze oprocz pewnego wyobrazenia jak to by mialo mniej wiecej wygladac. No ale powodzenia w pracach, skoro jestes juz zdecydowany. ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 222 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 515 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl