MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zalewany bagażnik
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36471
Strona 1 z 1

Autor:  Mercedes190E [ śr paź 08, 2008 6:45 pm ]
Tytuł:  Zalewany bagażnik

Witam

Mercedes W201 190 91r.

Woda dostaje sie do bagaznika...

Czasami po otwarciu bagażnika, z klapy w dół prosto do wnętrza bagaznika zlewa sie z pól litra wody :o :o :o

Teraz pytanie jak sie ona dostaje?
Są właściwie dwie drogi, albo zza szyby, albo od tylnego zderzaka (od dołu) że niby by sie sam zachlapywał... ale coś nie wydaje mi sie bo woda ktora sie zlewa jest czysta.

Czyli co? Uszczelka bagażnika od strony szyby nie przylega?
Można kupić taką nową, czy dopasowuje sie jakąs uniwersalna?

P.S Pytanie 2 dla ambitnych ;-)


Ponieważ Mercedesik jest poniekad bajerancko wyposażony (jak każdy) pod kątem "świecidełek", a chodzi mi między innymi o czujnik poziomu płynu spryskiwaczy i płynu chłodzącego.

teraz 2 pytania.
Czy te czujniki mają po tylu latach prawo dzialać?
Oczywiście na desce sie nic nie świeci.

Jeśli chodzi o zbiornik płynu do spryskiwaczy sprawa jest prosta - jeden drucik sie urwał od czujnika. Można przylutować

Z czujnikiem płynu cieczy chłodzącej jest wiekszy problem, bo czujnik jaki jest sami wiecie. Teraz pytanie co zrobić żeby go zreanimowac?
Wykręca sie go jakoś, przeczyszcza?
Może warto wstawić nowy?

Jeszcze jedno pytanie, te kontrolki sie wyświetlają tylko przy zaplonie na zgaszonym silniku, czy w czasie jazdy na przykład tez?


edit. jak w ogóle sprawdzić czy cala instalacja działa? innymi słowy czy po wymianie czujnikow nie okaze sie ze np żarówki w desce nie działają, albo gdzies na kablach..

można jakoś wywołać te sygnały?

Autor:  ukaniu [ śr paź 08, 2008 7:11 pm ]
Tytuł: 

Kontrolki świecą się wszystkie po przekręceniu kluczyka (uruchomienie kontrolek następuje przez instalację alternatora) i potem podczas pracy silnika jeśli sygnalizują błąd.
Czujnik cieczy chłodzącej kosztuje koło 20zł, wymienia się na nowy bo gnije.
Woda w klapie dostaje się najczęściej dziurą zamka. Jak nie jest drozny odpływ to stoi w klapie. Po lewej na dole jest otwor - wyjmij gumowy korek albo zrób w nim dziurkę

Autor:  Mercedes190E [ śr paź 08, 2008 7:48 pm ]
Tytuł: 

No więc te kontrolki nie świecą sie po przekręceniu kluczyka.
Okey a jak sie ten czujnik wyciąga?

I gdzie po lewej na dole jest ten korek?
na dole czego?

Soryy ale nie mam mozliwosci teraz podejśc do auta a jak znam życie jak bede przy aucie to nie bede mogl znalezc tego korka

Autor:  ukaniu [ śr paź 08, 2008 9:27 pm ]
Tytuł: 

Znaczy, że są spalone żaróweczki - trzeba wyjąć licznik i wymienić.
Czujnik - trzeba wyjąć metalowy cybant zabezpieczający - delikatnie aby nie połamać zbiornika i powinien wyjść czujnik z uszczelkami.

W klapie na dole pod zamkiem po lewej stronie, po drugiej stronie jak jest ta plastikowa listwa. Widać to z wierzchu.

Autor:  Mercedes190E [ sob paź 11, 2008 10:20 pm ]
Tytuł: 

Jednak sie świecą kontrolki przy zapłonie. Czyli teoretycznie jak wstawie nowe czujniki bedzie cacy?

Autor:  Marcin 124 [ czw lis 12, 2009 12:43 pm ]
Tytuł: 

Witam. Nie tworzac nowego tematu, napisze tutaj. W124, 250D. Problem jest taki, ze w bagazniku sa niewielkie ilosci wody. Ogladalem co sie da w bagazniku, uszczelki itp. Nic nie znalazlem. Dodam, ze woda jest w kole zapasowym i tak jakby pod zamkiem tylnym (uszczelke wymienilem). Mozna tez troszke wody zobaczyc w tylnych kloszach od swiatel. Dodam, ze nie sa to znacze ilosci wody, ale mimo wszystko denerwuje to. Co byscie doradzili sprawdzic, bo juz naprawde nie mam pojecia skad ta woda? Moze jakies przelewy czy cos takiego jest zapchane?;/

Autor:  BrunoGiamatti [ czw lis 12, 2009 1:18 pm ]
Tytuł: 

1. lampy muszą mieć jakąś nieszczelność ;)
2. ja mam dziurkę w gumorym korku zatykającym właśnie w przedziale kołą zapasowego i przez niego mi sie dostaje troch wody w to miejsce ( + mam w jednym miejscu pękniętą uszczelkę bagaźnika.. jak leci woda pod cisnieniem to tam się też wciska). Mam nadzieje, że to coś pomoże.
Czujnik od płynu chłodniczego też niedawno wymieniałem ;) bo pokazywał jakieś bzdury. Zapodałem używkę, która kosztowała mnie 0zł i jest teraz pięknie. Procedura wygląda dokładnie tak jak pisze Ukaniu.
pzdr

Autor:  Marcin 124 [ pt lis 13, 2009 2:32 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Woda w klapie dostaje się najczęściej dziurą zamka. Jak nie jest drozny odpływ to stoi w klapie. Po lewej na dole jest otwor - wyjmij gumowy korek albo zrób w nim dziurkę

Uszczelke w zamku wymienilem to zobacze jak to bedzie wygladac po obfitych opadach. Natomiast nadal nie wiem gdzie jest ten gumowy korek? Chodzi o ten korek w kole zapasowym?
BrunoGiamatti pisze:
1. lampy muszą mieć jakąś nieszczelność

Sprawdzalem lampy, wyjmowalem uszczelki i tutaj jest wszystko ok
BrunoGiamatti pisze:
2. ja mam dziurkę w gumorym korku zatykającym właśnie w przedziale kołą zapasowego i przez niego mi sie dostaje troch wody w to miejsce

Czyli co przez ten korek w kole zapasowym moze woda sie dostawac? Przeciez on jest chyba po to, zeby tamtedy odplywala ewentualnie zgromadzona woda w kole?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/