MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

w 124 koło dwumasowe wymiana czy regeneracja
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36473
Strona 1 z 2

Autor:  grzechch [ śr paź 08, 2008 8:13 pm ]
Tytuł:  w 124 koło dwumasowe wymiana czy regeneracja

Witam. Oczekuję Waszych opinii w następującej sprawie. Czy uszkodzone koło dwumasowe w W 124 300 D 24V wymienić na nowe- koszt gdzieś ok. 1700 zł czy regenerować. Jeżeli regenerować to może macie jakieś doświadczenia w tym temacie. Może możecie polecić jakieś warsztaty, które regenerują naprawdę dobrze. Pozdrawiam.

Autor:  patryk [ śr paź 08, 2008 8:48 pm ]
Tytuł: 

W tamtym tygodniu wysiadło mi koło dwumasowe w MErcedes w124 2.5D. Pojechałem do serwisu i przekonywali mnie, że wszyscy wymieniają koło dwumasowe na normalne sprzęgła. Ja miałem troche problemów z tym ponieważ kupiłem normalne sprzęgło docisk i koło zamachowe oraz skrzynie biegów z dłuższym wałkiem i po złożeniu przy 60 km/h wszystko wibrowało w środku- dziś wymieniłem skrzynie biegów na inną i wszystko świetnie chodzi. W tamtej skrzyni wałek zdawczy jest siadnięty i on powodował wibracje. Dziś w samochodzioe jest cicho z dodatkowych plusów to to, że auto jest zrywniejsze (zwykłe koło zamachowe waży dużo mniej niż dwumasówka). Ze szrotu nie opłąca się kupowac bo nie wiadomo ile pochodzi to samo z regeneracją - przejechałem się już na regenerowanym siodle do ciągnika siodłowego. NIe jestem pewien ale koło dwumasowego nie da się zregenerowac - chyba. Ja jestem zadowolony z normalnego sprzęgła.

Autor:  paka221 [ sob lis 01, 2008 5:56 pm ]
Tytuł: 

czyli co z tym wałkiem że wibrowało autem.

Autor:  patryk [ ndz lis 02, 2008 9:32 am ]
Tytuł: 

wymieniłem skrzynie i był spokój, po tej wymianie jeżdziłem dośc sporo mercedesem i buczenie się odnowiło. Podniosłem cały tył na kanale, zaciągnąłem troche ręcznego i ojciec dodawał gazu a ja spuściłem się w kanał poraz chyba 20 i słuchałem co wibruje. Doszedłem do wniosku, że przy dodawaniu gazu przy obciążeniu zrywa mostem bo ma za duże luzy gdzieś tam w środku. Kupiłem most od gościa zresztą na innym forum pytał użytkowników o mój przypadek bo już nie wiadomo co było. Założyłęm most kupiłem też wszystkie nowe gumy na których wisi most i mam teraz spokój. Wydaje mi się, że jak się zmienia dwumasówke na nnormalne sprzęgło wał most musi byc w idealnym stanie, bo silnik z dwumasówką jest ospały i dwumasówka amortyzuje przekazanie napędu na wał i most a co za tym idzie luzy nie dają o sobie tak bardzo znać. Gdy złozyłem normalne sprzęło widze że silnik wkeca się szybciej na obroty i wał i m ost dostają teraz szybsze sztosy więc jak u mnie były luzy dawały o sobie znać bo normalna tarcza sprzęgłowa nie tłumi tak tego przekazania napędu. PAKA221 widze, że tez masz 2,5 bez dwumasówki bo przed rokiem 1990, wibruje ci coś?? NA biegu jałowym jak stoisz w miejscu tłucze Ci się skrzynia biegów ? bo ja miałęm 2 skrzynie biegów i obie się tłukły teraz mam 3 i ta się nie tłucze. TAmte się tak tłukły, że swoich myśli nie słyszałem a jak wysprzęgliłem to była cisza.

Autor:  paka221 [ ndz lis 02, 2008 4:41 pm ]
Tytuł: 

ja mam sprzęgło dwumasowe chyba bo po co tarcza ma te sprężyny i sprzęgiełko w środku.
zwykłe sprzęgła mają tarczę sztywną chyba.
sam już nie wiem.
ale buczy i wkurza mnie to

Autor:  patryk [ ndz lis 02, 2008 6:13 pm ]
Tytuł: 

napisałeś odwrotnie. gdy jest koło dwumasowe tarcza sprzęgłowa nie ma sprężyn jest sztywna - mam taką do sprzedania grubośc 9mm czyli nowa. JAk nie ma dwumasówki to tarcza sprzęgłowa ma spręzyny bo wtedy tarcza amortyzuje przeniesienie napędu. Zwykłą tarcze do 2,5D ze spręzynami też mam do sprzedania firmy Sash wyciągnięta z pudełka kupiłem ją po to żeby wsadzić ją do mojej mercedes ale okazało się, niestety że mam koło dwumasowe- a w sklepie nie chcieli mi jej przyjąć. Buczy Ci odkąd kupiłeś Mercedesa ?? CZy buczy od pewniego czasu. Buczy przy dodawaniu gazu czy w innych sytuacjach też?? Pozdrawiam

Autor:  TReneR [ pn lis 03, 2008 4:21 pm ]
Tytuł: 

Zwykle pada lozysko w kole zamachowym, wymiana/reganeracja chyba nie jest az tak kosztowna (w zasadzie oprocz tego lozyska i sprezynek to nie ma co tam sie uszkodzic).

ps. http://www.motofocus.pl/artdodatki/1125 ... 5Sachs.wmv

Autor:  paka221 [ pn lis 03, 2008 5:43 pm ]
Tytuł: 

buczy od kąd kupiłem i nie mogę znależć przyczyny.
wymieniłem już prawie wszystko oprócz półosi które mają troszke luzy.

Autor:  patryk [ pn lis 03, 2008 7:48 pm ]
Tytuł: 

sprawdzałęś ty;lno most czy ma luzy ?? sprawdż tez tulejki gumowe na których mocowany jest most. Kiedy Ci to buczy przy dodawaniu gazu ???? A jak jedziesz na wstecznym i dodasz mu gazu buczy ??

Autor:  grzechch [ czw lis 06, 2008 1:54 pm ]
Tytuł: 

Panowie kruca wy mi tu o brzęczeniu a co z moim tematem.

Autor:  TReneR [ czw lis 06, 2008 2:30 pm ]
Tytuł: 

Ja juz sie wypowiedzialem - regenerowac. Przrobke na strara skrzynie odradzam - bedziesz wiecznie niezadowolony i co chwile bedziesz cos poprawial.
Poszukaj lepiej w okolicy kogos kto kola zamachowe regeneruje i dowiedz sie jakie to koszta.
http://www.allegro.pl/item457071267_nap ... owych.html

Autor:  paka221 [ czw lis 06, 2008 7:36 pm ]
Tytuł: 

tulejki wszystkie nowe most bez luzów tylko półosie mają troche.

Autor:  grzechch [ czw maja 21, 2009 10:27 pm ]
Tytuł: 

Koło dwumasowe zregenerowane. Gwarancja rok. Chodzi ok.

Autor:  roadrunner [ czw maja 21, 2009 10:30 pm ]
Tytuł: 

patryk pisze:
ojciec dodawał gazu a ja spuściłem się w kanał poraz chyba 20


[zlosnik]

patryk pisze:
zaciągnąłem troche ręcznego



[zlosnik]

Autor:  SEC śLICZNOTKA [ czw maja 21, 2009 11:20 pm ]
Tytuł: 

roadrunner pisze:
patryk pisze:
ojciec dodawał gazu a ja spuściłem się w kanał poraz chyba 20


[zlosnik]

patryk pisze:
zaciągnąłem troche ręcznego



[zlosnik]


Nie zły wynik, gratuluje, 20 razy.... :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/