Janfocus pisze:
georem pisze:
.:SPEEDYRIDER:. napisał:
ET - 45
a to 45 to jest + czy - ?
Plus na pewno, kiedy ostatni raz widziałeś choćby nawet w ogłoszeniu ujemne ET?
Ja widziałem przy felgach zamontowanych w secu po tuningu firmy Koenig .
Felgi szerokości 13 cali na 15 cali średnicy miały ujemne ET ,rant takiej felgi ma nawet 30 centymetrów..
Ale to raczej ekstremalny tjun z lat 80-tych.
Ujemne et to duża rzadkość, teoretycznie jeżeli penta ma 9 cali i et 11 , to przy 7 calach musiałaby mieć ujemne żeby tak samo wpasowywać się we wnęki kół.
Niskie ET jest właśnie przy felgach przeznaczonych to takiego auta jak 126, gdzie rozstaw kół jest dużo mniejszy od szerokości samochodu.
W 124 i 201 jest na odwrót. <br>
Dodano po 10 minutach.:<br>
georem pisze:
stanleym126 pisze:
.:SPEEDYRIDER:. pisze:
ET - 45
W 126 ET wynosi 25,a więc za duża jest różnica wynosząca 24 mm na jedną stronę.
A jak Ci wyszło 45mm - 25mm = 24mm
Czy nie tak się to oblicza?
Nie tak.
Prawidłowe ET felgi do 126 to 25mm, podana felga ma ich 45, także będzie chowała się o 20 mm głębiej i oprze się na jakimś drążku czy innym elemencie .
Ty odjąłeś od Et podanej felgi , ET felgi od 126 , to ma się nijak do problemu dopasowania takich felg.
Tu potrzeba dystansów o grubości wspomnianych 20mm.żeby odsadzić obręcz od zawieszenia,ale przy cenie dystansów i śrub do nich cała akcja jest nie opłacalna, mając nawet stalówki ET 45 które i tak nie mają fajnie wyglądającego rantu jak jest w przypadku stalowych felg z 126 i ET 25.
Et 45 to z czego te felgi?