MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 6:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 13, 2008 6:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
witam .posiadam w124 2.5d 93r .mam pytanie czy ten merc ma kolo dwumasowe?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 7:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
Tak masz koło dwumasowe - niestety. Sypie się jakie są objawy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 13, 2008 8:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
ewidentnie cos jest luzne w sprzedle przy ruszaniu i redukcji biegow slychac pukniecie i przy gaszeniu auta slychac jak tam cos sie tlucze.niewiem czy to to kolo czy cos innego :cry:


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 8:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
Jeszcze raz, przy ruszaniu z miejsca szarpie Ci samochodem ?? A jak zapalasz samochód np. rano to przez chwile nierówno pracuje? A gdy pojeżdzisz dłużej i silnik osiągnie te 80 stopni dalej szarpie przy ruszaniu ?? JA miałem takie objawy jak wyżej przy rozgrzanym silniku nie szarpało - u mnie koło dwumasowe rozsypało się. Pytam bo może CI stukać wał lub półośka napisz dokładniej jakie są objawy. Jeśli już zdecydujesz się zdjąc skrzynie i spojżysz na koło dwumasowe i chwycisz za nie spróbuj poruszać w prawo i lewo i popatrz ile luzu ma w p[rawo i lewo. U mnie chodziło w każdą strone po 5 cm. Dobre koło dwumasowe drgnie w jedną strone tylko odrobine.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 3:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
a wiec tak . wał,polosie, most,wszelkie poduszki sa ok. puka ewidentnie z okolic sprzegla. puka bardziej przy zmianie biegow i redukcji przy ruszaniu praktycznie wcale nie puka. dochodzi takze wycie przy okolo 2tys obrotow rowniez z okolic sprzegla, i tak jak pisalem wczesniej przy gaszeniu auta slychac ze cos tam jest luzne jakby metal o metal sie tlukl.. aha szarpanie jest sporadyczne i niezbyt mocne.. rano przy odpalaniu silnik pracuje rowniutko..


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 8:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
To nie koło dwumasowe, może wałek sprzęgłowy. A jak samochód chodzi na biegu jałowym nie słychać jakiegoś chrobolenia ze skrzynii które milknie po wciśnięciu pedału sprzęgła lub przy próbie zmiany biegu bez sprzęgła - tak na wyczucie kierować dżwignie zmainy biegów w strone jedynki aż poczujesz opór.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 14, 2008 8:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
no w sumie tak na biegu jalowym troche szumi po wcisnieciu sprzegla milknie.myslalem ze to lozysko wyciskowe.. czy po wyjeciu skrzyni (bez jej rozbierania)da sie zdiagnozowac ze to ten walek broi?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 9:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
Zrób jeszce tak: zapal silnik zamknij drzwi i słuchaj jak się tłucze i spróbuj bez wciskania sprzęgła wrzucać pierwszy lub drugi bieg do tego momentu aż poczujesz opór i wtedy słuchaj czy chrobolenie umilknie czy nie. JEśli umilknie tzn. że coś ze skrzynią. Łozysko wysickowe tłucze się przy wciśnięciu pedału sprzęgła (łożysko dochodzi do wycisku - wtedy pracuje i słychać szum) Więc to nie łożysko wyciskowe. Sprawdzałeś olej w skrzynii ?? Po zdjęciu skrzynii łapiesz za ten wałek skrzynii od strony silnika i ciągniesz na dół i w góre i oceniasz czy jest duży luz czy nie. Najpierw sprawdź olej w skrzynii, i jak masz jakiegoś dobrego mechanika skonsultuj się z nim. Osobiście bardziej obracam się w mechanice ciężarowych. Ja po przejściach z dwumasówką ściągałem skrzynie 6 razy było 2 dni spokoju i dalej coś wibruje.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 11:25 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
doradzał ci ten co miał ten sam problem... nawymieniał i dał za wygraną... no nic tylko jego słuchać!!!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 15, 2008 2:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
olej jest na bank.. no nic pozostaje wyjac skrzynie,bez tego sie nie obejdzie. niewiem kiedy sie za to zabiore chyba po 1 listopadzie dopiero :oops: .. mysle ze do tego czasu nic sie nie rozleci.. Dam znac co i jak . Dzieki i pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 5:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 31, 2005 8:35 pm
Posty: 87
Zanim wyjmiesz skrzynie sprawdź jeszcze sprzęgiełko na wale za skrzynią czy ono nie jest gdzieś walnięte.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 16, 2008 6:24 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
tak.to wszystko sprawdzalem po piec razy [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 11, 2008 5:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:56 pm
Posty: 36
a wiec wczoraj wyrwalem skrzynie i tak: kolo dwumasowe w super stanie,docisk i tarcza takze okazalo sie ze wszystkiemu winna jest skrzynia,przy kreceniu walkami slychac jak zebatki chrobotaja...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl