MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Olej w automacie + kilka pytań
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36583
Strona 1 z 2

Autor:  danieljd [ śr paź 15, 2008 3:17 pm ]
Tytuł:  Olej w automacie + kilka pytań

Witam,
mam kilka pytań:
1. ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni przy wymianie? Bo zawsze chyba trochę zostaje. Pojechałem do warsztatu wymienić oleje tam gdzie zwykle wymieniałem w Audi.
Niestety w Mercedesie pojawił się problem ponieważ u mnie nie ma bagnetu i oni nie bardzo wiedzą ile trzeba tam wlać.
Trochę to dla mnie dziwne bo nawet nie mogę sprawdzić czy jest prawidłowy poziom. A może poprostu się go nie wymienia? W sumie to pracuje idealnie, nawet nie czuć zmian biegów - widaać tylko kiedy spadaa wskazówka obrotomierza.
Wymieniłem tylko w silniku na pół syntetyk (ku mojemu zdziwieniu przestał klekotać - bo czasami mu się zdarzało :) )
Jest to Mercedes E230T 1996r. przebieg 151tys, nr skrzyni: 722600 00 095445
Vin: WDB2102371A229742

2. Jak ściągałem tylne koło to zauważyłem jakieś wężyki podłączone do amortyzatorów - domyślam się, że jest to NIVO...? też się tu wymienia jakieś oleje?

3. Jak ściągnąć licznik? na forum znalazłem tylko opis ściągania w W124 - próbowałem u mnie ale jakoś nie zeszło

4. jak ściągnąć kierownicę? jest trochę krzywo na prostych kołach. czy nie wystrzeli mi przypadkiem poduszka jak tam będę kręcił? :)

5. Co oznacza przełącznik W/S przy skrzyni?

6. Obroty przy zmianie biegów - często po zmianie biegu obroty spadają do 1000, a nawet mniej - nie są zbyt małe? Przy kick down obroty trzyma do 6000

Grzebałem trochę na forum ale nic konkretnego nie znalazłem co by dotyczyło W210. Albo coś przeoczyłem.

Tak czy siak z góry dziękuję za odpowiedzi.
pozdrawiam :)

Autor:  piston [ śr paź 15, 2008 3:26 pm ]
Tytuł: 

5. Winter/Standard - Na W automat rusza z 2 biegu na S normlanie
6. Jeżeli dobrze rozumiem to normalne automat wrzuca jak najwyższy bieg żeby mieć jak najniższe obroty

Autor:  danieljd [ śr paź 15, 2008 3:36 pm ]
Tytuł: 

oooo, dzięki za odp 5. Teraz wiem skąd to odmienne zachowanie się skrzyni na W i S :)

Autor:  TReneR [ śr paź 15, 2008 4:06 pm ]
Tytuł: 

4. A na drazkach nie lepiej wyregulowac?

Autor:  danieljd [ śr paź 15, 2008 4:45 pm ]
Tytuł: 

4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo.

Autor:  TReneR [ śr paź 15, 2008 4:49 pm ]
Tytuł: 

Bardzo dobrze sformulowales pytanie.

Autor:  Klosiakus [ śr paź 15, 2008 5:32 pm ]
Tytuł: 

danieljd pisze:
4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo.


dostales dobra odpowiedz :) u siebie mialem to samo :) geometria byla ustawiana ale po ustawieniu sie okazalo ze maszyna pokazywala ze jest OK a kierownica przy jezdzie na wprost byla przechlona troche w lewo...pojechalem do mechanikow i mi na drazkach zaczeli regulowac :)

Autor:  czeladnik [ czw paź 16, 2008 11:19 am ]
Tytuł: 

Klosiakus pisze:
danieljd pisze:
4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo.


dostales dobra odpowiedz :) u siebie mialem to samo :) geometria byla ustawiana ale po ustawieniu sie okazalo ze maszyna pokazywala ze jest OK a kierownica przy jezdzie na wprost byla przechlona troche w lewo...pojechalem do mechanikow i mi na drazkach zaczeli regulowac :)


4. Jak przełożysz kierownicę, żeby była na wprost to będziesz miał przykładowo 2 obroty do lewego krańca i 3 do prawego zamiast w prawo i lewo po 2,5.
Dobre ustawienie zbieżności uwzględnia także kontrolowanie, czy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost.

1. Jedź do ASO i spytaj ile musisz kupić oleju do wymiany. Przy okazji upewnij się, czy w tym modelu na pewno się wymienia. Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.
Robi się to wyłącznie przy ewentualnych naprawach skrzyni

Autor:  Klosiakus [ czw paź 16, 2008 11:37 am ]
Tytuł: 

czeladnik pisze:
Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.

to nie do konca jest prawda...na poczatku MB twierdzil ze skrzynie 722.6 sa bezobslugowe i oleju sie nie zmienia a potem sie okazalo ze jednak trzeba zmieniac bo skrzynie padaja i MB wycofal sie z bezobslugowosci :) do tej pory niektore ASO twierdza ze sie nie wymienia :) wiesz...dla ASO jest lepiej jak sie skrzynia rozleci i bedziesz musial zamowic nowa ;)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw paź 16, 2008 12:37 pm ]
Tytuł: 

Klosiakus pisze:
czeladnik pisze:
Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.

to nie do konca jest prawda...na poczatku MB twierdzil ze skrzynie 722.6 sa bezobslugowe i oleju sie nie zmienia a potem sie okazalo ze jednak trzeba zmieniac bo skrzynie padaja i MB wycofal sie z bezobslugowosci :) do tej pory niektore ASO twierdza ze sie nie wymienia :) wiesz...dla ASO jest lepiej jak sie skrzynia rozleci i bedziesz musial zamowic nowa ;)


tak jest -za jedyne albo 32 albo 36 tys zł -juz to widze jak ktos kupuje skrzynie za 30 kzł do auta o wartosci 25 k zł

Autor:  rolbas [ czw paź 16, 2008 1:25 pm ]
Tytuł: 

danieljd pisze:
Witam,
mam kilka pytań:
1. ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni przy wymianie? Bo zawsze chyba trochę zostaje. Pojechałem do warsztatu wymienić oleje tam gdzie zwykle wymieniałem w Audi.
Niestety w Mercedesie pojawił się problem ponieważ u mnie nie ma bagnetu i oni nie bardzo wiedzą ile trzeba tam wlać.


Bagnet mozesz ( albo mechaniki ) dokupic w ASO. Nr W 140 589 15 21 00 i kosztuje ok. 150 zl. I jest to tzw wyposazenie warsztatowe stad litera W przed numerem.

WYmiana oleju zamknie sie w ilosci ok 7 litrow jesli masz korek spustow na konwerterze ale niestety nie wszytskie skrzynki z serii 722 6xx to korki mialy.

Jesli nie ma korka spustowego na konwerterze to trzeba wymiane oleju przeporwadzic metoda dynamiczna i wowczas 9 litrow oleju powinno wystarczyc.


Ponizej link do procedury wymiany oleju w C230 1997 ( mozesz to dac mechanikom w zamian za ich robocizne niech sie chlopaki poucza na Twoich materialach :) )

Tam korek sustowy byl wiec pewnie i w Towjej skrzynce tez jest


http://www.mercedesshop.com/Wikka/Trans7226Fluid <br>Dodano po 8 minutach.:<br>
czeladnik pisze:
Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.
Robi się to wyłącznie przy ewentualnych naprawach skrzyni


Ktore to naprawy zdarzaja sie znacznie czesciej jesli oleju sie nie wymiania :lol:

Autor:  czeladnik [ czw paź 16, 2008 1:43 pm ]
Tytuł: 

rolbas pisze:
Bagnet mozesz ( albo mechaniki ) dokupic w ASO. Nr W 140 589 15 21 00 i kosztuje ok. 150 zl. I jest to tzw wyposazenie warsztatowe stad litera W przed numerem.

Pytałem w ASO, odpowiedzieli że to nie część zamienna ale wyposażenie warsztatu i kupuje sie to w centrali.

rolbas pisze:
Ktore to naprawy zdarzaja sie znacznie czesciej jesli oleju sie nie wymiania :lol:

Nie wiem czy częściej. Wiem, że po odkręceniu miski olejowej ASB w taty E290TD było tak czysto, że można było stamtąd jeść. Ile miał przejechane tego nie wiem.
Przyczyną wymiany był urwany króciec w chłodnicy oleju. Cały olej poszedł pod samochód.
Oczywiście olej i filtr oryginalny. Koszt części taki sam jak wycenił nam spec od ASB za zamienny olej i filtr oraz wymianę.

Autor:  rolbas [ czw paź 16, 2008 1:58 pm ]
Tytuł: 

czeladnik pisze:
Pytałem w ASO, odpowiedzieli że to nie część zamienna ale wyposażenie warsztatu i kupuje sie to w centrali.
.


Ja kupilkem bagent w ASO bez zadnych ceregieli

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw paź 16, 2008 1:58 pm ]
Tytuł: 

taki bagnet mozna sobie zrobic samemu!!!! kupujemy odpowiednia ilosc linki od licznika i zaznaczamy poziomy na koncowce linki.Wymiary zaznaczamy wedlug danych ktore podał tu ktos kiedys na forum ale niewiem gdzie one teraz są....

Autor:  Omen [ czw paź 16, 2008 4:20 pm ]
Tytuł: 

Licznik wyciągasz specjalnymi wyjmakami, najlepiej zrobić ze sprych od rowera, wsuwasz z boku licznika, zachaczasz i ciągniesz powolutku, nie wiem jak w W210 ale u mnie ciężko było bez odkecania kierownicy. Do tego coś zepsułem i mi teraz licznik miga :(

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/