MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Olej w automacie + kilka pytań https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=36583 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | danieljd [ śr paź 15, 2008 3:17 pm ] |
Tytuł: | Olej w automacie + kilka pytań |
Witam, mam kilka pytań: 1. ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni przy wymianie? Bo zawsze chyba trochę zostaje. Pojechałem do warsztatu wymienić oleje tam gdzie zwykle wymieniałem w Audi. Niestety w Mercedesie pojawił się problem ponieważ u mnie nie ma bagnetu i oni nie bardzo wiedzą ile trzeba tam wlać. Trochę to dla mnie dziwne bo nawet nie mogę sprawdzić czy jest prawidłowy poziom. A może poprostu się go nie wymienia? W sumie to pracuje idealnie, nawet nie czuć zmian biegów - widaać tylko kiedy spadaa wskazówka obrotomierza. Wymieniłem tylko w silniku na pół syntetyk (ku mojemu zdziwieniu przestał klekotać - bo czasami mu się zdarzało ![]() Jest to Mercedes E230T 1996r. przebieg 151tys, nr skrzyni: 722600 00 095445 Vin: WDB2102371A229742 2. Jak ściągałem tylne koło to zauważyłem jakieś wężyki podłączone do amortyzatorów - domyślam się, że jest to NIVO...? też się tu wymienia jakieś oleje? 3. Jak ściągnąć licznik? na forum znalazłem tylko opis ściągania w W124 - próbowałem u mnie ale jakoś nie zeszło 4. jak ściągnąć kierownicę? jest trochę krzywo na prostych kołach. czy nie wystrzeli mi przypadkiem poduszka jak tam będę kręcił? ![]() 5. Co oznacza przełącznik W/S przy skrzyni? 6. Obroty przy zmianie biegów - często po zmianie biegu obroty spadają do 1000, a nawet mniej - nie są zbyt małe? Przy kick down obroty trzyma do 6000 Grzebałem trochę na forum ale nic konkretnego nie znalazłem co by dotyczyło W210. Albo coś przeoczyłem. Tak czy siak z góry dziękuję za odpowiedzi. pozdrawiam ![]() |
Autor: | piston [ śr paź 15, 2008 3:26 pm ] |
Tytuł: | |
5. Winter/Standard - Na W automat rusza z 2 biegu na S normlanie 6. Jeżeli dobrze rozumiem to normalne automat wrzuca jak najwyższy bieg żeby mieć jak najniższe obroty |
Autor: | danieljd [ śr paź 15, 2008 3:36 pm ] |
Tytuł: | |
oooo, dzięki za odp 5. Teraz wiem skąd to odmienne zachowanie się skrzyni na W i S ![]() |
Autor: | TReneR [ śr paź 15, 2008 4:06 pm ] |
Tytuł: | |
4. A na drazkach nie lepiej wyregulowac? |
Autor: | danieljd [ śr paź 15, 2008 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo. |
Autor: | TReneR [ śr paź 15, 2008 4:49 pm ] |
Tytuł: | |
Bardzo dobrze sformulowales pytanie. |
Autor: | Klosiakus [ śr paź 15, 2008 5:32 pm ] |
Tytuł: | |
danieljd pisze: 4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo.
dostales dobra odpowiedz ![]() ![]() ![]() |
Autor: | czeladnik [ czw paź 16, 2008 11:19 am ] |
Tytuł: | |
Klosiakus pisze: danieljd pisze: 4. chyba źle sformułowałem pytanie. z układem jezdnym jest wszystko ok, poprostu kierownica jest krzywo przykręcona - przekręcona lekko w lewo. dostales dobra odpowiedz ![]() ![]() ![]() 4. Jak przełożysz kierownicę, żeby była na wprost to będziesz miał przykładowo 2 obroty do lewego krańca i 3 do prawego zamiast w prawo i lewo po 2,5. Dobre ustawienie zbieżności uwzględnia także kontrolowanie, czy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost. 1. Jedź do ASO i spytaj ile musisz kupić oleju do wymiany. Przy okazji upewnij się, czy w tym modelu na pewno się wymienia. Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia. Robi się to wyłącznie przy ewentualnych naprawach skrzyni |
Autor: | Klosiakus [ czw paź 16, 2008 11:37 am ] |
Tytuł: | |
czeladnik pisze: Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.
to nie do konca jest prawda...na poczatku MB twierdzil ze skrzynie 722.6 sa bezobslugowe i oleju sie nie zmienia a potem sie okazalo ze jednak trzeba zmieniac bo skrzynie padaja i MB wycofal sie z bezobslugowosci ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw paź 16, 2008 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
Klosiakus pisze: czeladnik pisze: Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia. to nie do konca jest prawda...na poczatku MB twierdzil ze skrzynie 722.6 sa bezobslugowe i oleju sie nie zmienia a potem sie okazalo ze jednak trzeba zmieniac bo skrzynie padaja i MB wycofal sie z bezobslugowosci ![]() ![]() ![]() tak jest -za jedyne albo 32 albo 36 tys zł -juz to widze jak ktos kupuje skrzynie za 30 kzł do auta o wartosci 25 k zł |
Autor: | rolbas [ czw paź 16, 2008 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
danieljd pisze: Witam, mam kilka pytań: 1. ile oleju wchodzi do automatycznej skrzyni przy wymianie? Bo zawsze chyba trochę zostaje. Pojechałem do warsztatu wymienić oleje tam gdzie zwykle wymieniałem w Audi. Niestety w Mercedesie pojawił się problem ponieważ u mnie nie ma bagnetu i oni nie bardzo wiedzą ile trzeba tam wlać. Bagnet mozesz ( albo mechaniki ) dokupic w ASO. Nr W 140 589 15 21 00 i kosztuje ok. 150 zl. I jest to tzw wyposazenie warsztatowe stad litera W przed numerem. WYmiana oleju zamknie sie w ilosci ok 7 litrow jesli masz korek spustow na konwerterze ale niestety nie wszytskie skrzynki z serii 722 6xx to korki mialy. Jesli nie ma korka spustowego na konwerterze to trzeba wymiane oleju przeporwadzic metoda dynamiczna i wowczas 9 litrow oleju powinno wystarczyc. Ponizej link do procedury wymiany oleju w C230 1997 ( mozesz to dac mechanikom w zamian za ich robocizne niech sie chlopaki poucza na Twoich materialach ![]() Tam korek sustowy byl wiec pewnie i w Towjej skrzynce tez jest http://www.mercedesshop.com/Wikka/Trans7226Fluid <br>Dodano po 8 minutach.:<br> czeladnik pisze: Ostatnio w taty 290TD dowiedzieliśmy się, że się nie wymienia.
Robi się to wyłącznie przy ewentualnych naprawach skrzyni Ktore to naprawy zdarzaja sie znacznie czesciej jesli oleju sie nie wymiania ![]() |
Autor: | czeladnik [ czw paź 16, 2008 1:43 pm ] |
Tytuł: | |
rolbas pisze: Bagnet mozesz ( albo mechaniki ) dokupic w ASO. Nr W 140 589 15 21 00 i kosztuje ok. 150 zl. I jest to tzw wyposazenie warsztatowe stad litera W przed numerem. Pytałem w ASO, odpowiedzieli że to nie część zamienna ale wyposażenie warsztatu i kupuje sie to w centrali. rolbas pisze: Ktore to naprawy zdarzaja sie znacznie czesciej jesli oleju sie nie wymiania
![]() Nie wiem czy częściej. Wiem, że po odkręceniu miski olejowej ASB w taty E290TD było tak czysto, że można było stamtąd jeść. Ile miał przejechane tego nie wiem. Przyczyną wymiany był urwany króciec w chłodnicy oleju. Cały olej poszedł pod samochód. Oczywiście olej i filtr oryginalny. Koszt części taki sam jak wycenił nam spec od ASB za zamienny olej i filtr oraz wymianę. |
Autor: | rolbas [ czw paź 16, 2008 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
czeladnik pisze: Pytałem w ASO, odpowiedzieli że to nie część zamienna ale wyposażenie warsztatu i kupuje sie to w centrali.
. Ja kupilkem bagent w ASO bez zadnych ceregieli |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw paź 16, 2008 1:58 pm ] |
Tytuł: | |
taki bagnet mozna sobie zrobic samemu!!!! kupujemy odpowiednia ilosc linki od licznika i zaznaczamy poziomy na koncowce linki.Wymiary zaznaczamy wedlug danych ktore podał tu ktos kiedys na forum ale niewiem gdzie one teraz są.... |
Autor: | Omen [ czw paź 16, 2008 4:20 pm ] |
Tytuł: | |
Licznik wyciągasz specjalnymi wyjmakami, najlepiej zrobić ze sprych od rowera, wsuwasz z boku licznika, zachaczasz i ciągniesz powolutku, nie wiem jak w W210 ale u mnie ciężko było bez odkecania kierownicy. Do tego coś zepsułem i mi teraz licznik miga ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |